ZAGREB, 9. rujna (Hina) - Pod predsjedanjem predsjednika hrvatske Vlade mr. Zlatka Mateše danas je u Zagrebu, održan završni sastanak Državnog povjerenstva što ga je predsjednik Republike dr. Franjo Tuđman osnovao sa zadaćom da utvrdi
okolnosti tragične nesreće zrakoplova izaslanstva SAD-a, koji se srušio u srijedu, 3. travnja 1996. u 14,55 sati kod mjesta Velji Do u blizini Cavtata, priopćio je Ured za odnose s javnošću Vlade Republike Hrvatske.
SAD-A
ZAGREB, 9. rujna (Hina) - Pod predsjedanjem predsjednika hrvatske
Vlade mr. Zlatka Mateše danas je u Zagrebu, održan završni sastanak
Državnog povjerenstva što ga je predsjednik Republike dr. Franjo
Tuđman osnovao sa zadaćom da utvrdi okolnosti tragične nesreće
zrakoplova izaslanstva SAD-a, koji se srušio u srijedu, 3. travnja
1996. u 14,55 sati kod mjesta Velji Do u blizini Cavtata, priopćio je
Ured za odnose s javnošću Vlade Republike Hrvatske. #L#
Na sastanku je Državno povjerenstvo donijelo sljedeće Izvješće:
1. Državno povjerenstvo na čelu s predsjednikom, mr. Zlatkom Matešom
još jednom izražava duboku sućut obiteljima državnog tajnika za
gospodarstvo, Ronalda H. Browna, članova izaslanstva, te članova
posade zrakoplova koji su tragično poginuli u avionskoj nesreći u
blizini zračne luke Dubrovnik.
2. Povjerenstvo izražava zahvalnost na korektnoj suradnji i pomoći
koju je američka strana pružila hrvatskoj tijekom akcije traganja i
spašavanja zrakoplova, te u procesu ispitivanja uzroka nesreće.
3. Temeljem Zakona o zračnoj plovidbi, ministar pomorstva, prometa i
veza je imenovao Komisiju za ispitivanje nesreće, od stručnjaka
civilnog zrakoplovstva. Dana 22. kolovoza 1996. Komisija je dovršila
završno izvješće o nesreći. Nakon analize izvješća američke i hrvatske
komisije za ispitivanje uzroka nesreće državno povjerenstvo donosi
slijedeće zaključke:
- u potpunosti se prihvaća završno izvješće komisije Ministarstva
pomorstva, prometa i veza (MPPiV) o uzrocima pada zrakoplova;
- tvrdnja američke komisije da je procedura za slijetanje na
dubrovački aerodrom nepravilno konstruirana i kao takva uzrokovala
nesreću je neutemeljena, o čemu svjedoči službeno izvješće Međunarodne
organizacije civilnog zrakoplovstva - ICAO;
- sve službe i oprema zračne luke Dubrovnik bile su u potpunosti
spremne za siguran prihvat zrakoplova;
- sve službe Uprave kontrole letenja osigurale su let kroz hrvatski
zračni prostor u skladu sa standardnom praksom i propisanim postupcima
ICAO-a, uključujući i sam postupak pokretanja, traganja i spašavanja.
4. Sve službe Ministarstva pomorstva, prometa i veza, Ministarstva
unutarnjih poslova, te Ministarstva obrane, u okviru svojih
mogućnosti, maksimalno su se angažirale u akciji traganja i spašavanja
što je rezultiralo pronalaženjem mjesta pada zrakoplova u vrlo kratkom
vremenu s obzirom na nepristupačan teren i nepovoljne meteorološke uvjete.
Lučka kapetanija Dubrovnik organizirala je potragu na moru, koja je
započela u 15,40 sati. Pretraženo je područje mora prema uputama
Kontrole letenja, sukladno međunarodnoj Konvenciji o traganju i
spašavanju zrakoplova (SAR Konvencija). U traganju je sudjelovalo 8
plovila (Lučke kapetanije, "Jadrolinije i Policijske uprave). Tragnje
je trajalo 19 sati i 20 minuta, kada je Policijska uprava Dubrovnik
obavijestila o pronađenim ostacima zrakoplova kod mjesta Velji Do.
5. Hrvatska i svjetska javnost izvještavane su o nesreći stručno i na
vrijeme što je svelo na minimum nagađanja o mogućim uzrocima nesreće.
U 19 sati i 50 minuta Ministarstvo pomorstva, prometa i veza je izdalo
prvo priopćenje o nesreći zrakoplova sredstvima javnog informiranja.
Sukladno odredbama Čikaške konvencije, MPPiV je o nesreći obavijestio
zrakoplovne vlasti SAD-a i Međunarodnu organizaciju civilnog
zrakoplovstva (ICAO) u Montrealu. Na zahtjev Agencije CNN
MPPiV je izdao odobrenje za rad satelitske zemaljske postaje u području
Dubrovnika. Uprava kontrole letenja kontinuirano je odobravala
zahtjeve za dolazak stranih zrakoplova sa stranim izvjestiteljima u
Zagreb i Dubrovnik. MPPiV je stalno izvještavao Veleposlanstvo SAD i
Stožer NATO u Italiji o događajima vezanim za nesreću zrakoplova.
6. Državno povjerenestvo zaključuje kako su svi organi državne uprave u
potpunosti izvršili svoje zadaće, te da do nesreće nije dovela
manjkavost opreme, niti je postojala greška ili propusti hrvatske
strane pri organizaciji leta. Primjećeni su međutim, određeni
propusti, tj. neodgovarajuće ponašanje djelatnika državnih službi koji
su neovlašteno davali informacije novinama i američkoj komisiji za
ispitivanje uzroka nesreće, što nije u skladu s postojećim zakonskim
odredbama, kaže se na kraju priopćenja.
(Hina) pp dd
091926 MET sep 96
(Hina) pp dd