FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"SUCCESS STORY" NJEMAČKIH ADVENTSKIH KALENDARA

Autor: ;BNŠ;
STUTTGART, 6. prosinca (Hina/AFP) - Samo je 24 prozorčića koje treba otvoriti na "adventskom kalendaru", od 1. prosinca do Božića, ali djeci nikad ne dosadi otkrivati što se iza njih krije: u Stuttgartu jedna tvrtka zna tajnu, budući da ih proizvodi i izvozi u cijeli svijet.
STUTTGART, 6. prosinca (Hina/AFP) - Samo je 24 prozorčića koje treba otvoriti na "adventskom kalendaru", od 1. prosinca do Božića, ali djeci nikad ne dosadi otkrivati što se iza njih krije: u Stuttgartu jedna tvrtka zna tajnu, budući da ih proizvodi i izvozi u cijeli svijet. #L# Selo pod snježnim pokrivačem, saonice pune poklona, rumeni Djed Božićnjak ili nasmiješen anđelčić, motivi adventskog kalendara - djetinjski, nostalgični ili religiozni, svi su proistekli iz svijeta mašte. Šest crtača već od prosinca radi za sljedeću godinu, smišljajući male prizore, stvorene iz dječjeg svijeta divota. Svake godine nudi se stotinjak motiva, od čega 5 do 7 novih crteža. Sigurne vrijednosti (snježni krajobrazi, anđeli i prizori iz Biblije) brižno se čuvaju od godine do godine. Ti kalendari imaju originalnu povijest. U 19. stoljeću protestanti švapske pokrajine (Baden Wuertemberg, na jugu Njemačke) nosili su svakog dana, od 1. prosinca, po grančicu za jaslice kako bi na Božić bile spremne za novorođenče. Pastorov sin inspirira se tom tradicijom i daje joj vizualni oblik - kalendar. Prvi izlazi 1908. godine iz tiskare u Muenchenu. Drugi svjetski rat prekida tu aktivnost. Godine 1946. izdavačka tvrtka Richard Sellmer iz Stuttgarta prva preuzima posao. Iduće godine će proslaviti 50. obljetnicu postojanja s proizvodnjom od nekoliko milijuna kalendara koje izvozi u 25 zemalja, od čega 40 posto u SAD. Njezin brutto-promet drži se u tajnosti kao i točan broj proizvedenih primjeraka. "Mi smo obiteljska tvrtka od šest osoba, stalo nam je da zadržimo određenu diskreciju", tvrdi Richard Sellmer koji kao da ne strahuje od konkurencije. Tvrtka s njegovim imenom jedina je na svijetu koja isključivo proizvodi adventske kalendare, tvrdi on. "SAD i Francuska traže religiozne prizore koji ne nalaze kupca u Njemačkoj", ističe Richard Sellmer. Kanada, Japan, Australija i sve europske zemlje njegovi su glavni klijenti. Uvoznici već od siječnja biraju motive u katalozima ili na sajmovima u Frankfurtu ili Nuernbergu. Dvjema tiskarama iz Stuttgarta koje osiguravaju proizvodnju kalendara, ostaje da riješe nekoliko proizvodnih problema: prozorčići koji kriju božićno drvce, jaslice ili zvona moraju skrivati tajnu do kraja. Naprotiv, djeca bi trebala bez teškoća otvoriti prozorčić. Konačno, zlatna prašina ne bi se smjela osipati s površine kartona. Tvrtka Sellmer proizvodi kalendare i u obliku razglednice i zidnog ukrasa. Za 1996. godinu zbirci uobičajenih motiva dodat će se "polarna" novost: pingvini koji se grudaju pojavit će se prvi put na kalendarima, ali nitko još ne zna što će sve kriti prozorčići. (Hina) bnš bnš 060210 MET dec 95

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙