FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KINA-HONGKONG:I KATOLICI SE PITAJU ŠTO POSLIJE 1997.

Autor: ;MER;
(od Hininog dopisnika Branka Merlina) BEIJING, 17. lipnja (Hina) - Pripremajući se za 1. srpnja 1977. godine, dan od kojeg će Kina ponovno preuzeti suverenitet nad Hong Kongom, rimokatolici ove male britanske kolonije moraju misliti na dužnosti koje imaju kao Kinezi, kao građani Hong Konga i kao kršćani. Prema uputama Crkve, objavljenim proljetos uz suglasnost hongkonškog biskupa, kardinala Ivana Krstitelja Wu Cheng Chunga, kao Kinezi dužni su se što bolje informirati o matici-domovini. Kao građani Hong Konga dužni su razvijati svoju građansku svijest i poznavati odredbe Temeljnog zakona kojim su regulirani budući odnosi Hong Konga kao posebnog upravnog područja i središnjih vlasti u Beijingu. Kao kršćani, imajući na umu jedinstvo Kristove crkve, dužni su razvijati odnose s kineskom katoličkom Crkvom na svim razinama. Nakon prošlogodišnjeg poziva građanima katoličke vjeroispovijesti da savjesno pristupe izborima za gradska tijela, ovogodišnji poziv da se priprave za nadolazeće novo razdoblje u povijesti Hong Konga, prema tvrdnjama promatrača, važan je korak koji uz vjersko ima i političko značenje. Pozivajući 260 tisuća hongkonških katolika na pozitivan odnos prema prelasku pod kineski suverenitet i ističući potrebu da kao vjernici spremno dočekaju pripojenje matici-zemlji, upute su, prema pisanju tiska, izazvale i određene nedoumice, najčešće vezane uz pitanje odnosa s Crkvom u Kini. Kao što je poznato, prekinuvši pedesetih godina odnose s Vatikanom, Beijing je rad katoličke Crkve u Kini uvjetovao njezinim odricanjem od priznavanja papinskog, a pristajanjem na priznavanje državnog autoriteta. Tako je zapravo još pedesetih godina, isprva nastojanje, a zatim i osnutak Kineske rodoljubne katoličke udruge, nezavisne u odnosu na Rim, zapravo podijelio kineske katolike: nepriznavanje Udruge i inzistiranje na vezama s Vatikanom jedan je broj vjernika ostavio izvan službene kineske Crkve. Taj raskol, koji traje do danas, podjela na priznatu i nepriznatu, službenu i podzemnu Crkvu u Kini, u svjetlu temeljene tvrdnje "o jedinstvu Kristove Crkve" katolike u Hong Kongu dovodi pred pitanje s kim će i kako uspostaviti odnose nakon godine 1997. S jedne strane, kontakti s ilegalnom podzemnom Crkvom mogu uroditi opasnim posljedicama za pojedinca te daljnjim kompliciranjem odnosa između Vatikana i Beijinga. S druge strane, kontakti sa službenom kineskom katoličkom Crkvom, koja ne priznaje vrhovni autoritet Svetog oca, za hongkonške vjernike nisu mogući preko granice koju određuje njihov odnos prema Vatikanu. Siječnja ove godine, u poruci kineskim katolicima Ivan Pavao Drugi je u Manili rekao da je lojalnost Svetoj stolici odlika pravoga katolika. "Sljedstveno tome, katolik koji to želi i ostati, a želi i da ga se priznaje kao takvog, ne može odbijati načelo zajedništva s Petrovim nasljednikom". Budući da je odnos prema zajedništvu s Petrom pitanje koje Crkvu u Kini čini "ranjenom Crkvom", neki u Hong Kongu, plašeći se nakon 1997. mogućeg službenog manifestiranja netrpeljivosti prema vjeri, postavljaju i pitanje tumačenja pojedinih odredbi Temeljnog zakona koje se odnose na vjerske slobode, ali i odredbu koja mjesnim političkim tijelima brani uspostavu odnosa s političkim tijelima u inozemstvu. Tvrdeći da o dobroj volji Beijinga ovisi hoće li veze hongkonških katolika sa Svetom stolicom shvaćati kao isključivo vjerske, ili će u njima nalaziti i elemente političkog, što bi mu onda moglo poslužiti kao izlika za pritisak na biskupiju u Hong Kongu, neki izražavaju i sumnju u vjerske slobode u Kini, usprkos činjenici da su ove zajamčene i Ustavom. Svjesna pomiješanih osjećaja s kojima Hong Kong očekuje godinu 1997, katolička je Crkva u Hong Kongu početkom lipnja objavila izvješće o budućem radu, ističući i planove za jačanje veze s katolicima u Kini, te uvjeravajući vjernike da će vjerske slobode biti poštovane i poslije 1997. Ističući da zabrinutost postoji, i da će trebati dugo vremena kako bi se Kina uvjerila da katolici ne igraju nikakvu političku ulogu, jedan od autora izvješća, otac Ivan Tong Ilon pozvao se i na obećanje kineske Vlade da se načelo jedne zemlje s dva (politička) sustava neće mijenjati idućih pedeset godina, što uključuje i vjerske slobode. I dodao: "Moramo vjerovati". (Hina) mer br 170647 MET jun 95

(Hina) mer br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙