LJUBLJANA, 11. studenoga (Hina) - Mogućnosti da bi Slovenija iduće godine postigla gospodarski rast od pet posto i time prestigla države s razvojnog repa Europske unije Španjolsku i Grčku, nisu velike. Petpostotni porast nacionalnog
proizvoda u idućoj godini predvidio je naime, vladin proračunski memorandum. No državni ured za makroekonomske analize u svojoj je posljednjoj studiji pokazao da takav plan najviše ugrožavaju previsoka javna potrošnja, premala štednja na nacionalnoj razini i odsutnost stranih investicija, direktnih i onih putem kredita (zbog sve slabije trgovinske bilance).
LJUBLJANA, 11. studenoga (Hina) - Mogućnosti da bi Slovenija iduće
godine postigla gospodarski rast od pet posto i time prestigla države
s razvojnog repa Europske unije Španjolsku i Grčku, nisu velike.
Petpostotni porast nacionalnog proizvoda u idućoj godini predvidio je
naime, vladin proračunski memorandum. No državni ured za
makroekonomske analize u svojoj je posljednjoj studiji pokazao da
takav plan najviše ugrožavaju previsoka javna potrošnja, premala
štednja na nacionalnoj razini i odsutnost stranih investicija,
direktnih i onih putem kredita (zbog sve slabije trgovinske bilance).
#L#
Pad rashoda javnih financija ni u ovoj godini nije ostvaren i one u
bruto društvenom proizvodu iznose kao i lani - 47,5 posto. Minimalno
su smanjeni troškovi zdravstvenog i mirovinskog osiguranja jer
parlament nije prihvatio vladine prijedloge, a tekući javni deficit u
javnom financiranju povećao se na 0,9 posto bruto nacionalnog
proizvoda u odnosu prema lanjskih 0,1 posto, tvrdi ured za
makroekonomske analize.
Do kraja godine očekuje se smanjenje sadašnjega pretjeranog rasta
bruto plaća, ali se procjena s početka godine - kako će industrijska
proizvodnja u ovoj godini porasti za 4,8 posto - morala sniziti na
skromnijih 3,5 posto rasta.
Očekuje se da će iduće godine izostati pozitivni učinci
privatizacijskih kretanja u gospodarstvu i da će se pojaviti negativni
učinci. Analitičari navode da su bivša društvena poduzeća dosad kočila
ulaganja očekujući nove vlasničke strukture. Sad se pojavljuje novi
problem: planovi postoje, ali ne i dodatan kapital, a on bi se mogao
pribaviti samo unutarnjom štednjom, odnosno smanjenjem javnih troškova
države ili iz inozemstva.
(Hina) fl gk
111724 MET nov 95
(Hina) fl gk