FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA AERONAUTIKA-DOLAR

Autor: ;TM;
industriju Naslov: Vapaj za preživljavanjem Podnaslov:Predstavnici dvaju najvažnijih europskih konstruktora zrakoplova - francuskog Aerospatiale i njemačkog Daimler-Benz Aerospace - ovoga su tjedna alarmantno upozorili "da se radi o preživljavanju" ove za Europu posebno važne industrije, ocjenjujući da joj prijeti smrt ukoliko se ne zaustavi stalni pad dolara. Piše: Christophe VOGT, AFP MUENCHEN - S danom razlike, dva najvažnija europska konstruktora zrakoplova - francuski Aerospatiale i njemački Daimler-Benz Aerospace (DASA) uputila su alarmantni vapaj za preživljavanjem aeronautičke industrije starog kontinenta kojoj, prema njihovu mišljenju, prijeti smrt zbog stalnog pada dolara. Budući predsjednik upravnog vijeća Daimler-Benza i sadašnji gazda DASA-e, Juergen Schrempp, izjavio je ovog tjedna u Muenchenu "da se radi ni više ni manje nego o preživljavanju" industrije koja je od osobite važnosti za Njemačku i Europu. Prethodno je u Parizu Louis Gallois, predsjednik francuske državne tvrtke Aerospatiale, jednako tako uzbuđeno izjavio da europskoj aeronautičkoj industriji naprosto prijeti "nestajanje" ako se ništa ne poduzme u vraćanju vrijednosti zelene novčanice. Dolar je u srijedu poslijepodne u Londonu vrijedio nešto više od 1,36 DEM a mijenjao se za 79,75 jena ujutro u Tokiju prije intervencije središnje japanske banke. "Ako se dolar uskoro ne stabilizira iznad 1,60 DEM, na čemu su se zasnivala naša predviđanja za 1995. godinu, morat ćemo ponovno ove godine računati s troznamenkastim gubicima", to jest s barem 100 milijuna DEM, izjavio je Manfred Bischoff koji će u svibnju zamijeniti Schremppa na čelu tvrtke. DASA, koja je 1994. godine imala čisti gubitak u visini 438 milijuna DEM, predviđala je pozitivan rezultat u 1995. godini uz dolar po 1,60 DEM. Europska aeronautička industrija posebice je osjetljiva na variranje vrijednosti zelene novčanice jer su svi ugovori izraženi u dolarima a glavni kokurenti europskog konsorcija Airbus (u kojem Aerospatiale i DASA imaju 37,9%) su američki. Zrakoplovi Boeing i McDonnell Douglas postaju dakle krajnje konkurentni, dok potražnja ostaje slaba a trebala bi se povećati tek 1996. ili 1997. godine. Oko 74% prihoda DASA-e izraženo je u dolarima, precizira ta tvrtka. Gallois je ocijenio da preslaba vrijednost dolara može dovesti do godišnjeg gubitka većeg od milijarde franaka za njegovu grupaciju, ne uzimajući u obzir napore oko produktivnosti i pokrića rizika od tečajeva. On je zatražio da Europa i Japan izvrše pritisak na najvišoj razini kako bi SAD aktivno podržale svoju monetu. Prema DASA-i, zaštita od opasnosti pri mijenjanju, naročito za program Airbus, mogla bi se primijeniti samo uz velike troškove u sadašnjoj situaciji, a to smatra i Gallois. (Hina) tm bnš br 220724 MET apr 95

(Hina) tm bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙