FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KINESKA TURISTIČKA PONUDA: GUŽVA NA PUTU SVILE

Autor: ;MER;
(od dopisnika Hine Branka Merlina) PEKING, 19. lipnja (Hina) - Ideja o međunarodnom seminaru o Putu svile, uz potporu Svjetske turističke organizacije i kineske Državne uprave za turizam, pala je na plodno tlo - prema pisanju kineskog tiska, u Xianu, glavnom gradu pokrajine Shaanxi (Šaanhsi), trodnevni je seminar, uz dužnosnike Svjetske turističke organizacije i UNESCO-a, privukao i predstavnike turističke privrede iz dvadesetak država. Među njima i one iz SAD, Japana i Južne Koreje, zemalja na čije goste kineski turistički djelatnici rado i uvijek računaju. Nadaleko čuven po prvorazrednim arheološkim atrakcijama među kojima se posebno ističu grobnice cara Qinshihuanga (Ćinšihuanga), prvog ujedinitelja Kine, čije podzemne prostore čuva cijela vojska od skoro sedam tisuća keramičkih figura u naravnoj veličini, za sastanak posvećen Putu svile Xian ima najbolje moguće reference: kroz povijest, upravo je u njemu bila početna postaja na putu koji je Kinu preko središnje Azije povezivao sa Zapadom. I dok Put svile, beskrajno dug, često nesiguran, a uvijek tegoban, i danas privlači spomenicima podignutim kuda je prolazio, kao i divljinom i ljepotom krajolika kojima je napredovao prema dalekom Zapadu, na skupu u Xianu njegova je romantika zaobiđena u korist profitabilnijih tema. Svrha sastanka bio je razgovor o razvitku tržišno orijentiranih transnacionalnih turističkih ruta uzduž Puta svile kao i koraka za njihovo predstavljanje i prodaju na međunarodnom tržištu. Pritom se, bez imalo romantike, o svemu što ovaj drevni trgovački put nudi raspravljalo kao o "turističkom proizvodu". Budući da Put svile za Kinu već duže vrijeme predstavlja ključni element turizma okrenutog međunarodnom tržištu, nudeći ga kao "turistički proizvod" domaćini se mogu pozvati i na sve što su već učinili podižući hotele, aerodrome, gradeći ceste i slično. Pri tome ne kriju da sve to uvijek nije ni dovoljno ni zadovoljavajuće. Jednako kao što ne kriju da im je namjera zaraditi od turizma, što za područja kojima prolazi Put svile, nerazvijena u odnosu na istočne dijelove Kine, predstavlja šansu kakvu, uz državnu i međunarodnu pomoć, sigurno neće propustiti. I to je, nedvojbeno, način "smanjivanja razvojnih razlika između kineskog istoka i zapada", problema koji ovdašnjim planerima gospodarskog razvitka nerijetko izaziva glavobolju. Želju da se turističke rute uz Put svile više nego dosad nađu u međunarodnoj turističkoj ponudi, kineska strana dokazuje i planskim poticanjem zanimanja za Put svile, ne zazirući pritom od spektakularnih poteza koji neće ostati nezabilježeni u međunarodnom medijskom prostoru. Svaka je reklama pritom dobrodošla. Tako je nedavno putovanje skupine stranih fotografa, koja je iz Xiana Putem svile stigla čak do Istanbula putujući na devama, idealna prilika za priču o destinacijama koje bi svaki turist što drži do sebe trebao posjetiti. Jednako će tako u reklamne svrhe za Put svile poslužiti i međunarodna biciklistička utrka planirana za kolovoz. Posredno, reklamni se učinci očekuju i od prve utrke automobila kineske proizvodnje oko pustinje Taklimakan, u kojoj će natjecatelji proći kroz gotovo sve važnije gradove na kineskom dijelu Puta svile. Stranci zainteresirani za ulaganja u kinesku autoindustriju neće propustiti ovaj događaj, koji će zasigurno i među domaćim turistima potaknuti želju da svrate u krajeve koji inače zbog udaljenosti ostaju izvan većine turističkih interesa. Želeći pridobiti strane turiste, Kina jednako računa i na zanimanje stranih ulagača čijim bi sredstvima (i znanjem) poboljšala i usavršila ukupnu turističku ponudu uz Put svile, s namjerom da ponudi još bolji kineski "turistički proizvod". (Hina) mer br 191237 MET jun 96

(Hina) mer br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙