ZAGREB, 17. prosinca (Hina)- Prva retrospektivna izložba istaknute hrvatske slikarice Naste Rojc (1883.- 1964.) otvara se u četvrtak 19. prosinca u Umjetničkom paviljonu. Uoči toga velikog likovnog događaja ravnateljica Umjetničkoga
paviljona Lea Ukrainčik je na današnjoj konfernciji za novinare uz ostalo istaknula da je Nasta Rojc u prostorima Paviljona izlagala na skupnim izložbama daleke 1909. 1911. i 1913. te da je jedna od najzaslužnih slikarica za osnivanje Kluba likovnih umjetnica.
ZAGREB, 17. prosinca (Hina)- Prva retrospektivna izložba istaknute
hrvatske slikarice Naste Rojc (1883.- 1964.) otvara se u četvrtak 19.
prosinca u Umjetničkom paviljonu. Uoči toga velikog likovnog događaja
ravnateljica Umjetničkoga paviljona Lea Ukrainčik je na današnjoj
konfernciji za novinare uz ostalo istaknula da je Nasta Rojc u
prostorima Paviljona izlagala na skupnim izložbama daleke 1909. 1911.
i 1913. te da je jedna od najzaslužnih slikarica za osnivanje Kluba
likovnih umjetnica. #L#
O slikarstvu Naste Rojc koja se na ovoj izložbi predstavlja sa 170 ulja
na platnu, pastela i grafika govorila je autorica izložbe Đurđa Petravić-
Klaić koja je, sažimajući njen veliki slikarski opus kazala da se u
slikarskom i grafičkom djelu isprepliću tri ključne stilske odrednice
- akademski realizam, naturalistčki plenerizam i simbolizam. Nasta Rojc
djeluje ravnopravno s likovnim stvarateljima grupe Medulić i Proljetnog
salona sudjelujući u dominantnim tendencijama prvih dvaju desetljeća 20.
stoljeća.
Na slikarsko formiranje Naste Rojc utječe njezin prvi učitelj Oton
Iveković a potom studira u Beču i Munchenu. Iz tog razdoblja prevladavaju
portreti-studije modela s Umjetničke škole, istakla je Đurđa Petravić-Klaić.
U razdoblju od 1904. do 1911. nastaju njezini najvrijedniji pasteli
pa ju uz Slavu Raškaj, Miroslava Kraljevića, Milana Steinera i Ljubu
Babića ubrajamo među najznačajnije hrvatske pasteliste novijeg vremena.
Od 1910 do 1920. nastala su njezina najbolja djela serije portreta i
autoportreta a posebnu dionicu njezina slikarstva čini i pjezažno slikarstvo
na način impresionizma i simbolizma. Tijekom trećeg desetljeća za njena
jednogodišnjeg boravka u Engleskoj 1924-1925 nastaje ciklus engleskih i
škotskih pejzaža i veduta.
Nasta Rojc naslikala je i brojne motive Zagreba i njegove okoline a
potvrdila se i kao izuzetan animalist u hrvatskom slikarstvu .
Do 1938. ova je velika slikarica u potpunosti tematski i stilski
zaokružila svoje stvaralštvo ali će i nadalje ustrajati u svom
karakterističnom rukopisu ponavljajući raniji tematski repertoar i tako
ostvariti impozantan opus s više od 1000 djela, rečeno je, uz ostalo na
današnjoj konferenciji za novinare.
(Hina) ta do
171521 MET dec 96
(Hina) ta do