FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"UMJETNOST NAKON POTOPA": ZNAČAJNA IZLOŽBA O RAZDOBLJU NAKON RATA OTVARA SE U BARCELONI

Autor: ;BNŠ;
RATA OTVARA SE U BARCELONI BARCELONA, 2. travnja (Hina/AFP) - Zaklada "La Caixa" predstavit će od svibnja do srpnja u Barceloni ambicioznu izložbu naslovljenu "Europa nakon rata 1945.-1975, Umjetnost nakon potopa", koja će dati kompletnu panoramu umjetničke djelatnosti tog razdoblja. Koincidirajući s 50. obljetnicom završetka drugog svjetskog rata, izložba je "prvi pokušaj globalnog pristupa i kronološkog predstavljanja umjetničkih manifestacija nakon rata ovisno o velikim društvenim, ideološkim i političkim promjenama tog razdoblja", naglašeno je iz Zaklade koja pripada "La Caixi" (katalonska štedionica). Pod upravom Thomasa M. Messera, umjetničkog savjetnika Zaklade i nekadašnjeg konzervatora muzeja Guggenheim u New Yorku, izložba će biti postavljena u tri sjedišta te barcelonske institucije i biti organizirana u četiri sekcije (slikarstvo, kiparstvo, fotografija i arhitektura). Niz kolokvija i opsežan program filmova poslijeratnog razdoblja popratit će tu manifestaciju, smatranu najvažnijim projektom Zaklade od njezina osnutka. Sekcijom slikarstva rukovodi Lorand Hegyi, direktor Kunst Stiftung Ludwig iz Beča koji je proveo selekciju djela koja pripadaju trima velikim razdobljima: majstori 20. stoljeća još uvijek utjecajni u to doba (kao Picasso, Braque ili Leger) i veliki apstraktni slikari (među kojima Miro, Masson, Schwitters), "neformalizam", kojim dominira Jean Dubuffet, i konačno Novi Realizam, Pop art i eksperimentalne tendencije šezdesetih. Kiparstvo je povjereno Bernardu Ceyssonu, direktoru Muzeja moderne umjetnosti iz Saint-Etiennea (Francuska), a središnje će mjesto zauzimati Picasso. "Biomorfna" umjetnost (Henry Moore, Jean Arp), konstruktivističko nasljeđe (Naum Gabo, Alexandre Calder), "vizije realnog" (Dubuffet, Alberto Giacometti) i šezdesete godine (Cesar, Yves Klein, Lucio Fontana) glavne su tendencije. Marta Gili, predstavnica sektora fotografije u Zakladi, predložit će između ostalog djela Roberta Doisneaua, Izisa, Willy Ronisa za "humanističku fotografiju"; Henri Cartier-Bressona ili Ernsta Haasa za dokumentarne fotografije, kao i sekciju posvećenu subjektivnoj fotografiji, naročito zastupljenoj u Njemačkoj. Konačno, Kenneth Frampton, profesor na sveučilištu na Columbiji (New York), organizirao je sekciju arhitekture oko sedam nacionalnih škola (Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Italija, Njemačka, Španjolska, Finska i Nizozemska). (Hina) bnš br 020959 MET apr 95

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙