LONDON, 1. listopada (Hina/AFP) - Nova kontraceptivna metoda koja se temelji na određivanju plodnog razdoblja kod žena pojavit će se danas u britanskih ljekarnama, a njezin autor, britansko-nizozemska grupacija Unilever, nada se
"revoluciji" u tom području.
LONDON, 1. listopada (Hina/AFP) - Nova kontraceptivna metoda koja se
temelji na određivanju plodnog razdoblja kod žena pojavit će se danas
u britanskih ljekarnama, a njezin autor, britansko-nizozemska
grupacija Unilever, nada se "revoluciji" u tom području. #L#
Metoda se sastoji u kontroliranju hormonalne razine u urinu kako bi
se odredilo je li žena u plodnom razdoblju ili nije. Test se provodi
uz pomoć elektronske sprave s dodatkom za jednokratnu upotrebu.
Kompanija se nada "napraviti revoluciju u području kontracepcije",
uvodeći pouzdanu metodu koju ne prate "nuspojave" tipične za pilulu
ili neugodne posljedice drugih kontraceptivnih sredstava.
Spravica nazvana "Persona" opremljena je ekranom i crvenim i zelenim
signalima koji upozoravaju može li korisnica imati seksualne odnose
bez opasnosti začeća.
"Radi se o prvom proizvodu tog tipa ikada puštenom u prodaju",
objašnjava Simona Dane, dužnosnica kod proizvođača Unipath, podružnice
britansko-nizozemskog giganta Unilevera, specijaliziranog za kućanske
i poljoprivredno-prehrambene proizvode.
"U prednosti smo sedam do osam godina pred našim konkurentima u tom
tipu tehnologije", tvrdi Daneova.
Test je pouzdan u visini 95 posto, prema tvrtki, to jest "jednako kao
muški prezervativ". Već je 1.200 žena isprobalo aparat u Velikoj
Britaniji, Irskoj i Njemačkoj.
U prvo vrijeme korisnica mora svakodnevno provoditi urino-test kako
bi mikroračunalo usađeno u spravu moglo odrediti značajke
njezina ciklusa.
Potom žena prelazi na oko 8 testova mjesečno. Ekran sprave upućuje je
kad ih treba provesti. Crveni signal upaljen je kad je korisnica u
plodnom razdoblju, to jest oko šest do deset dana mjesečno. Zeleni
signal upaljen je ostalo vrijeme.
Sprava čak pokazuje kad žena ulazi u menstrualni ciklus te vrijeme
ovulacije. Za funkcioniranje proizvoda nije nužna liječnička pomoć.
Unilever predviđa puštanje u prodaju Persone u drugim većim europskim
zemljama između proljeća 1997. i proljeća 1998. godine.
Sprava se prodaje isključivo u ljekarnama Boots po cijeni od 49,95
funti (78 dolara), a punjenja koja vrijede za razdoblje od mjesec dana
stoje 9,95 funti.
Aparat, jasno, ne štiti od spolno prenosivih bolesti poput AIDS-a,
upozorava Unilever. "Ovim proizvodom ciljamo na žene koje žive u
stabilnim odnosima", naglašava Daneova.
(Hina) bnš bnš
011259 MET oct 96
(Hina) bnš bnš