FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TRADICIJA VARENJA PIVA - DIO AUSTRIJSKE TURISTIČKE PONUDE

Autor: ;ZM;
BEČ, 31. svibnja (Hina) - Austrija je 1994. godine zauzela peto mjesto na svijetu po potrošnji piva, sa statističkih 117 litara po glavi stanovnika, iza Češke, Njemačke, Danske i Irske, pokazuju podaci austrijske pivarske industrije. Dosljednim poboljšanjem i njegovanjem kakvoće kao i uvođenjem novih vrsta piva raznolikih okusa, austrijske pivovare uspješno su poništile negativnu sliku o pivu kao jeftinom užitku "nižih" slojeva. Pivovarski proizvodi osvajaju šire potrošačke krugove reklamnim porukama u kojima se užitak u ispijanju piva spaja s imageom druželjubivosti, športskog duha, tradicionalnosti ili ekskluzivnosti. Prošle su godine 63 austrijske pivovare proizvele nešto više od deset milijuna hektolitara piva. U inozemstvo je 1994. godine izvezeno rekordnih milijun hektolitara, dok je uvoz dosegao samo jednu trećinu izvoza. Sredinom 19. stoljeća Anton Dreher je u Schwechatu kraj Beča "izumio" dvije vrste piva, koje su revolucionirale potrošnju: "lager" i "pilsner". Početkom 20. stoljeća u Austrougarskoj Monarhiji je radilo već oko 1.000 pivovara. No, propašću Monarhije i koncentracijom na velike pogone, broj pivovara u Austriji se do 1985. godine postupno smanjio na samo 48 poduzeća. Od tada do 1995. godine njihov broj je opet u porastu, da bi danas bilo već 70-ak poduzeća koja proizvode oko 360 različitih vrsta piva. Proglasivši svoj proizvod "plemenitim ječmenim sokom", austrijske pivovare su, u suradnji s turističkim sektorom, na dugoj tradiciji varenja piva u Austriji utemeljile ponudu organiziranih izleta u područja u kojima je razvijena proizvodnja piva, a užitak u pivu povezale s kulinarskim i kulturnim priredbama. Tako na primjer, pozivajući se na svoju višestoljetnu tradiciju varenja piva, turističko gospodarstvo oblasti Muehlviertela u pokrajini Gornjoj Austriji posjetiteljima nudi kombinirane obilaske dvoraca i tvrđava, u kojima se održavaju koncerti i slične priredbe, kao i posjet tradicionalnim pivovarama te regije. Gradske vlasti donjoaustrijskog Zwetta organiziraju pivske fešte, na kojima se na glavnim trgovima tog mjesta toči pivo i prodaju domaći kulinarski specijaliteti. Svrha takovih fešta je da privuku turiste, koji bi nakon izleta nastavili s potrošnjom piva što se proizvodi u tom gradu. Gradske vlasti u tome vide dva pozitivna učinka: osiguravanje radnih mjesta i povećani porezni priljev. Uz svoju povijest, pivovare znatiželjnom posjetitelju u minijaturnim varionicama prikazivaju postupke varenja piva. Tradicionalne pivovare drže pivarske muzeje u kojima se održavaju seminari o vrstama, podrijetlu i načinu varenja raznih vrsta piva. Tu zainteresirani posjetitelj može naučiti kakav oblik čaše dolikuje kojoj vrsti piva, što su uvjeti za postizanje tražene arome, pri kojoj temperaturi i kako se ispravno toči pivo iz bačve, kolika mora biti visina "krune" od pjene i koliko vremena se ona mora održati. Kulinarski vrhunac se doživljava posluživanjem objeda sastavljenog od pet obroka iz domaće kuhinje, uz što se servira pet različitih vrsta piva - za svaki obrok odgovarajuće pivo. (Hina) zm br 311136 MET may 95 31HHMM MET may 95

(Hina) zm br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙