BEČ, 31. svibnja (Hina) - Austrija je 1994. godine zauzela peto mjesto
na svijetu po potrošnji piva, sa statističkih 117 litara po glavi
stanovnika, iza Češke, Njemačke, Danske i Irske, pokazuju podaci
austrijske pivarske industrije.
Dosljednim poboljšanjem i njegovanjem kakvoće kao i uvođenjem novih
vrsta piva raznolikih okusa, austrijske pivovare uspješno su poništile
negativnu sliku o pivu kao jeftinom užitku "nižih" slojeva. Pivovarski
proizvodi osvajaju šire potrošačke krugove reklamnim porukama u kojima
se užitak u ispijanju piva spaja s imageom druželjubivosti, športskog
duha, tradicionalnosti ili ekskluzivnosti.
Prošle su godine 63 austrijske pivovare proizvele nešto više od deset
milijuna hektolitara piva. U inozemstvo je 1994. godine izvezeno
rekordnih milijun hektolitara, dok je uvoz dosegao samo jednu trećinu
izvoza.
Sredinom 19. stoljeća Anton Dreher je u Schwechatu kraj Beča "izumio"
dvije vrste piva, koje su revolucionirale potrošnju: "lager" i
"pilsner". Početkom 20. stoljeća u Austrougarskoj Monarhiji je radilo
već oko 1.000 pivovara. No, propašću Monarhije i koncentracijom na
velike pogone, broj pivovara u Austriji se do 1985. godine postupno
smanjio na samo 48 poduzeća. Od tada do 1995. godine njihov broj je
opet u porastu, da bi danas bilo već 70-ak poduzeća koja proizvode oko
360 različitih vrsta piva.
Proglasivši svoj proizvod "plemenitim ječmenim sokom", austrijske
pivovare su, u suradnji s turističkim sektorom, na dugoj tradiciji
varenja piva u Austriji utemeljile ponudu organiziranih izleta u
područja u kojima je razvijena proizvodnja piva, a užitak u pivu
povezale s kulinarskim i kulturnim priredbama.
Tako na primjer, pozivajući se na svoju višestoljetnu tradiciju
varenja piva, turističko gospodarstvo oblasti Muehlviertela u
pokrajini Gornjoj Austriji posjetiteljima nudi kombinirane obilaske
dvoraca i tvrđava, u kojima se održavaju koncerti i slične priredbe,
kao i posjet tradicionalnim pivovarama te regije.
Gradske vlasti donjoaustrijskog Zwetta organiziraju pivske fešte, na
kojima se na glavnim trgovima tog mjesta toči pivo i prodaju domaći
kulinarski specijaliteti. Svrha takovih fešta je da privuku turiste,
koji bi nakon izleta nastavili s potrošnjom piva što se proizvodi u
tom gradu. Gradske vlasti u tome vide dva pozitivna učinka:
osiguravanje radnih mjesta i povećani porezni priljev.
Uz svoju povijest, pivovare znatiželjnom posjetitelju u minijaturnim
varionicama prikazivaju postupke varenja piva. Tradicionalne pivovare
drže pivarske muzeje u kojima se održavaju seminari o vrstama,
podrijetlu i načinu varenja raznih vrsta piva. Tu zainteresirani
posjetitelj može naučiti kakav oblik čaše dolikuje kojoj vrsti piva,
što su uvjeti za postizanje tražene arome, pri kojoj temperaturi i
kako se ispravno toči pivo iz bačve, kolika mora biti visina "krune"
od pjene i koliko vremena se ona mora održati.
Kulinarski vrhunac se doživljava posluživanjem objeda sastavljenog od
pet obroka iz domaće kuhinje, uz što se servira pet različitih vrsta
piva - za svaki obrok odgovarajuće pivo.
(Hina) zm br
311136 MET may 95
31HHMM MET may 95
(Hina) zm br