STUTTGART, 6. prosinca (Hina/AFP) - Samo je 24 prozorčića koje treba otvoriti na "adventskom kalendaru", od 1. prosinca do Božića, ali djeci nikad ne dosadi otkrivati što se iza njih krije: u Stuttgartu jedna tvrtka zna tajnu, budući
da ih proizvodi i izvozi u cijeli svijet.
STUTTGART, 6. prosinca (Hina/AFP) - Samo je 24 prozorčića koje treba
otvoriti na "adventskom kalendaru", od 1. prosinca do Božića, ali
djeci nikad ne dosadi otkrivati što se iza njih krije: u Stuttgartu
jedna tvrtka zna tajnu, budući da ih proizvodi i izvozi u cijeli
svijet. #L#
Selo pod snježnim pokrivačem, saonice pune poklona, rumeni Djed
Božićnjak ili nasmiješen anđelčić, motivi adventskog kalendara -
djetinjski, nostalgični ili religiozni, svi su proistekli iz svijeta
mašte.
Šest crtača već od prosinca radi za sljedeću godinu, smišljajući male
prizore, stvorene iz dječjeg svijeta divota. Svake godine nudi se
stotinjak motiva, od čega 5 do 7 novih crteža. Sigurne vrijednosti
(snježni krajobrazi, anđeli i prizori iz Biblije) brižno se čuvaju od
godine do godine.
Ti kalendari imaju originalnu povijest. U 19. stoljeću protestanti
švapske pokrajine (Baden Wuertemberg, na jugu Njemačke) nosili su
svakog dana, od 1. prosinca, po grančicu za jaslice kako bi na Božić
bile spremne za novorođenče.
Pastorov sin inspirira se tom tradicijom i daje joj vizualni oblik -
kalendar. Prvi izlazi 1908. godine iz tiskare u Muenchenu. Drugi
svjetski rat prekida tu aktivnost.
Godine 1946. izdavačka tvrtka Richard Sellmer iz Stuttgarta prva
preuzima posao. Iduće godine će proslaviti 50. obljetnicu postojanja s
proizvodnjom od nekoliko milijuna kalendara koje izvozi u 25 zemalja,
od čega 40 posto u SAD. Njezin brutto-promet drži se u tajnosti kao i
točan broj proizvedenih primjeraka.
"Mi smo obiteljska tvrtka od šest osoba, stalo nam je da zadržimo
određenu diskreciju", tvrdi Richard Sellmer koji kao da ne strahuje od
konkurencije. Tvrtka s njegovim imenom jedina je na svijetu koja
isključivo proizvodi adventske kalendare, tvrdi on.
"SAD i Francuska traže religiozne prizore koji ne nalaze kupca u
Njemačkoj", ističe Richard Sellmer. Kanada, Japan, Australija i sve
europske zemlje njegovi su glavni klijenti.
Uvoznici već od siječnja biraju motive u katalozima ili na sajmovima
u Frankfurtu ili Nuernbergu.
Dvjema tiskarama iz Stuttgarta koje osiguravaju proizvodnju
kalendara, ostaje da riješe nekoliko proizvodnih problema: prozorčići
koji kriju božićno drvce, jaslice ili zvona moraju skrivati tajnu do
kraja. Naprotiv, djeca bi trebala bez teškoća otvoriti prozorčić.
Konačno, zlatna prašina ne bi se smjela osipati s površine kartona.
Tvrtka Sellmer proizvodi kalendare i u obliku razglednice i zidnog
ukrasa.
Za 1996. godinu zbirci uobičajenih motiva dodat će se "polarna"
novost: pingvini koji se grudaju pojavit će se prvi put na
kalendarima, ali nitko još ne zna što će sve kriti prozorčići.
(Hina) bnš bnš
060210 MET dec 95
(Hina) bnš bnš