FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ODGOVOR MINISTRA PARAĆA NA OTVORENO PISMO ŽIVKA JUZBAŠIĆA

Autor: ;PP/;
ZAGREB, 12. siječnja (Hina) - U povodu otvorenog pisma zastupnika Živka Juzbašića (vidi današnju vijest HNA0078) Uredništvo Hine se obratilo ministru rada i socijalne skrbi Ivanu Paraću sa zamolbom da iznese gledanja Ministarstva na u otvorenom pismu iznijete ocjene i tvrdnje. U pismenom odgovoru ministar Parać navodi: "Prije osamostaljenja Republike Hrvatske prava ratnih vojnih invalida bila su regulirana propisom bivše federacije (Zakonom o osnovim pravima vojnih invalida i obitelji palih boraca). Rečeni propis bivše federacije pruzet je Zakonom o preuzimanju Zakona o osnovnim pravima vojnih invalida i obitelji palih boraca koji se u Republici Hrvatskoj primjenjuje kao republički zakon (Narodne novine broj 53/91). Ovaj Zakon stupio je na snagu danom objave u Narodnim novinama a to je 8. listopada 1991. godine. Sabor Republike Hrvatske donio je Zakon o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, koji je objavljen u Narodnim novinama broj 33/92, a njegove izmjene i dopune objavljene su u Narodnim naovinama broj 77/92., 58/92., 2/94. i 76/94. Stupanjem na snagu Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata prestao je važiti Zakon o osnovnim pravima vojnih invalida i obitelji palih boraca, koji se u Republici Hrvatskoj primjenjuje kao republički Zakon. Odredbom članka 106. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata propisano je da će tijelo državne uprave nadležno za rješavanje u prvostupanjskom postupku provesti postupak i donijeti po službenoj dužnosti odgovarajuća rješenja o pripadajućem pravu na osobnu invalidninu, dodatak za njegu i pomoć druge osobe, ortopedski dodatak, obiteljsku invalidninu, odnosno uvećanu obiteljsku invalidninu prema odredbama toga Zakona za sve korisnike invalidskih prava koji su ta prava ostvarili po propisima koji su prestali važiti stupanjem na snagu Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata. Tako donijeta rješenja podliježu reviziji. Odredbom stavka 3. članka 106. propisano je da ako vojni odnosno civilni invalid onemogući da nadležna lječnička komisija dade nalaz i mišljenje o postotku invaliditeta, donijet će se rješenje o prestanku prava. Sukladno odredbi stavka 1. članka 106. Zakona, nadležno prvostupanjsko tijelo pokrenulo je postupak, pribavilo nalaz i mišljenje nadležne prvostupanjske liječničke komisije za pregled osoba obuhvaćenih Zakonom o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, i temeljem tog nalaza i mišljenja priznalo Živku Juzbašiću svojstvo ratnog vojnog invalida X grupe sa 20 posto invaliditeta, jer je rečena komisija svojim nalazom i mišljenjem utvrdila da njegovo tjelesno oštećenje sada iznosi 20 posto. Protiv prvostupanjskog rješenja Živko Juzbašić podnio je žalbu u Zakonu određenom roku, u kojoj kao bitno ističe da mu je invaliditet nepravilno ocijenjen, da prvostupanjsko tijelo nije imalo zakonskog osnova za preispitivanje njegovog ranije utvrđenog postotka invaliditeta (1976. godine utvrđen je invaliditet od 80 posto), pa predlaže Ministarstvu rada i socijalne skrbi ukidanje prvostupanjskog rješenja, kao nezakonitog i donošenje novog, kojim će se utvrditi prava koja mu pripadaju po novom Zakonu. Postupajući po žalbi a ujedno obavljajući i reviziju prvostupanjskog rješenja (sva prvostupanjska rješenja, po Zakonu, podliježu reviziji, a ako je protiv prvostupanjskog rješenja podnijeta i žalba onda se istim rješenjem odlučuje o žalbi i reviziji), Ministarstvo rada i socijalne skrbi sukladno odredbi članka 80. stavka 4. Zakona zatražilo je nalaz i mišljenje drugostupanjske liječničke komisije za pregled osoba obuhvaćenih Zakonom o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata. Ova komisija nakon što je pregledala predmet i postojeću medicinsku dokumentaciju koja se nalazi u spisu utvrdila je da je dokumentacija nepotpuna, pa je temeljem odredbe članka 12. stavka 2. Pravilnika o radu liječničkih komisija u postupku za ostvarivanje prava po Zakonu o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata (Narodne novine broj 62/92) od Živka Juzbašića zatražena odgovarajuća nova medicinska dokumentacija, koju unatoč četirima pozivima još uvijek nije dostavio navodeći razloge u Otvorenom pismu ministru rada i socijalne skrbi. Međutim, ukoliko je kod Živka Juzbašića došlo do pogoršanja zdravstvenog stanja zbog rana i bolesti zbog kojih mu je utvrđen invaliditet od 80 posto ne shaćamo zašto ne želi dostaviti novu medicinsku dokumentaciju koju od njega traži drugostupanjska liječnička komisija za pregled osoba obuhvaćenih Zakonom o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata. Naime ukoliko je stvarno došlo do pogoršanja stanja zbog rana i bolesti tada postoji mogućnost da mu se utvrdi i veći invaliditet od 80 posto. Što se pak tiče navoda u Otvorenom pismu da organi državne uprave ni po Zakonu niti po Ustavu nemaju pravo preispitivati ranije utvrđeni invaliditet, upućujemo na rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-284/1992., od 17. listopada 1994., objavljeno u Narodnim novinama broj 76/94., a kojim rješenjem je riješeno da se ne prihvaća prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti članka 106. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata. Citiramo samo dio obrazloženja iz tog rješenja: "Članak 57. stavak 2. Ustava obvezuje Republiku da zaštiti invalidnih osoba i njihovu uključivanju u društveni život posveti posebnu skrb. Pri utvrđivanju sustava skrbi, opsega prava, načina uključivanja ratnih vojnih odnosno svih invalida u društveni život, zakonodavac može u ove odnose unositi novine. Ovlašten je mijenjati i dopunjavati postojeće odnose i prava, zavisno od različitih okolnosti, kao što su novija stručna i znanstvena postigunuća, uvjeti života, potrebe invalida, te gospodarska snaga, odnosno financijske mogućnosti države. Kod toga se, dakako, treba pridržavati ustavnih načela, što osporenom odredbom Zakona, po ocjeni Suda, nije dovedeno u pitanje. Stoga stajalište predlagača da prava koja se, jednom stečena, više ne mogu mijenjati ili ukidati nema temelja u Ustavu. Napomenuti je da je u svakom konkretnom slučaju, nakon što je nadležni upravni organ po službenoj dužnosti proveo postupak, i donio rješenje o pripadajućim pravima, osigurana zaštita u upravnom postupku (žalba), zatim sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti (upravni spor) kao i ustavno sudska zaštita (putem ustavne tužbe)". Prema tome Ministarstvo rada i socijalne skrbi u konkretnom i ostalim slučajevima navedenim u Otvorenom pismu provodi pozitivne zakonske propise i u vođenju postupka i rješavanju strogo pazi da se strankama omogući da zaštite i ostvare svoja prava, vodeći pri tome računa da ostvarivanje njihovih prava ne bude u suprotnosti s pozitivnim propisima. Dakle, nema polemike oko toga hoće li Ministarstvo rada provoditi pozitivne propise ili ne, jer ih je ono dužno provoditi. Prevođenje na odredbe novog zakona uvijek se obavlja kad se donese potpuno novi zakon. Uostalom, prevođenje na odredbe Zakona o ratnim vojnim invalidma bilo je propisano i Zakonom o ratnim vojnim invalidima iz 1946. godine. U postupku prevođenja po Zakonu o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata ima slučajeva priznavanja i većeg postotka invaliditeta, a ne samo smanjenja. Postupkom prevođenja obuhvaćeni su svi ratni vojni invalidi iz II. svjetskog rata, mirnodopski vojni invalidi i civilni invalidi rata, svi oni korisnici koji su ostavrivali invalidska prava po propisima koji su prestali važiti stupanjem na snagu Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata", kaže se u odgovoru ministra rada i socijalne skrbi Ivana Paraća na otvoreno pismo Živka Juzbašića. (Hina) pp/bn bn 121242 MET jan 95 12HHMM MET jan 95

(Hina) pp/bn bn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙