FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VEČERNJI LIST : "NOVA MONTAŽA"

Autor:
ZAGREB, 5. travnja (Hina) - O članku Vladimira Volkova - nekadašnjeg disidenta iz SSSR-a koji je ime, u Francuskoj i šire, stvorio špijunskim romanima - objavljenom u 'Le Figaro magazineu' u kojem prenosi svoja zapažanja "s putovanja u 'nesretnu republiku srpsku iz Bosne'", piše u sutrašnjem Večernjem listu pod nazivom "Nova montaža" Mirko Galić. "(...) To je tek prava montaža: pobijajući 'neistine' o Srbima, upada u manikejske šablone koje bi priličile kakvu propagatoru, ali ne i jednom piscu koji, tobože, ustaje protiv laži? 'Sovjetske dezinformacije' bile su 'suptilni model', piše Volkov, prema 'bestidnosti današnjih dezinformacija', koje su upotrijebljene na račun Srba! Montaža je posvuda: fotografija 'živog kostura' u 'Time magazineu' jest montaža, jer je tuberkulozni Srbin' predstavljen kao Musliman (izmučen glađu); fotografije u 'Newsweeku' su montaže, jer su na njima Srbi, a ne Muslimani: 'famozni masakr' pred pekarom u Sarajevu također je montaža, jer je 'muslimanska provokacija' prikazana kao srpski zločin; užasni 'logori za silovanje' nisu nikada postojali, a pripisani su Srbima... Sve je to, tvrdi Volkov, poslije posjeta Palama, samo 'antisrpska histerija'; s pomoću 'navodnih srpskih zločina', Zapad odvlači pozornost od Palestine, od meksičke imigracije u Sjedinjene Države, od 'galopirajućeg širenja' islamskog fundamentalizma ili od droge!", prenosi Galić i komentirajući te tvrdnje Volkova, dalje piše: "Svojedobno je Vladimira Volkova lansirao Vladimir Dimitrijevich 'L'Age d'Homme', kao što je lansirao i druge 'sovjetske disidente, oslanjajući se, izvanjski, na nihov antikomunizam; Zapadu se to moglo dobro i lako prodati. Ali, ispod antikomunizma čak je i kod jednog Solženjicina, kad je pao komunizam, izbio (veliko) ruski nacionalizam; kod Volkova je to i više od nacionalizma, vjerski fanatizam koji mu prikriva pogled tako da ne vidi što je stvarno, a što nestvarno. Ili dobro vidi, ali još bolje montira? Zapisi pisaca su po naravi stvari njihovi zapisi, dakle - osobni pogledi. Vladimir Volkov je, međutim, u toj osobnosti otišao toliko da se njegovi domaćini 'Le Figaro magazine' moraju ograđivati od njega, navodeći izrijekom - što se, inače, podrazumijeva - da se pisci 'slobodno izražavaju' u toj rubrici i da njihova mišljenja 'obevzuju samo autore'. Dosad francuski list nikad nije ostavljao tako na cjedilu svoje goste, što je, očito, znak kako se Rus ponio - kao navijač! Komentar o njegovu pisanju na svoj je način dan i u najavi da će sljedeći pisac gost biti Daniel Rondeau (uz Bernard-Henrija Levyja) glavni zagovornik 'bosanske stvari' u redovima francuskih intelektualaca), i da će i on pisati o Bosni; kad je u tjednu prije toga Juley Roy pisao o stogodišnjici Ernesta Jungera, nije bio najavljen Vladimir Volkov. Ali, Volkov je zanimljiv prije svega kao metafora za jednu svijest, određenu pravoslavljem: umjesto da se mijenja pod utjecajem Zapada, ona bi mijenjala Zapad; kao potvrda za stanje koje izbija na ruševinama komunizma: umjesto vojne konfrontacije blokova, ono se pokazuje kao sukob civilizacija. Što je drugo, uostalom, učinio Boris Jeljcin kada je postavio brklje za 'zapadni AIDS'? Pokazao je gdje je Rusija i što je Rusija!" (Hina) dd 050829 MET apr 95

(Hina) dd

An unhandled error has occurred. Reload 🗙