Bilten br. 56 (od 23. veljače do 2. ožujka '95)
PROTOKOL O SURADNJI OLIMPIJSKIH ODBORA MAKEDONIJE I HRVATSKE
Nakon posjete Olimpijskom odboru Slovenije, izaslanstvo Olimpijskog odbora
Makedonije boravilo je 1. ožujka u Zagrebu gdje su s predstavnicima
Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO) potpisali protokol o suradnji.
Protokolom se predviđa uspostavljanje suradnje na području priprema
športaša, održavanja međusobnih športskih susreta, školovanja kadrova
te razmjene iskustava u radu i poslovanju športskih organizacija.
Protokol su potpisali predsjednici Olimpijskih odbora Hrvatske i
Makedonije Antun Vrdoljak i Vasil Tupurkovski.
HOO I MEĐUNARODNA GODINA ŠPORTA
Koordinacijski odbor za program proslave Međunarodne godine športa i
olimpijskih ideala Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO), pod predsjedanjem
dopredsjednika HOO-a Zdravka Hebela, održao je 1. ožujka završnu sjednicu
i pripremio izvješće koje će prezentirati Vijeću HOO-a. Brojne zadaće
iz programa športa, športa i umjetnosti, veza s javnošću i posebnih
programa HOO-a imale su tijekom godine velik broj uspješnih aktera.
Članovima Koordinacijskog odbora uručene su i specijalne diplome
predsjednika Međunarodnog olimpijskog odbora (MOO) Juana Antonia
Samarancha za uspješno obavljene zadaće.
STRATEGIJA MARKETINGA NACIONALNIH OLIMPIJSKIH ODBORA
U kojem pravcu treba razvijati strategiju marketinga u nacionalnim olimpijskim
odborima bila je glavna tema skupa, koji se 23. i 24. veljače održao u poljskom
športskom središtu Spale u blizini Varšave, a u čijem su radu sudjelovali
predstavnici Poljske, Mađarske, te zemalja nastalih raspadom SSSR-a i bivše
Jugoslavije. "Glavni predavači bili su dopredsjednik svjetski poznate
marketinške tvrtke ISL sa sjedištem u Lausannei, koja je ujedno i službena
marketinška tvrtka Međunarodnog olimpijskog odbora (MOO) i Igara u Atlanti
1996. godine Laurent P. Scharapan, te direktor marketinške službe u Lillehammeru
John Foyn, čija je služba umnogome doprinijela da Igre u Norveškoj budu
zapamćene po najboljoj organizaciji do sada," izjavio je novoimenovani direktor
marketing službe Hrvatskog olimpijskog odbora Srđan Bužančić, koji je sa
zamjenikom direktora marketinga Tomislavom Galovićem bio nazočan sastanku u
Spalama.
BRZOJAV ZAHVALE OLIMPIJSKOG INTERFEDERALNOG ODBORA BELGIJE
Predsjednik Olimpijskog interfederalnog odbora Belgije Adrien Vanden Eede
poslao je predsjedniku i glavnom tajniku Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO)
Antunu Vrdoljaku i Slavku Podgorelcu brzojav - zahvalu sljedećeg sadržaja:
"Poštovani kolege, primili smo vaše pismo od 1. veljače na kojem vam se
zahvaljujemo od sveg srca. Bili smo duboko dirnuti vašom porukom suosjećanja.
Više nego ikada do sada postajemo svjesni što znači olimpijska solidarnost.
Situacija u našoj zemlji polako se stabilizira u poplavljenim područjima i
čini se da posljedice nisu preozbiljne. Još jednom vam se zahvaljujemo na
vašim izrazima suosjećanja i molimo vas da vjerujete u izraze našeg poštovanja"
kaže se na kraju brzojavke.
U PRIPREMI IV. LJETNA ŠKOLA SAVEZA PEDAGOGA HRVATSKE
Članovi Saveza pedagoga Hrvatske organizirat će u Rovinju od 27. travnja do 1.
svibnja 1995. godine Četvrti ljetni seminar za pedagoge fizičke kulture
Hrvatske. Teme seminara bit će: INOVACIJE, AEROBIKA I INFORMATIKA, koje će
biti obrađene u Glavnom referatu i devet koreferata. Suorganizator ljetnog
seminara u Rovinju je Zavod za školstvo.
ŠPORTOM PROTIV DROGE
Konferencija "Športom protiv droge" koja je 20. i 21. veljače održana u Rimu
objavila je apel svjetskim športašima u kojem ih moli da zaštitu mladih od
droge prihvate kao svoju obvezu. Na Konferenciji je konstatirano da je "širina
upotrebe droga zabrinjavajuća" pa su pozvane vlade, međunarodni športski
savezi, nacionalni olimpijski odbori i svi ljudi svijeta da sjedine snage u
borbi protiv te pošasti. Predsjednik Međunarodnog olimpijskog odbora (MOO)
J. A. Samaranch, koji je bio nazočan Konferenciji, potvrdio je odlučnost
Međunarodnog olimpijskog odbora da se bori protiv droge, "jer je dokazano da
je šport antipod, način borbe, i iznad svega, put kojim se može ići u prevenciji
upotrebe droga."
OLIMPIJSKE IGRE - MOGUĆNOST AFIRMACIJE
Nedavni izvještaj o utjecaju Olimpijskih igara u Sydneyu 2000. godine na
društvo pokazuje da će Igre biti od izuzetne koristi zajednici, dajući
priliku građanima Sydneya i cijeloj Australiji da pokažu, uz svoje
organizacijske i tehničke sposobnosti, toleranciju i gostoljubivost.
Izvještaj preporučuje vladi Novog Južnog Walesa i dugoročnu politiku kojom
bi osigurala odgovarajuća upotreba sportskih terena na školskoj, gradskoj
i nacionalnoj razini još dugo poslije svršetka Igara.
"ATLANTA. DOŽIVITE SAN"
"Atlanta. Doživite san." - novi je slogan koji će koristiti turistički ured
Atlante u pripremi grada za Olimpijske igre 1996. godine. Zavod za tiskanje
novčanica SAD-a izdao je prigodne kovanice uz stogodišnjicu Olimpijskih igara
u vrijednosti 42,2 milijuna dolara, što je najveći iznos koji je ikada postignut
za takav program.
75 MILIJUNA DOLARA ZA TELEVIZIJSKA PRAVA
Član Izvršnog odbora Međunarodnog olimpijskog odbora (MOO-a) Richard W. Pound
obznanio je da su televizijska prava za područje Australije za Olimpijske igre
1996. godine u Atlanti i 2000. godine u Sydneyu prodana kući Seven Network Ltd.
Australska je tv-mreža za prava prijenosa Igara u Atlanti platila 30 milijuna
dolara, dok su prava za Igre na prijelazu stoljeća u Sydneyu nešto skuplja, 45
milijuna dolara. To je prvi put da jedna tv-mreža istovremeno kupuje prava
prijenosa dvaju Olimpijskih igara.
KANDIDATURE PETROGRADA I REGIJE RHONE-ALPES
Međunarodni olimpijski odbor poslat će 1. lipnja 1995. godine službena pisma
svim nacionalnim olimpijskim odborima pozivajući ih da istaknu kandidature
za XXVIII. Olimpijske igre 2004. godine. Ovog su tjedna gradske vlasti u
Petrogradu već odlučile istaknuti kandidaturu za te Igre, a isto namjeravaju
učiniti i predstavnici francuske regije Rhone-Alpes.
Pripremili: Športsko uredništvo Hine i Komisija za nakladništvo HOO-a
(Hina) ad ad
021133 MET mar 95
(Hina) ad ad