ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Unatoč prvostupanjskoj odluci Vrhovnog suda RH kojom je za štrajk započet 28. studenoga utvrđeno da se organizira i provodi suprotno zakonu i izjave dane uoči donošenja presude da će poštivati presudu
Vrhovnog suda RH, Sindikat željezničara Hrvatske u štrajku je ostao i petnaesti dan. Promet se, istina, odvija unutar odluke ministra pomorstva, prometa i veza, ali se svaka prigoda koristi kako bi se promet teretnim vlakovima bojkotirao i tako gospodarstvu RH i HŽ nanosile daljnje štete, priopćeno je iz Ureda generalnog direktora Hrvatskih željeznica Marijana Klarića.
ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Unatoč prvostupanjskoj odluci Vrhovnog
suda RH kojom je za štrajk započet 28. studenoga utvrđeno da se
organizira i provodi suprotno zakonu i izjave dane uoči donošenja
presude da će poštivati presudu Vrhovnog suda RH, Sindikat
željezničara Hrvatske u štrajku je ostao i petnaesti dan. Promet se,
istina, odvija unutar odluke ministra pomorstva, prometa i veza, ali
se svaka prigoda koristi kako bi se promet teretnim vlakovima
bojkotirao i tako gospodarstvu RH i HŽ nanosile daljnje štete,
priopćeno je iz Ureda generalnog direktora Hrvatskih željeznica
Marijana Klarića. #L#
U svom postupanju Uprava HŽ, kaže se u priopćenju, nije pribjegavala
primjeni zakonom predviđenih mjera (sankcija) posebno imajući u vidu
da se od navodnih 11 000 radnika u štrajku (prema stalnim izjavama
Sindikata) u evidenciji rada za studeni 1996. godine ta brojka svela
na 3065 radnika.
Međutim, kako se štrajk i dalje nastavlja, a u okolnostima
svakodnevnih zahtjeva za naknade štete koji pristižu u HŽ od
gospodarskih subjekata i inozemnih željeznica, Uprava HŽ osjeća svojom
dužnošću upozoriti i organizatore štrajka i sudionike u štrajku da će
biti prisiljena iskoristiti sva svoja zakonska prava, posebice prema
organizatorima štrajka.
Nastavak štrajka pokazuje da mu je jedina svrha nanošenje što većih
gubitaka gospodarstvu RH i borba za osobne pozicije sindikalnih
čelnika kroz svakodnevno plasiranje neistinitih činjenica u javnost,
ističe se i dodaje kako se upitnim postavlja trošenje proračunskih
sredstava namijenjenih željeznici u situaciji kada su svi podaci
dostupni Sindikatu preko članova NO izabranih od radnika. Zaključno sa
plaćom isplaćenom u studenom 1996., HŽ utrošile su i 33 milijuna kuna
vlastitog priljeva. Temeljem takvog odnosa prema plaćama i primanjima
zaposlenih, radnicima izvršne službe, u odnosu na 12. mjesec 1995.
godine, plaća je povećana za 21 posto, a nakon toga Sindikat
željezničara Hrvatske pokreće štrajk.
"Uprava HŽ smatra da je razina optužbi kojima se služi sindikat u
štrajku neprimjerena civiliziranom odnosu i postavlja pitanje,
pogotovo članovima Sindikata željezničara Hrvatske, je li ova
bespoštedna borba Sindikata u štrajku, ipak u osnovi i konačnici borba
za godišnju dobit od oko 800.000 DM, koliko iznosi godišnji prihod
ovog Sindikata od članarine njegovih članova.
Odgovor na ovo pitanje možda će im pokazati trebaju li i dalje ostati
u štrajku pod svaku cijenu", stoji na kraju priopćenja.
(Hina) pp dd
122047 MET dec 96
(Hina) pp dd