LONDON, 11. prosinca (Hina/Reuter) - Najveće svjetsko tržište mlijeka i mliječnih proizvoda prošle su godine ponovno bile Sjedinjene Američke Države (SAD), s prometom vrijednim 28,97 milijardi američkih dolara, dok je na drugom mjestu
bila Njemačka s ostvarenih 15,18 milijardi dolara, podaci su tvrtke za istraživanje tržišta Euromonitor.
LONDON, 11. prosinca (Hina/Reuter) - Najveće svjetsko tržište mlijeka
i mliječnih proizvoda prošle su godine ponovno bile Sjedinjene Američke
Države (SAD), s prometom vrijednim 28,97 milijardi američkih dolara,
dok je na drugom mjestu bila Njemačka s ostvarenih 15,18 milijardi
dolara, podaci su tvrtke za istraživanje tržišta Euromonitor. #L#
Prošle godine financijski je porast ostvaren tek na kanadskom i
talijanskom tržištu, pri čemu je kanadsko zabilježilo 9,8 posto, a
talijansko 1,3 posto veći promet nego 1994. godine.
Istodobno, na američkom, njemačkom, francuskom i španjolskom tržištu
značajno je uvećan obujam prodaje, dok su financijski rezulatati loši,
ponajprije zbog oštre konkurencije. U SAD-u je tako plasirano 27,8
milijuna tona mlijeka i mliječnih proizvoda, a u Njemačkoj 5,9 milijuna
tona. Na francuskom, talijanskom, njemačkom i kanadskom tržištu
najzastupljeniji je proizvod bio sir, dok je mlijeko dominiralo u
SAD-u, Velikoj Britaniji i Španjolskoj.
Prodajom sladoleda, jogurta i različitih hladnih mliječnih napitaka,
u 1995. godini na američkom je tržištu ostvareno 10,9 milijardi dolara,
a na francuskom 7,3 milijarde dolara. Sladoleda su te godine najviše
pojeli Amerikanci, pa je tako svaki Amerikanac u prosjeku pojeo 7,95
kilograma sladoleda godišnje, dok su Francuzi, kao najveći potrošači
jogurta, u prosjeku konzumirali 20,79 kilograma jogurta te 11,48
kilograma hladnih mliječnih napitaka po osobi.
(Hina) kt/dš sbo
110948 MET dec 96
(Hina) kt/dš sbo