TOKIO, 8. studenog (Hina/AFP) - Tvrtka Walt Disney vraća se punom parom u Japan te je u utorak zajedno sa svojim japanskim partnerom Oriental Land Co. Ltd obznanila namjeru da izgradi do 2000. godine "Tokyo DisneySea", drugi zabavni
park u japanskom glavnom gradu, tematski vezan uz more.
TOKIO, 8. studenog (Hina/AFP) - Tvrtka Walt Disney vraća se punom
parom u Japan te je u utorak zajedno sa svojim japanskim partnerom
Oriental Land Co. Ltd obznanila namjeru da izgradi do 2000. godine
"Tokyo DisneySea", drugi zabavni park u japanskom glavnom gradu,
tematski vezan uz more. #L#
Povijest uspjeha Disneya u Japanu izražena u brojkama govori o 170
milijuna posjetitelja od 1983. godine u parku Tokyo Disneyland, na
pola sata od centra glavnog grada. Međutim, tvrtka čuvenog miša nije u
to vjerovala i bojažljivo je stupila na tlo Japana.
Michael Eisner, predsjednik Walt Disney Company, najavio je projekt
Tokyo DisneySea na novinskoj konferenciji u Tokiju, istaknuvši kako se
nada potpisati formalni sporazum sljedećeg proljeća s Oriental Land
Co.Ltd, vlasnikom prvog Tokyo Disneylanda.
Dva glavna dioničara Orientala su Mitsui Fudosan Co.Ltd. i Keisei
Electric Railway Co.Ltd. Disney prima postotak od eksploatacije
japanskog parka ali nije dioničar.
Dužnosnici Orientala su prije dvadesetak godina došli moliti tvrtku
Disney da podigne park u Tokijskom zaljevu.
Nakon dugog predomišljanja Disney je prihvatio izgraditi park ali
nije želio postati njegov dioničar, zadovoljivši se postotkom od
ulaznica, konzumacija i prodaje suvenira.
Čak je unaprijed zatražio svoj postotak 1988. godine i utržio 700
milijuna dolara, prema složenom sporazumu s Orientalom. Japan je
najveće tržište neoporezivih proizvoda za Disney, s prodajom koja je
dosegla 3 milijarde dolara za fiskalnu godinu 1994. (travanj
94.-ožujak 95.).
Veliki je kontrast u odnosu na financijske probleme Disneya u
Francuskoj, od otvaranja Disneylanda u Parizu 1992. godine.
Posjetitelji parka u Tokiju ne zadovoljavaju se visokom cijenom
ulaznice: 4.800 jena (48 dolara) za odraslu osobu, 33 dolara za
dijete. Troše ne misleći, kupujući razne poklone koji će ih podsjećati
na posjet parku.
Ta priča dostojna filmskog scenarija trgovca snovima iz Hollywooda
posljednjih je godina malo manje bajkovita.
Nakon vrhunca sa 16 milijuna posjetitelja za fiskalnu godinu 1991.,
posjećenost je polagano ali neprekidno padala sve do prošlog proljeća
kad je naglo porasla zahvaljujući uvođenju nove noćne atrakcije -
"Fantillusion".
Od 1. travnja više od deset milijuna osoba posjetilo je park - više
od 10% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Redanje godina recesije ponukalo je Oriental da odgodi izgradnju
novog parka, pored prethodnog. Odlučili su otvoriti novu atrakciju -
"Toontown", kopiju onih iz SAD-u na temu omiljenih likova iz crtanih
filmova. Otvorit će se u travnju iduće godine. No, danas se projekt
Tokyo DisneySea čini gotova stvar. Sudionici na novinskoj konferenciji
bili su suzdržani glede iznosa koji su spremni uložiti u tu avanturu.
Projekt je očito ambiciozan: sadržavat će legende vezane uz more i
rekonstruirati na ulazu u Tokio mediteransku luku i tipično američku
obalu. "Ljudi žele uživati u životu, danas je u našem društvu život
bez razonode jednostavno nezamisliv", ustvrdio je u nedavnom
interviewu Kozo Kato, predsjednik Orientala.
(Hina) bnš bnš
080455 MET nov 95
(Hina) bnš bnš