PARIZ, 12. siječnja (Hina/Reuter) - Prodaja automobila u Europi
porasla je prošle godine na 11,86 milijuna, odnosno za 5,7 posto,
oporavljajući se nakon pada od 15 posto zabilježenog 1993. godine,
ističe se u preliminarnom izvješću PSA Peugeot Citroen SA.
Volkswagen AG i dalje je vodeći europski prodavač automobila, premda
mu je prodaja 1994. godine porasla samo za 2,92 posto, tj. na 1,88
milijuna automobila. Njegov udio na tržištu iznosi 15,88 posto.
Prema procjenama PSA-a, francuski proizvođači Peugeot i Citroen
preuzeli su drugo mjesto od General Motorsa za Europu prodavši 1,52
milijuna vozila, što je 9,62 posto više nego prošle godine.
Udio PSA na tržištu iznosio je 12,84 posto, u usporedbi s 12,83 posto
za automobile General Motorsa za Europu proizvedene u Europi.
Prodaja automobila marke Peugeot porasla je za 9,31 posto na 915.736
prodanih vozila, dok je prodaja Citroenovih vozila zabilježila rast od
10,10 posto i 606.845 prodanih vozila.
Ford za Europu povećao je prodaju za 7,42 posto na 1,38 milijuna
automobila, ostvarujući 11,67 posto udjela na tržištu.
Prodaja japanskih automobila u Europi smanjila se za 5,64 posto na
1,3 milijuna, pa joj je udio na tržištu 10,95 posto.
Renault SA povećao je broj prodanih vozila za 9,02 posto, odnosno na
1,3 milijuna.
Najveće dobiti prošle godine zabilježila je Daimler-Benzova
podružnica Mercedes, čija je prodaja porasla za 18,9 posto na 421.168
automobila te švedski Volvo - s porastom od 16,6 posto, tj. 199.995
prodanih vozila.
Europska prodaja automobila potaknuta je pokazateljima od prosinca,
kad je zabilježen porast od 10,1 posto, pokazuju preliminarni
rezultati ovog izvješća.
Analitičari i proizvođači automobila predviđaju povećanje zarade od
oko tri posto u 1995. godini, što znači da bi, nakon dvogodišnjeg
rasta, europska prodaja automobila uspjela zabilježiti oporavak kojim
bi se za polovicu povratila od pada zabilježenog 1993. godine.
(Hina) vb br
121054 MET jan 95
12HHMM MET jan 95
(Hina) vb br