područje Kansaija, koje je u utorak pogodio pogubni zemljotres, drugo
je po bogatstvu u arhipelagu: njegova gospodarska snaga odgovara onoj
Kanade a njegovi futuristički razvojni planovi bez premca su u
svijetu.
Smješten u zapadnom Japanu oko Zaljeva Osake, s gradovima Kyoto i
Kobe, Kansai i njegovih 20 milijuna stanovnika udomljuju brojne
japanske tvrtke, naročito industrijske, značajnu mrežu srednjih i
malih poduzeća i skoro 300 stranih tvrtki.
Kako bi nadoknadilo zaostajanje za megalopolisom Tokyom i više se
otvorilo inozemstvu, područje je započelo provedbu nacrta
infrastrukture divovoskih dimenzija, većinom na moru, kao što je
ultramoderna međunarodna zračna luka Kansai, otvorena u rujnu prošle
godine na umjetnom otoku, s troškovima u visini 15 milijardi dolara.
Zemljotres bi mogao naškoditi radovima gradilišta, njih oko 800,
većinom državnih, koja rade za skoro 300 milijardi dolara, prema
podacima prefekture Osake, koja je sama za sebe jednako napredna kao
Nizozemska.
Za više od 10 milijardi dolara, Kansai je započeo početkom
devedesetih izgradnju Međunarodnog akademskog grada posvećenog
istraživanju i razvoju koji bi trebao biti završen početkom idućeg
stoljeća.
Uz obalu Zaljeva Osake, trećeg japanskog grada, Japanci još uvijek
rade na visećem mostu, najdužem na svijetu (3.910 m), novom gradu
nasuprot zračnoj luci (4,2 milijarde dolara), "Technoportu" (16,6
milijardi dolara) koji će okupiti posebno "Teleport", Trgovinski
centar za Aziju i Tihi ocean na 160 ha, konferencijske centre...
Kansai već sada ugošćuje više međunarodnih konferencija nego Tokyo. I
kao i velika imena industrije (Matsuhita, Sanyo, Sharp, Minolta,
Nintendo, Suntory, Toray, Wacoal, Kyocera...) i trgovine (C. Itoh,
Sumitomo, Marubeni...), koji oduvijek imaju svoje sjedište u Kansaiju
- kolijevci japanske industrije i financija - i strane tvrtke, na
primjer američka Square D' (električna konstrukcija, francuska
grupacija Schneider) premještaju svoja sjedišta iz Tokya u Osaku. Kobe
je prva svjetska luka za brodove-cisterne.
Nazvana "japanskom kuhinjom", njegova trgovinska tradicija je snažna:
čuvene "sogo shosha" - moćne robne kuće - gotovo su sve tamo nastale.
Međutim, njegovo zaostajanje za Tokyom ostaje nepremostivo. Godine
1938. Kansai je ostvarivao polovicu međunarodne trgovine Japana, danas
samo 20%, a njegov udio u BNP-u Japana pao je s 20% 1965. godine na
današnjih 17%.
Stari vladini planovi o delokaliziranju glavnog grada Tokya ostali su
mrtvo slovo na papiru, iako je Kansai, bogat prestižnom prošlosti, sve
do prošlog stoljeća u svojim okvirima imao japanske carske
prijestolnice (Nara, Kyoto, Osaka).
Područje ima i jednu manu: najznačajnije bande Yakuze (japansko
podzemlje) imaju tamo svoja sjedišta.
(Hina) bnš br
171503 MET jan 95
(Hina) bnš br