granicu od pet milijuna jedinica ove godine zahvaljujući kupovini nove
srednje klase koja povećava potražnju, prema najnovijim procjenama
raznih udruga u tom sektoru u regiji.
Prodaje u Južnoj Koreji, Kini, Tajvanu, Tajlandu, Indoneziji,
Maleziji i Filipinima trebale bi biti znatno povoljnije od onih u
1994. godini u kojoj su prodaje procjenjene na 4,91 milijuna jedinica,
naglašava japansko gospodarsko glasilo Nihon Keizai Shimbun.
Sve većem broju narudžbi poduzeća čija se zarada povećava dodaje se
dinamička potražnja srednje klase koja kupuje automobile za privatne
svrhe, dodaje se u listu u regionalnom istraživanju.
Prodaje u Južnoj Koreji trebale bi tako porasti za 9,9 posto 1995.
godine, u usporedbi s prodajama procjenjenim na 1,72 milijuna jedinica
1994. godine, a prodaje u Kini trebale bi porasti za 9,4 posto na 1,50
milijuna jedinica.
U Tajvanu bi prodaje automoboila trebale postići napredak od 3,9
posto na 600.000 jedinica. Porast prodaje trebao bi se učvrstiti na
6,3 posto u Tajlandu na 516.000 jedinica, na 28,1 posto u Indoneziji
na 360.000 jedinica i na 6,7 posto na Filipinima na 110.000 jedinica.
Nikakvo precizno predviđanje nije dostupno za Maleziju ali industrija
očekuje porast prodaje u 1995. godini nakon 199.000 jedinica prodanih
1994. godine.
Tržištem vrhunskih automobila u Aziji dominiraju europski proizvođači
dok je tržište prosječnih i malih automobila rezervirano za japanske
konstruktore.
No, kako se naglašava u istraživanju, američki konstruktori sada žele
svoj dio kolača u tom vrlo perspektivnom sektoru pa bi, dakle, trebali
snažno konkurirati svojim suparnicima.
Prema prijašnjim procjenama Azija je već smatrana potencijalno vrlo
perspektivnim tržištem za konstruktore automobila. Podaci iz 1992.
godine pokazuju da jedno osobno vozilo dolazi na 5,7 osoba u Južnoj
Koreji nasuprot jednom automobilu na 200 osoba u Kini.
Ti se razmjeri mogu usporediti sa stopom od jednog automobila na
dvije osobe u Japanu gdje bi prodaje 1995. godine trebale doseći 5,3
milijuna jedinica.
Japan je prošle godine ustupio svoj naslov prvog svjetskog
proizvođača automobila SAD-u, prvi put nakon 1979. godine.
(Hina) tm bnš br
131109 MET feb 95
131109 MET feb 95
(Hina) tm bnš br