RATA OTVARA SE U BARCELONI
BARCELONA, 2. travnja (Hina/AFP) - Zaklada "La Caixa" predstavit će od
svibnja do srpnja u Barceloni ambicioznu izložbu naslovljenu "Europa
nakon rata 1945.-1975, Umjetnost nakon potopa", koja će dati kompletnu
panoramu umjetničke djelatnosti tog razdoblja.
Koincidirajući s 50. obljetnicom završetka drugog svjetskog rata,
izložba je "prvi pokušaj globalnog pristupa i kronološkog
predstavljanja umjetničkih manifestacija nakon rata ovisno o velikim
društvenim, ideološkim i političkim promjenama tog razdoblja",
naglašeno je iz Zaklade koja pripada "La Caixi" (katalonska
štedionica).
Pod upravom Thomasa M. Messera, umjetničkog savjetnika Zaklade i
nekadašnjeg konzervatora muzeja Guggenheim u New Yorku, izložba će
biti postavljena u tri sjedišta te barcelonske institucije i biti
organizirana u četiri sekcije (slikarstvo, kiparstvo, fotografija i
arhitektura).
Niz kolokvija i opsežan program filmova poslijeratnog razdoblja
popratit će tu manifestaciju, smatranu najvažnijim projektom Zaklade
od njezina osnutka.
Sekcijom slikarstva rukovodi Lorand Hegyi, direktor Kunst Stiftung
Ludwig iz Beča koji je proveo selekciju djela koja pripadaju trima
velikim razdobljima: majstori 20. stoljeća još uvijek utjecajni u to
doba (kao Picasso, Braque ili Leger) i veliki apstraktni slikari (među
kojima Miro, Masson, Schwitters), "neformalizam", kojim dominira Jean
Dubuffet, i konačno Novi Realizam, Pop art i eksperimentalne
tendencije šezdesetih.
Kiparstvo je povjereno Bernardu Ceyssonu, direktoru Muzeja moderne
umjetnosti iz Saint-Etiennea (Francuska), a središnje će mjesto
zauzimati Picasso. "Biomorfna" umjetnost (Henry Moore, Jean Arp),
konstruktivističko nasljeđe (Naum Gabo, Alexandre Calder), "vizije
realnog" (Dubuffet, Alberto Giacometti) i šezdesete godine (Cesar,
Yves Klein, Lucio Fontana) glavne su tendencije.
Marta Gili, predstavnica sektora fotografije u Zakladi, predložit će
između ostalog djela Roberta Doisneaua, Izisa, Willy Ronisa za
"humanističku fotografiju"; Henri Cartier-Bressona ili Ernsta Haasa za
dokumentarne fotografije, kao i sekciju posvećenu subjektivnoj
fotografiji, naročito zastupljenoj u Njemačkoj.
Konačno, Kenneth Frampton, profesor na sveučilištu na Columbiji (New
York), organizirao je sekciju arhitekture oko sedam nacionalnih škola
(Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Italija, Njemačka, Španjolska,
Finska i Nizozemska).
(Hina) bnš br
020959 MET apr 95
(Hina) bnš br