ZADAR, 23. prosinca (Hina) - Predsjednik hrvatske Vlade mr. Zlatko Mateša prošao je u 10,15 sati preko Masleničkoga mosta na Novskom ždrilu. Do sredine mosta sa zadarske strane premijer je došao automobilom, gdje su ga dočekali
čelnici "Konstruktora", a drugu je polovicu propješačio. Time je simbolično označen završetak svih glavnih betonskih radova na mostu.
ZADAR, 23. prosinca (Hina) - Predsjednik hrvatske Vlade mr. Zlatko
Mateša prošao je u 10,15 sati preko Masleničkoga mosta na Novskom
ždrilu. Do sredine mosta sa zadarske strane premijer je došao
automobilom, gdje su ga dočekali čelnici "Konstruktora", a drugu je
polovicu propješačio. Time je simbolično označen završetak svih
glavnih betonskih radova na mostu. #L#
U prvim automobilima koji su prešli preko betonirane kolničke ploče
novoga Masleničkog mosta bili su potpredsjednik hrvatske Vlade i
ministar razvoja i obnove dr. Jure Radić, ministar turizma Niko Bulić,
zadarsko-kninski župan Šime Prtenjača i drugi dužnosnici.
Predsjednik hrvatske Vlade mr. Zlatko Mateša je na Masleničkom mostu
izjavio da će most biti u veljači u cijelosti gotov. "Nama je to jako
drago. Ovo je više tehnički posjet, nije otvaranje mosta", kazao je
Mateša, dodavši kao su došli vidjeti radove na obnovi zadarske zračne
luke, te stanje obnove u Škrabnji.
"Nismo zadovoljni brzinom obnove zadarske zračne luke, što bi trebalo
biti gotovo do početka iduće turističke sezone. Radovi na tom objektu
nisu toliki da se ne bi mogli obaviti. Za sada su počeli radovi na
tornju, ali taj dio me manje zabrinjava od obnova putničke zgrade u
zračnoj luci u Zemuniku kod Zadra. Bilo je nekih teškoća s francuskim
zajmom, ali ako ne bude francuski, bit će naš", izjavio je Mateša,
napomenuvši kako novac za obnovu zračne luke neće biti upitan.
Mateša je dodao da su prošli kroz Škabrnju i vidjeli da je obnova
gotovo pri kraju.
Na upit novinara što znači objekt kao što je Maslenički most za
hrvatsku cestovnu mrežu, premijer Mateša je kazao kako svi krupni
infrastrukturni objekti znače puno. "Naš plan i program je do kraja
stoljeća izgraditi autocestu od Pule do madžarske granice, probiti
tunel kroz Velebit (Sveti Rok), a kad se tomu doda i autocesta kod
novoga mosta sa zaobilaznicom oko Zadra prema Splitu, onda je to
preduvjet za bitan napredak hrvatskoga turizma", kazao je premijer.
"Bez krupne infrastrukture nema mogućnosti toga napretka. Nitko ne
želi voziti od Muenchena do naše granice samo nekoliko sati, a onda
izgubiti 10 do 15 sati još do Dubrovnika. Mi smo svijesni toga, ali
sada imamo i mogućnosti i novca da na svemu tome radimo", izjavio je.
Jedan od projektanata mosta potpredsjednik Vlade i ministar razvoja i
obnove dr. Jure Radić je izjavio kako se "osjeća radosno, što je
svladan taj morski tjesnac". "Most je u cijelosti djelo hrvatskih
graditelja. On sadržava novosti i ostvarenja svjetske vrijednosti. To
je prvi armiranobetonski most koji nosi jedan veliki moćni luk. Most u
kojem su primijenjene mnoge novosti i most koji će biti simbol obnove
i ponos hrvatskih graditelja", kazao je dr. Radić.
Na upit kako je nastala ideja da se most gradi na sadašnjemu mjestu,
dr. Radić je kazao: "Pet godina prije nego je srušen stari Maslenički
most počeli smo projektirati novi most. I da nije srušen stari, na
ovom mjestu bi se gradio novi most kao sastavni dio buduće autoceste.
Kad nam se dogodilo ratno zlo, povjerenstvo je odlučilo da odmah
počnemo provoditi taj projekt koji zadovoljava sve standarde buduće
prometnice."
Na pitanje o cijeni mosta, ministar Radić je rekao da će "točnu svotu
reći kad se most dovrši". "Danas nemam podatak o tome, ali mogu reći
da će stajati 30 posto manje nego bi objekt takvih dimenzija stajao
bilo gdje u svijetu", dometnuo je dr. Radić.
Osvrćući se na moguće prigovore na projekt, ministar Radić je rekao
da ih je bilo i uvijek će ih biti, ali da i Vlada i on znaju odgovore
na sva pitanja. "Most neće biti zatvaran zbog bure, jer je projektiran
s čvrstom betonskom ogradom, a na njemu će bura puhati u smjeru
vožnje, tako da će na mostu", kaže dr. Radić, "biti puno manje problema
nego na drugim prometnicama i objektima".
S visokim vladinim dužnosnicima na mostu su razgovarali direktor
splitskoga "Konstruktora" Željko Žderić i upravitelj gradilišta inž.
Mladen Škomrlj.
Na mostu, dugu 377,60, široku 20,40 metara, treba još asfaltirati
kolničke ploče, postaviti hidroizolaciju i rubnjake.
Temeljni kamen za gradnju mosta postavio je pod kraj siječnja 1993.,
nakon masleničke oslobodilačke operacije, predsjednik Republike
Hrvatske dr. Franjo Tuđman.
Mosni je luk spojen u srpnju ove godine, a prije nekoliko dana je
završilo betoniranje kolničke ploče. U most je ugrađeno 18.000
prostornih metara betona, 2500 tona željeza i 150 tona čelika.
Po riječima graditelja, materijali su visokokvalitetni, a
primijenjene tehnike gradnje na razini najviših svjetskih dostignuća.
Graditelji iz splitskoga "Konstruktora" ističu kako su ponosni na
maslenički projekt: prvi je put jedna hrvatska tvrtka izgradila most u
Hrvatskoj, ističu oni.
(Hina) mr mc
231322 MET dec 96
(Hina) mr mc