LONDON, 24. studenoga (Hina/Reuter) - Mali su TV-gledatelji "žrtve" oglašivača koji ih upućuju na masnu, slatku i slanu hranu, stoji u priopćenju međunarodne potrošačke organizacije "Consumers International". Prema anketi, provedenoj
u 13 zemalja, više se od polovice svih televizijskih reklama za prehrambene proizvode odnosi na "fast-food" restauracije, slatkiše i žitne pahuljice.
LONDON, 24. studenoga (Hina/Reuter) - Mali su TV-gledatelji "žrtve"
oglašivača koji ih upućuju na masnu, slatku i slanu hranu, stoji u
priopćenju međunarodne potrošačke organizacije "Consumers
International". Prema anketi, provedenoj u 13 zemalja, više se od
polovice svih televizijskih reklama za prehrambene proizvode odnosi na
"fast-food" restauracije, slatkiše i žitne pahuljice. #L#
Iako Svjetska zdravstvena organizacija i većina vlada nastoje
istaknuti važnost zdrave, uravnotežene prehrane, posebice za djecu,
provedeno istraživanje pokazuje da reklame potkopavaju tu poruku.
Britanska televizija ima najviše reklama u vrijeme emisija za djecu,
u prosjeku 17 na sat, od kojih je deset za hranu. Među prehrambenim
proizvodima koji se reklamiraju, 95 posto je masnih, slanih ili
slatkih. Najviše se televizijskih reklama za hranu namijenjenu djeci,
u prosjeku 12 na sat, vrti na australskoj televiziji, a najmanje ih je
u Švedskoj i Norveškoj, gdje su zabranjene TV-reklame namijenjene
djeci uopće.
Najzastupljeniji oglašivač u vrijeme emisija za djecu jest
McDonald's.
Izbor koji TV-reklame nude djeci uglavnom se sastoji od jedne vrste
čokolade, nekog drugog slatkiša ili zaslađenih žitnih pahuljica te
"fast-food" restauracija, što ne upućuje djecu na zdravu i
uravnoteženu prehranu, kaže "Consumers International" i poziva na veća
ograničenja u reklamama za djecu, kao i na veće razmake između emisija
i propagandnih poruka.
(Hina) alf mp
240544 MET nov 96
(Hina) alf mp