FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POLICIJSKA AKCIJA UZ GESLO "BRZINA UBIJA..."

Autor: ;AŠ;
ZAGREB 22. ožujka (Hina) - Prema podacima Odjela prometne policije Policijske uprave zagrebačke, u Republici Hrvatskoj se godišnje dogodi oko 60 tisuća prometnih nesreća, u kojima pogine oko 850 ljudi, a oko 17 tisuća zadobije tjelesne ozljede. Gubici od prometnih nezgoda na godinu iznose više od 3,7 milijardi kuna (milijardu i stotinu milijuna njemačkih maraka) ili onoliko koliko iznose sredstva zdravstvenoga fonda RH. S oko 20 poginulih osoba na 100 tisuća stanovnika, te jednim poginulim na tisuću motornih vozila, Hrvatska je na samome dnu prometne sigurnosti u Europi. Na inicijativu Vlade RH u lipnju prošle godine donesen je Nacionalni program sigurnosti cestovnoga prometa, s nakanom da se poveća sigurnost u prometu. U tom interdisciplinarnom projektu, u kojem sudjeluje više ministarstava, a glavni je koordinator Ministrstvo unutarnjih poslova, četiri su osnovne aktivnosti: smanjenje brzine vozila i poštivanje najviših dopuštenih brzina, zaštita pješaka u prometu, saniranje opasnih mjesta na cestama, te izmjena informacijskoga sustava o prometnim nesrećama. Najveći uzrok prometnih nesreća, prema podacima Odjela prometne policije Policijske uprave zagrebačke, jest neprimjerena brzina - otprilike svaka treća nesreća prouzročena je prebrzom vožnjom. Tako je, od lani zabilježenih 62 120 prometnih nesreća, u 24,5 posto slučajeva kriva bila brzina. Na području PU zagrebačke tijekom godine 1994. od 16 630 nezgoda, zbog nepropisne se ili neprilagođene brzine dogodilo 6191 nesreća, a poginulo je 97 osoba. U Gradu Zagrebu iz istoga se razloga dogodilo 4467 nesreća s 35 poginulih. Provedbom programa sigurnosti u sferi ograničavanja brzina i poštivanja najviših dopuštenih brzina, za dvije bi godine trebalo postići da dopuštene brzine u optimalnim uvjetima poštuje bar 85 posto vozača, a da preostali ne prekorače utvrđena ograničenja za više od 10 ili 15 posto. To znači da bi se ograničenje od 80 kilometara na sat moglo prekoračiti najviše s 90 ili 95 kilometara na sat. Smanjenje brzina proglašeno je prvom strateškom aktivnošću provedbe Nacionalnog sigurnosti cestovnog prometa. Zatim slijede aktivnosti sa svrhom informiranja vozača o ograničenjima brzina na pojedinim prometnicama, poticanje češćega nadzora brzinomjera u vozilima, mjerenje neprimjerenoga niskog ograničenja brzine, te primjena novih, većih ograničenja brzine i na kraju, strog nadzor nad poštivanjem ograničenja brzine. Dana 20. ožujka počela je faza intenzivnog nadzora nad brzinama, a u tu se svrhu upotrebljavaju civilna vozila kojima upravljaju policijski službenici u civilu. U vozila su ugrađeni radarski uređaji tipa Multanova, Trafipax i video sustav Travimo, opremljeni foto i video kamerama, koji brzinu vozila mogu trajno zabilježiti. Prekršaji se utvrđuju bez zaustavljanja vozila, a vozač se o prekrašaju izvješćuje naknadno. Prema podacima Odjela prometne policije Policijske uprave zagrebačke, u Zagrebu će se nadzirati blizu 300 mjesta na stotinjak prometnica i na području rada cijele uprave. Osim toga, ističu u upravi, nastaviti će se i dosadašnji nadzor prometa s uniformiranim policajcima i s radarom u službenim vozilima MUP-a. Pored trajnoga zapisa prekoračenja brzine, ti uređaji registriraju i druge prometne prekršaje, poput prolaska kroz crveno svjetlo, nepropisno pretjecanje i sl. Već desetak dana traje promidžbena aktivnost MUP-a u kojoj policajci dijele prigodne letke, a na radiju i televiziji stalno se emitiraju spotovi koji pozivaju vozače na poštivanje ograničenja brzine. Nedavno su postavljeni tzv. "Jumbo" - plakati duž prometnica s porukama o ograničenju brzine, a cijela se akcija odvija pod sloganima "Brzina ubija - ne zavaravajte se", "Ako vozite brzo, bit ćete uhvaćeni" i "Nikada ne znate snima li vašu brzinu kamera". Kako se ističe u Odjelu prometne policije Policijske uprave zagrebačke, takvim se radom nastoji izbjeći već uobičajena mjesta za mjerenje brzine, a sve se čini radi smanjenja ljudskih žrtava i materijalnih posljedica. (Hina) aš dd 221220 MET mar 95

(Hina) aš dd

An unhandled error has occurred. Reload 🗙