FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

JAPAN: KANSAI - PODRUČJE BOGATO KAO KANADA

Autor: ;BNŠ;
područje Kansaija, koje je u utorak pogodio pogubni zemljotres, drugo je po bogatstvu u arhipelagu: njegova gospodarska snaga odgovara onoj Kanade a njegovi futuristički razvojni planovi bez premca su u svijetu. Smješten u zapadnom Japanu oko Zaljeva Osake, s gradovima Kyoto i Kobe, Kansai i njegovih 20 milijuna stanovnika udomljuju brojne japanske tvrtke, naročito industrijske, značajnu mrežu srednjih i malih poduzeća i skoro 300 stranih tvrtki. Kako bi nadoknadilo zaostajanje za megalopolisom Tokyom i više se otvorilo inozemstvu, područje je započelo provedbu nacrta infrastrukture divovoskih dimenzija, većinom na moru, kao što je ultramoderna međunarodna zračna luka Kansai, otvorena u rujnu prošle godine na umjetnom otoku, s troškovima u visini 15 milijardi dolara. Zemljotres bi mogao naškoditi radovima gradilišta, njih oko 800, većinom državnih, koja rade za skoro 300 milijardi dolara, prema podacima prefekture Osake, koja je sama za sebe jednako napredna kao Nizozemska. Za više od 10 milijardi dolara, Kansai je započeo početkom devedesetih izgradnju Međunarodnog akademskog grada posvećenog istraživanju i razvoju koji bi trebao biti završen početkom idućeg stoljeća. Uz obalu Zaljeva Osake, trećeg japanskog grada, Japanci još uvijek rade na visećem mostu, najdužem na svijetu (3.910 m), novom gradu nasuprot zračnoj luci (4,2 milijarde dolara), "Technoportu" (16,6 milijardi dolara) koji će okupiti posebno "Teleport", Trgovinski centar za Aziju i Tihi ocean na 160 ha, konferencijske centre... Kansai već sada ugošćuje više međunarodnih konferencija nego Tokyo. I kao i velika imena industrije (Matsuhita, Sanyo, Sharp, Minolta, Nintendo, Suntory, Toray, Wacoal, Kyocera...) i trgovine (C. Itoh, Sumitomo, Marubeni...), koji oduvijek imaju svoje sjedište u Kansaiju - kolijevci japanske industrije i financija - i strane tvrtke, na primjer američka Square D' (električna konstrukcija, francuska grupacija Schneider) premještaju svoja sjedišta iz Tokya u Osaku. Kobe je prva svjetska luka za brodove-cisterne. Nazvana "japanskom kuhinjom", njegova trgovinska tradicija je snažna: čuvene "sogo shosha" - moćne robne kuće - gotovo su sve tamo nastale. Međutim, njegovo zaostajanje za Tokyom ostaje nepremostivo. Godine 1938. Kansai je ostvarivao polovicu međunarodne trgovine Japana, danas samo 20%, a njegov udio u BNP-u Japana pao je s 20% 1965. godine na današnjih 17%. Stari vladini planovi o delokaliziranju glavnog grada Tokya ostali su mrtvo slovo na papiru, iako je Kansai, bogat prestižnom prošlosti, sve do prošlog stoljeća u svojim okvirima imao japanske carske prijestolnice (Nara, Kyoto, Osaka). Područje ima i jednu manu: najznačajnije bande Yakuze (japansko podzemlje) imaju tamo svoja sjedišta. (Hina) bnš br 171503 MET jan 95

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙