LJUBLJANA, 20. studenoga (Hina-Luka Fiamengo) - Slovenski vozači kamiona koji se bave prijevozničkim poslovima na riskantnim i više tisuća kilometara dugim trasama prema Ukrajini i drugim zemljama istočne Europe, pozvali su ovih dana
preko svog sindikata slovensku državu da reagira na sve češće nesreće njihovih kolega, od kojih su neke završile tragično, najavljujući u suprotnom i moguću blokadu slovensko-mađarskog graničnog prijelaza.
LJUBLJANA, 20. studenoga (Hina-Luka Fiamengo) - Slovenski vozači
kamiona koji se bave prijevozničkim poslovima na riskantnim i više
tisuća kilometara dugim trasama prema Ukrajini i drugim zemljama
istočne Europe, pozvali su ovih dana preko svog sindikata slovensku
državu da reagira na sve češće nesreće njihovih kolega, od kojih su
neke završile tragično, najavljujući u suprotnom i moguću blokadu
slovensko-mađarskog graničnog prijelaza. #L#
U Ukrajini je tako prošlog mjeseca na okrutan način ubijen mladi
prijevoznik Martin Pavlič, čiji je kamion s 250.000 maraka vrijednom
robom ukraden, dok je obitelj jednog drugog prijevoznika nedavno
intervenirala i kod najviših slovenskih državnih organa zahtijevajući
od njih da pokušaju spasiti drugog prijevoznika kojemu zbog prometne
nesreće u Kazahstanu, u kojoj je više osoba poginulo, prijeti osvetom
rodbina žrtava i zahtijeva otkupninu.
Slovenski privatni prijevoznici prevoze u istočnoeuropske države
uglavnom robu talijanskih poduzeća, a predsjednik njihova interesnog
udruženja "Intertransport" Milan Svetek izražava sumnju da oni nekada
i nesvjesno upadaju u poslove u kojima djeluju kao "vezna karika
između talijanske i ruske mafije".
"Dnevno nas zbog sređivanja dokumentacije za istočne države posjeti i
do 30 vozača i ponekad slušamo nevjerojatne priče koje podsjećaju na
akcijske filmove. No, mirne savjesti bih mogao reći da putovanja
kamionom u Rusiju i Ukrajinu nisu ništa opasnija od onih koje smo
nekada imali za Italiju. Treba se držati pravila, ali i imati nešto
sreće", izjavio je Svetek u reportaži "Gorenjskog glasa". No, on je
istodobno upozorio na korupciju carinskih organa u tim državama, a
osobito na krađe robe, slučajeve kad su vozači bili pretučeni i
pokradeni i prevareni.
Zbog smrtnih nesreća u Ukrajini glasilo slovenske prijevozničke
udruge "Intertransport" objavilo je nedavno posebno izdanje s uputama
namijenjenim vozačima koji voze u države nekadašnjeg SSSR-a (Slovenija
svoje veleposlanstvo ima samo u Moskvi i često ne može zaštititi svoje
državljane na efikasan način): 1. vozačima se preporuča da voze
najmanje po dva kamiona (u paru), 2. valja koristiti zaštićena
parkirališta (u Ukrajini parkiralište Gutovskina), 3. ne smiju u
javnosti pokazivati novac, 4. izbjegavati lokalne djevojke (koje
obično imaju svoje "zaštitnike" i predstavljaju mamac pred akciju) i
izbjegavati votku (koja smanjuje oprez).
Slovenski privatni autoprijevoznici najavljuju da će, ako se stanje
uskoro ne popravi, blokirati slovensko-mađarski granični prijelaz
Dolga Vas - kroz koji u suprotnom pravcu, prema Italiji, voze njihovi
istočnoeuropski kolege - i tako vlastitu državu natjerati da Ukrajini
i drugim istočnim državama dade signal: 'zaštitite ih jer i mi imamo
svoje argumente...'.
(Hina) fl br
201437 MET nov 96
(Hina) fl br