ZAGREB, 22. listopada (Hina) - Tvornica željezničkih vozila Gredelj d.d. (TŽV), inače u vlasništvu Hrvatskih Željeznica (HŽ), započinje 150 milijuna njemačkih maraka vrijedan popravak 40 putničkih vagona temeljem ugovora sklopljenog
sa Siemensom tijekom rujna. TŽV također započinje i realizaciju ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji HŽ-a i Željeznica BiH, investicijskim popravcima i kasacijom 1800 teretnih vagona u vlasništvu Željeznica BiH. U oba je ugovora TŽV Gredelj određen nositeljem posla u ime HŽ-a, naglasio je predsjednik Uprave i glavni direktor TŽV-a Damir Tot.
ZAGREB, 22. listopada (Hina) - Tvornica željezničkih vozila
Gredelj d.d. (TŽV), inače u vlasništvu Hrvatskih Željeznica (HŽ),
započinje 150 milijuna njemačkih maraka vrijedan popravak 40 putničkih
vagona temeljem ugovora sklopljenog sa Siemensom tijekom rujna. TŽV
također započinje i realizaciju ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji
HŽ-a i Željeznica BiH, investicijskim popravcima i kasacijom 1800
teretnih vagona u vlasništvu Željeznica BiH. U oba je ugovora TŽV
Gredelj određen nositeljem posla u ime HŽ-a, naglasio je predsjednik
Uprave i glavni direktor TŽV-a Damir Tot. #L#
Idejni projekt velikog popravka putničkih vagona izradili su stručni
timovi TŽV-u i HŽ-a. Kako će u tom projektu TŽV biti Siemensov partner,
svi će se radovi obaviti prema zahtjevima i tehnološkim postupcima
koje određuje Siemens, što podrazumijeva dodatno obrazovanje kadrova
i primjenu najnovijih tehničkih rješenja.
U prvoj će etapi posla 20 vagona iz serije predviđene za popravak,
nakon demontaže u TŽV-u, biti odaslano u Austriju gdje će Siemens i
austrijska tvrtka SGP u pogonima Austrijskih željeznica obaviti veće
zahvate, a čemu će prisustvovati djelatnici HŽ-a i TŽV-a radi
upoznavanja s tehničko-tehnološkim unapređenjima. Stečena znanja
u primjeni modernih tehnologija naši će stručnjaci upotrijebiti
u drugoj etapi posla, koja obuhvaća popravak preostalih 20 vagona.
Posao sa Željeznicama BiH obuhvatit će popravak i kasaciju, tj. rezanje
teretnih vagona iz voznog parka bosansko-hercegovačkih željeznica.
Naime, riječ je o 1800 teretnih vagona koji su se još tijekom rata
zatekli na teritoriju Hrvatske, od kojih će, po procjenama zajedničkog
povjerenstva HŽ-a i Željeznica BiH za odabir vagona za kasaciju, oko
1100 vagona biti popravljeno, a ostatak izrezan. Cjelokupan posao,
procjenjuje Tot, mogao bi biti dovršen za godinu dana.
Sredstva namaknuta prodajom starog željeza i ostalog razrezanog
materijala Željeznice BiH će ulagati u popravak preostalih vagona, no
kako se očekuje da ta sredstva neće biti dostatna za cjelokupni
popravak, vlada BiH će financirati ostatak posla.
Najveći dio teretnih vagona Željeznica BiH u svojim će slobodnim
kapacitetima popravljati TŽV-a, dok će ostatak popravljati željezničke
radionice HŽ-a u Čakovcu, Bjelovaru i Slavonskom Brodu.
Inače, ugovori sa Siemensom i Željeznicama BiH, za TŽV Gredelj, koji
broji oko 2100 zaposlenika, prvi su značajniji poslovi nakon pet
godina stagnacije, ponajprije zbog mogućeg otvaranja novih radnih
mjesta, naglasio je Tot.
(Hina) at/dš sbo
221403 MET oct 96
(Hina) at/dš sbo