FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VEČERNJI LIST: NALIČJE UNIVERZALIZMA

Autor:
ZAGREB, 24. studenoga (Hina) - "Čim se predsjednik Tuđman vratio iz Washingtona, utihnule su i brojne kalkulacije o političkoj sudbini Hrvatske. U svom prvom obraćanju javnosti hrvatski je Predsjednik imao potrebe napomenuti kako budućnost zemlje ne može biti upitna, jer je odraz nacionalne volje za osamostaljenjem. Jedini je problem, prema njegovu mišljenju u tome što pojedine političke snage u zemlji nekritički prihvaćaju političke 'recepte' koji u neograničenim količinama stižu iz raznih međunarodnih krugova", piše u sutrašnjem "Večernjem listu" Željko Krušelj. Navodi kako je Tuđman pritom "posebno spomenuo izvlačenje odgovarajućih 'pouka, iskustava i zaključaka iz velikih ideja, koje su od pamtivijeka nuđene malim narodima" ('od kršćanstva, preko građanskog liberalizma do socijalističkog internacionalizma') i pita: "Znači li to da Tuđman zapravo sumnja u temelje zapadne civilizacije? Namjerava li hrvatsko državno vodstvo krenuti i u svojevrsnu izolaciju od dijela svjetske političke javnosti? Na ta je pitanja odgovor, dakako, negativan, što može potvrditi svaki pažljivi čitatelj Tuđmanovih 'Velikih ideja i malih naroda", piše Krušelj i u nastavku objašnjava: "Riječ je o tome da takve globalne ideje, koje su u određenim povijesnim razdobljima vladale većim dijelom svijeta, ne trpe prevelik stupanj nacionalne suverenosti, pogotovu malih naroda". Tako je govoreći o kršćanstvu, objašnjava Krušelj, predsjednik Tuđman "aludirao na dugotrajno razdoblje od antike do novoga vijeka, kada je katoličanstvo na zapadu bila jedina integralistička ideologija, samim tim u sprezi s pojedinim državama i vladarima", u ovom slučaju, navodi Krušelj, Habsburške monarhije. "Građanski liberalizam, koji se na našim prostorima snažnije afirmira od prošloga stoljeća, lansirao je za Hrvate novu opasnost, izraženu tvrdnjom o 'zastarjelosti' nacionalne ideje, koju bi trebalo zamijeniti građanskim slobodama i uklanjanjem granica za slobodno kolanje kapitala", objašnjava dalje Krušelj dodajući kako je uz tako jednostrano shvaćeni liberalizam u obje jugoslavenske države nastajao "politički koncept 'jedan građanin, jedan glas'", koji je bio perfidno sredstvo beogradske dominacije nad nesrpskim narodima". Istaknuvši dalje kako o socijalističkom internacionalizmu ne treba posebno govoriti "jer je izravno negirao nacionalne specifičnosti, opet na štetu malih naroda", za što kao najbolji primjer navodi bivši Sovjetski Savez, Krušelj na kraju piše: "Sve te univerzalne ideologije imaju, međutim, sasvim drugu vrijednost ako njihovi nositelji prihvate osamostaljenu Hrvatsku kao potpuno ravnopravan subjekt međunarodnih odnosa". (Hina) dd 242140 MET nov 96

(Hina) dd

An unhandled error has occurred. Reload 🗙