BUDIMPEŠTA, 15. svibnja (Hina) - U Budimpešti je danas počela
Međunarodna konferencija Svjetske udruge ekonomske promidžbe, u čijem
radu sudjeluju i stručnjaci iz Hrvatske.
Skup, koji se održava u budimpeštanskom Kongresnom centru, svečano je
otvorio mađarski predsjednik Arpad Goenz, a u njegovom radu sudjeluje
više od 500 stručnjaka iz 24 europske zemlje te predstavnici SAD-a.
Središnje teme su kulturološki aspekt ekonomske promidžbe u
srednjoeuropskim državama, pitanja komercijalne slobode izražavanja u
medijima te analiza trenutačnog stanja u toj oblasti zemalja u
tranziciji.
Hrvatsko izaslanstvo na Konferenciji vodi predsjednik hrvatskog
ogranka Svjetske udruge ekonomske promidžbe dr. Goroslav Keller. On
je danas u Budimpešti izjavio da je Hrvatska tek prije dva mjeseca
postala punopravni član te udruge, ali bez obzira na to, hrvatski
stručnjaci već vrlo aktivno sudjeluju u njezinu radu. On je istaknuo
kako je pitanje demokratizacije medija ključno pitanje demokracije i
tranzicije, što stručnjaci na tom polju nazivaju i komercijalnom
slobodom izražavanja.
Naveo je i neke probleme poput dozvole ili zabrane oglašavanja
alkoholnih pića i cigareta u medijima, uz zaključak kako je pitanje
demokratizacije medija i gospodarsko pitanje očuvanja kulturnog
identiteta srednjoeuropskih zemalja, ali i Srednje Europe kao
kulturnog entiteta u cjelini. S tim u svezi on je spomenuo primjer
Mađarske u kojoj trenutačno ima sve više američkih "Mc Donalds"
restorana, a sve manje čardi, čime se također gubi komercijalni
identitet.
Mađarski domaćini očekuju da će ta konferencija biti vrlo korisna za
bolje upoznavanje i suradnju srednjoeuropskih i drugih država na polju
ekonomske promidžbe, a skup će trajati tri dana.
(Hina) pp rb
151805 MET may 95
15HHMM MET may 95
(Hina) pp rb