ZAGREB, 7. srpnja (Hina) - U redovitim susretima svakog petka u
hrvatskoj Vladi, danas je s novinarima razgovarao ministar pomorstva,
prometa i veza Ivica Mudrinić sa suradnicima.
"Naše ministarstvo može se zvati i ministarstvo infrastrukture",
kazao je ministar Mudrinić ističući da je u nadležnosti tog
ministarstva i veći broj javnih poduzeća koja su u procesu
restrukturiranja. Navodeći ta poduzeća Mudrinić je naglasio da
reorganizacija čeka i HPT, odnosno odvajanje pošte od
telekomunikacija. Taj će proces, kazao je, teći u tri faze. Hrvatske
željeznice već su u procesu restrukturiranja, a da bi to poduzeće bilo
što bolje organizirano i poslovalo s dobitkom iz njega se izdvajaju
sva ona poduzeća koja nisu temeljna za djelatnost Hrvatskih
željeznica.
I poduzeće Hrvatske ceste ulazi u proces reorganizacije, a hrvatske
Vlade nastoji da se izgradnja cesta prepusti i jedinicama lokalne
uprave i samouprave.
Od 1991. do 1994. izgrađeno je 50-ak km auto-ceste, 15-ak km
poluautocesta, te oko 70-ak km magistralnih i regionalnih cesta u RH.
Prioritetom se smatraju dovršenje snježne dionice na cesti
Karlovac-Rijeka Oštrovica-Delnice, izgradnja Tunela sv. Rok,
Maslenički most a od velike važnosti je i izgradnja cestovnog pravca
Zagreb-Goričan.
Ministar Mudrinić istaknuo je kako su zbog tihih sankcija kojima je
Hrvatska bila izložena proteklih godina izostali međunarodni krediti
za izgradnju i obnovu cesta u Hrvatskoj. O natječaju za koncesije za
gradnju cesta Mudrinić je kazao kako je Vlada odbila sve ponude stoga
što ne zadovoljavaju interese RH.
Cilj je Hrvatske, kazao je nadalje Mudrinić, uskladiti cestovne
koridore s potrebama Europske unije kako bi se potom eventualno dobili
i krediti. Stanje se, istaknuo je Mudrinić, ipak mijenja nabolje, a
primjer zato je da su u Europskoj željezničkoj uniji ozbiljno
zainteresirani i za jadransku željezničku prugu koja bi se protezala
od Rijeke do Dubrovnika.
Odgovarajući na pitanje tko u Hrvatskoj određuje cijene godišnje
naknade za radijske i tv koncesije, odnosno zašto u Hrvatskoj ta
cijena iznosi 320 tisuća kuna, dok je u Njemačkoj 2000 do 3000 maraka
ili primjerice u Rimu 17.000 maraka, Mudrinić je kazao da visinu
naknade za koncesije utvrđuje Vijeće za telekomunikacije i to temeljem
analize rashoda i prihoda radijskih i tv postaja. Navodeći
protuprimjer istaknuo je da je u Velikoj Britaniji nedavno proveden
natječaj za peti kanal televizije, a najveća ponuda bila je 34
milijuna funti.
Inače, u prvom natječaju za dodjelu radijskih frekvencija na području
Žuapnije zagrebačke dodjeljeno je pet frekvencija, a na drugi
natječaj, kako je rečeno na današnjem sastanku, nije se javio nitko
iz Zagreba. Samo je jedna ponuda i to iz Osijeka za Zagreb.
Ministar Mudrinić odgovarao je danas i na pitanja o stanju u Luci
Rijeka, gdje, kazao je, radi oko 2700 ljudi. Ta je brojka, drži
Mudrinić, s obzirom na sadašnji obim posla u riječkoj Luci veća od
potrebne. Reogranizacijom Luke, dodao je, nastojimo luku učiniti
konkurentnom, poglavito u bržem protoku brodova. Također je naveo da
je hrvatska Vlada dala podršku riječkoj Luci, te izrazio uvjerenje
kako će luka isplivati iz poteškoća.
U Hrvatskim željeznicama već je učinjen veliki napredak tako da sada
više nema poteškoća pri istovaru i odvozu tereta iz riječke luke kazao
je Mudrinić. Odgovarajući na pitanje da li je dovršen postupak
revizije tzv. "štetnih ugovora s HŽ-om", Mudrinić je naglasio da su za
te poslove i analize nadležni u HŽ-u. Inače, dodao je da se sporazum
između Vlade i HŽ-a odvija dobro.
Na današnjem sastanku s novinarima ministar Mudrinić najavio je i
Prijedlog zakona o hrvatskoj obalnoj straži te zakonski prijedlog o
lukama. O povlačenju iz saborske procedure Prijedloga zakona o HPT-u,
ministar Mudrinić kaže kako treba provesti temeljitu raspravu i
vidjeti koji su razlozi zbog čega matični saborski odbor ne prihvaća
taj zakonski prijedlog.
(Hina) sšh ds
071445 MET jul 95
(Hina) sšh ds