NIŽNJI NOVGOROD, 22. studenoga (Hina/Reuter) - Na sivim zidovima u pogonima tvornice 'Gorki' u Nižnjem Novgorodu (GAZ) još uvijek vise Lenjinove slike ali više nema partijskih sastanaka ni nekadašnjih komunističkih parola koje su
pozivale na jednakost i socijalistički internacionalizam.
NIŽNJI NOVGOROD, 22. studenoga (Hina/Reuter) - Na sivim zidovima u
pogonima tvornice 'Gorki' u Nižnjem Novgorodu (GAZ) još uvijek vise
Lenjinove slike ali više nema partijskih sastanaka ni nekadašnjih
komunističkih parola koje su pozivale na jednakost i socijalistički
internacionalizam. #L#
"Uspjeli smo ostvariti zapadni način rada i tvornica sad proizvodi
onoliko koliko može prodati. Tržišno gospodarstvo je utjecalo na opseg
proizvodnje i ono što proizvodimo", kaže direktor tvornice Nikolaj
Pugin.
GAZ, najveća ruska tvornica automobila, prošle je godine povećala
prihod unatoč gospodarskoj krizi koja je potresala Rusiju.
Pugin kaže da je u prvih 10 mjeseci ove godine proizvodnja povećana
za 15 posto a u 1996. će vjerojatno porasti za još 20 posto.
Ova se golema tvornica nalazi se uz samu rijeku Volgu, prostire se na
450 hektara i zapošljava 110.000 radnika.
Umjesto starih glomaznih i teških kamiona tvornica sada proizvodi
male, sjajne kamiončiće.
Sada testiraju nova dostavna vozila koja će vjerojatno uskoro početi
masovno proizvoditi.
U velikim se ruskim gradovima sve češće mogu vidjeti kombiji
'GAZelle', ali su mali kamioni i minibusi još uvijek rijetkost.
'GAZelle' se proizvode i u, među mladima vrlo popularnoj verziji s
pogonom na sva četiri kotača, širim gumama i dodatnim branicima.
Prema starim sovjetskim planovima tvornica je poboljšavala modele
kamiona svakih 15 do 20 godina, a osobnih automobila svakih 10 do 12
godina.
"Sada stvari stoje drugačije i mi moramo prodati ono što
proizvedemo", kaže Pugin.
GAZ planira nove modele nuditi tržištu svakih pet godina a godišnje
se planira barem jedna modifikacija starih modela.
Limuzina 'Volga', po kojoj je ova tvornica bila ranije poznata bit
će, kao novi model, u prodaji slijedeće godine.
"Namjeravamo 'Volgi' vratiti slavu i slijedeće ćemo godine ponuditi
potpuno novi model limuzine koji će ljude oboriti s nogu", uvjeren je
Pugin.
U tzv. specijalnoj proizvodnji GAZ-a očekuju nagli razvoj proizvodnje
vojnih vozila. Tvornica je dizajnirala i sklopila nove oklopne
transportere i drugih vozila. Ona se mogu preurediti tako da ih
upotrebljavaju vatrogasci, drvosječe ili čak banke za prijevoz novca.
U slijedećoj fazi tvornica namjerava ostvariti poslovnu suradnju s
inozemnim proizvođačima automobila.
Direktora Pugina to navodi na maštanje: "Ne bi li bilo lijepo
prodavati naše automobile i rezervne djelove u Americi."
(Hina) gt fp
221037 MET nov 95
(Hina) gt fp