OPATIJA, 11. listopada (Hina) - Tvrtka McDonald's Hrvatska priredila je sinoć u opatijskom hotelu "Mozart" predstavljanje međunarodne korporacije u čijem je sastavu, pri čemu je poglavito bilo riječi o franšiznim ugovorima.
OPATIJA, 11. listopada (Hina) - Tvrtka McDonald's Hrvatska priredila
je sinoć u opatijskom hotelu "Mozart" predstavljanje međunarodne
korporacije u čijem je sastavu, pri čemu je poglavito bilo riječi o
franšiznim ugovorima. #L#
Kako je tom prilikom istaknuto, u cijelom svijetu, u gotovo 70 posto
McDonald's restorana neposredno upravljaju neovisni franšizeri.
Marketing manager McDonald's Hrvatska Sanja Presečki Simić
izvijestila je kako su franšizeri neovisni poduzetnici, koji u svojim
restoranima upošljavaju između 60 do 100 osoba te stoga svakako moraju
posjedovati odgovarajuće znanje i vještine potrebne za upravljanje
poslom s velikim prometom, koji često zahtijeva velike investicije, te
biti spremni preuzeti odgovornost za rizik i profit donoseći samostalno
odluke.
Franšizni ugovori, rečeno je, mogu biti izravni ili ugovori o
unajmljivanju poslovnih sredstava, a ovisno o tome je i visina
potrebnih početnih investicija franšizera, koje su na razini između 75
tisuća dolara i 250 tisuća dolara. Franšizer također treba plaćati
franšiznu pristojbu te dio zakupnine prostora za restoran i participirati
u marketinškim ulaganjima.
McDonald's sustav, istaknuto je, pruža stalnu potporu franšizerima
preko obuke i savjetodavnih usluga, pri nabavi sirovine i kontroli
njezine kvalitete, preko marketinga i na druge načine.
Po cijelome svijetu, čulo se na predstavljanju, McDonald's se
pridržava načela opskrbe svakog restorana lokalnim proizvodima, a i
cijene su prilagođene lokalnoj kupovnoj moći - vodeći računa o
konkurenciji.
McDonald's, istaknuto je zaključno, ulaže znatna sredstva u srednjoj
Europi, pa tako kani i u Hrvatskoj, uz već postojeća četiri restorana
u Zagrebu, u travnju 1997. godine otvoriti prvi restoran u Rijeci,
Splitu i drugim gradovima. Do kraja ovoga stoljeća, rečeno je, u
Hrvatskoj bi trebalo poslovati između 40 i 50 restorana te
korporacije.
(Hina) rž sbo
111106 MET oct 96
(Hina) rž sbo