ZAGREB, 27. listopada (Hina - Mateja Burgund) - Zagrebački osnovnoškolci, sudeći po školskim ocjenama, pokazuju vrlo uspješne rezultate - gotovo polovica učenika su odlikaši. Upravo objavljeno izvješće Gradskog ureda za obrazovanje,
kulturu i znanost o radu zagrebačkih osnovnih škola pokazuje, naime, da je od ukupno 71.861 učenika njih oko 47 posto prošlu školsku godinu završilo s odličnim uspjehom, a daljnja trećina đaka ocijenjena je vrlodobrim. Pritom, doduše, treba imati u vidu da od ukupnog broja odlikaša više od 60 posto čime učenici prva četiri razreda osnovne škole. Istodobno, s negativnom je ocjenom, od prvog do osmog razreda, ocjenjeno manje od 3 posto đaka, dok je na ponavljanje razreda upućeno 247 učenika.
ZAGREB, 27. listopada (Hina - Mateja Burgund) - Zagrebački
osnovnoškolci, sudeći po školskim ocjenama, pokazuju vrlo uspješne
rezultate - gotovo polovica učenika su odlikaši. Upravo objavljeno
izvješće Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i znanost o radu
zagrebačkih osnovnih škola pokazuje, naime, da je od ukupno 71.861
učenika njih oko 47 posto prošlu školsku godinu završilo s odličnim
uspjehom, a daljnja trećina đaka ocijenjena je vrlodobrim. Pritom,
doduše, treba imati u vidu da od ukupnog broja odlikaša više od 60
posto čime učenici prva četiri razreda osnovne škole. Istodobno, s
negativnom je ocjenom, od prvog do osmog razreda, ocjenjeno manje od 3
posto đaka, dok je na ponavljanje razreda upućeno 247 učenika. #L#
Podaci o uspješnosti i prolaznosti učenika rađeni su na 101
zagrebačkoj školi, a Izviješće o radu osnovnih škola Grada Zagreba za
školsku godinu 1995./96. Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i
znanost pokazuje da je uspjeh učenika razredne nastave( od prvog do
četvrtog razreda) bolji od uspjeha učenika u predmetnoj nastavi.
"Postignuti je uspjeh zadovoljavajući i očekivan obzirom na to da
osnovna škola, uz princip neselektivnosti, treba maksimalno razvijati
mogućnosti i potencijale svakog učenika", ističe stručna savjetnica za
osnovno školstvo u Gradskom uredu Bosiljka Musić. "U odnosu na druge
županije, možda zagrebačke osnovne škole kroz izborne, dodatne i
izvanškolske programe pružaju djeci nešto višu razinu zadovoljavanja
interesa i potreba, te bi se stoga i moglo reći da je taj uspjeh
očekivan", ocjenjuje Bosiljka Musić, dodajući da je taj visoki rezultat
postignut i iznimnim zalaganjem učitelja.
Treba reći i da je oko šesnaest posto učenika ocijenjeno dobrim a
dovoljnim tek 0,70 posto učenika. S negativnom je ocjenom razred
završilo 2.148 učenika ili 2,99 posto, a nakon obrade podataka sa
popravnih te predmetnih i razrednih ispita prolaznost će, vrlo
vjerojatno, biti i bolja, a kako stoji u Izviješću, na ponavljanje
razreda upućen je vrlo mali broj učenika - tek 0,34 posto ili 247
učenika. Pritom svega 55 učenika ima tri a 171 učenik četiri i više
negativnih ocjena.
Velikom ponudom izbornih programa, čak 27, bilo je obuhvaćeno više
od ukupnog broja učenika, jer, neki su se opredjelili za dva i tri
ponuđena programa. Iznimno velik broj osnovnoškolaca, oko 80 posto, za
izborni je predmet odabrao vjeronauk a znatno manje želi učiti strane
jezike. Tako je njemački odabralo oko 10 posto učenika a manje od
deset posto odlučilo se za engleski, francuski i informatiku. "Izborni
su programi namijenjeni darovitim učenicima s ciljem da afirmiraju
njegovu osobnost, kreativnost i sposobnost", podsjeća Bosiljka Musić,
dodajući da taj velik broj predmeta omogućuje izbor prema osobnom
interesu.
Za darovite učenike, odnosno, one sa većim intelektualnim
sposobnostima koji pokazuju interes i imaju predznanje za neko
nastavno područje, škola organizira dodatnu nastavu. "Nakana je
dodatnih predmeta, u kojima za razliku od izbornih nema ocjenjivanja,
maksimalno razviti sposobnosti djeteta", ističe savjetnica u
Gradskom uredu dodajući da je dodatni rad za godinu 1995./96.
organiziran za oko 17 posto učenika i to najviše za rad iz matematike,
a potom za hrvatski jezika, kemiju, fiziku i strani jezik.
Dopunska nastava organizirana je za oko 26 posto učenika, od čega je
najveći broj, kako u predmetnoj tako i u razrednoj nastavi, bio
uključen u dopunsku nastavu iz hrvatskog jezika i matematike.
Prema Izviješću gradskog Ureda, vrlo je velik broj učenika bio
uključen u izvanškolske nastavne aktivnosti - više od 40 posto u
kulturno-umjetničkim aktivnostima i 15 posto u športsko-rekreacijskim.
(Hina) mb ds
271213 MET oct 96
(Hina) mb ds