hotelijera u Seefeldu mogle su se čuti oštre kritike: Austriji
nedostaje cjeloviti turistički koncept i odgovarajući menadžment.
Politika i promidžba turizma djeluju jedna mimo druge.
Savezne države gotovo "apstiniraju", kritizira renomirani savjetnik
za turizam Jakob Edinger. "Svatko na razini pokrajine radi za sebe".
Dok Austrija razrađuje cjelovite turističke planove za zemlje kao
što je Hrvatska, nedostaje joj takav plan za vlastitu zemlju.
Promatrajući aktualni razvoj, potrebne su oštre mjere, moglo se čuti
na tom kongresu.
Edinger traži u idućih pet godina dodatnih 200 milijuna šilinga
godišnje za potrebe turističkog marketinga u Europskoj uniji,
opravdavajući to konkurencijom europskih zemalja. Ta bi se
sredstva uložila u razvoj regionalnih struktura te malih i srednjih
poduzeća.
Austrijsko hotelijerstvo željelo bi ostvariti dodatnih 50 milijardi
šilinga godišnje, što bi bilo moguće uz optimalno korištenje postojeće
infrastrukture. Uz to, kao jedno od mogućih rješenja predloženih na
kongresu, spominje se i povećanje cijene noćenja na prosječno tisuću
šilinga.
Teškoće austrijskog turizma temelje se većim dijelom na vanjskim
čimbenicima, kao npr. na devalvaciji u zemljama iz kojih gosti dolaze.
Austrija u proračunu za turističku promidžbu izdvaja oko 120
milijuna šilinga i time je na drugom mjestu u EU odmah iza
Njemačke, koja za te potrebe izdvaja 80 milijuna maraka godišnje.
Za propagandu na domaćem tržištu Austrijancima stoji na raspolaganju
relativno nizak proračun od samo 14 milijuna šilinga.
(Hina) sap fp
200852 MET jan 95
(Hina) sap fp