FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LONDONSKA PODZEMNA ŽELJEZNICA - MORA ZA KORISNIKE

Autor: ;BNŠ;
LONDON, 21. studenoga (Hina/AFP) - Nedovoljno razgranata mreža, prastare tračnice i električni kablovi, iznenadni zastoji i opetovani kvarovi - londonska podzemna željeznica svakodnevna je mora za dva milijuna putnika, na što je podsjetio potpuni prekid prometa sa srijede na četvrtak.
LONDON, 21. studenoga (Hina/AFP) - Nedovoljno razgranata mreža, prastare tračnice i električni kablovi, iznenadni zastoji i opetovani kvarovi - londonska podzemna željeznica svakodnevna je mora za dva milijuna putnika, na što je podsjetio potpuni prekid prometa sa srijede na četvrtak. #L# Malo prije 22 sata, kompozicije koje voze po 390 km linija najstarije podzemne željeznice na svijetu, otvorene 1863. godine, stale su zbog prekida struje na jednoj od dvije glavne centrale koje hrane mrežu. Tehničari se nisu uspjeli priključiti na nacionalno električno napajanje i putnici su proveli više od dva sata u vagonima prije nego su kompozicije dospjele do najbližeg stajališta. U travnju je 31 osoba otrovana dimom, a mreža je ostala gotovo posve paralizirana nakon što je preopterećenje struje izazvalo eksploziju dva generatora i požar kabla visokog napona. Ti redoviti kvarovi mogu se dodati općenito lošem funkcioniranju podzemne željeznice koja već desetljećima pati od kroničnog nedostatka ulaganja: tračnice su mjestimice tako stare da se kompozicija mora zaustaviti kad se mimoilazi s drugom radi ograničavanja vibracija, četvrtina signalnih znakova i trećina mehaničkih ljestvi staro je pola stoljeća, dok prosječna starost vagona iznosi preko 25 godina. Mnoge od 245 stanica tako su stare da su platforme preuske za broj putnika koji tamo hrli. Nacionalizirana prije više od 60 godina, londonska podzemna željeznica ostaje, uz poštu, posljednja javna služba koja nije privatizirana. Usprkos planovima najavljenim prije dvije godine, država se čini pomirila s tim da joj ostaje mreže čije bi ogromne potrebe ulaganja - dvije milijarde funti (tri milijarde dolara), prema nekim procjenama - obeshrabrile i najdobronamjernije kupce. Čelnici u London Underground smatraju vladu odgovornom za taj manjak novca te je prije dva mjeseca tisak objavio povjerljivo izvješće u kojem su iznijeli zabrinutost za posljedice takva stanja po sigurnost putnika. U nedostatku boljeg rješenja, podzemna željeznica čak namjerava preurediti svoje kompozicije u "vagone-sendviče" kako bi došli do financijskih izvora od reklamiranja. Poslije četrdesetih godina, izgrađena su samo četiri nova odvojka pruge, a vlada se upustila u vrlo skupu izgradnju nove linije koja bi povezivala centar s poslovnom četvrti Docklands, na istoku. No, osim tog djelomičnog ulaganja (510 milijuna 95.-96.), država nije prestala potkresati proračun londonskog prijevoza: on je iznosio 528 milijuna funti 93.-94., a ove godine samo 403 milijuna. Podzemna željeznica mora pokrenuti obnovu velikih razmjera, počevši od linije Bakerloo pod Temzom koja prijeti urušavanjem. Zbog tih je gradilišta mjesecima potpuno zatvoreno nekoliko odvojaka pruge, dodatni razlog za žalbe korisnika na podzemnu željeznicu koja još pronalazi način da bude najskuplja u Europi. (Hina) bnš bnš 211644 MET nov 96

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙