MOSKVA, 23. svibnja (Hina/AFP) - Jeans jakna ili zatvorenička odora, športska kapa ili kapa za prosjačenje, dupin koji skače po valovima ili sardine stiješnjene u konzervu - pristaše Borisa Jeljcina pokreću kampanju usmjerenu na mlade
birače mjesec dana prije predsjedničkih izbora.
MOSKVA, 23. svibnja (Hina/AFP) - Jeans jakna ili zatvorenička odora,
športska kapa ili kapa za prosjačenje, dupin koji skače po valovima
ili sardine stiješnjene u konzervu - pristaše Borisa Jeljcina pokreću
kampanju usmjerenu na mlade birače mjesec dana prije predsjedničkih
izbora. #L#
Pozitivne slike sadašnjosti suprotstavljene onima iz komunističke
prošlosti preplavljuju u zadnjih nekoliko dana sve televizijske
postaje, a prati ih slogan: "Glasuj ili gubiš!".
Zaštitni znak kampanje: dvije isprepletne ruke - jedna plava, s
palcem okrenutim prema gore, druga crvena s palcem prema dolje.
Ime sadašnjeg predsjednika Borisa Jeljcina, glavnog suparnika
komunista Genadija Zjuganova na predsjedničkim izborima koji će se
održati u lipnju, ne navodi se u tim spotovima iako je poruka projekta
koji je osmislila televizijska glazbena postaja "MusTV" jasna.
Ta "omaška", međutim, omogućava kampanji, koju financira desetak
privatnih medija (organizatori odbijaju otkriti troškove), da se ne
obračunava na račun kandidata Jeljcina.
Parodirajući plakate boljševičkog agit-propa - sve do tipa slova -
spotovi žele potaknuti mladež da razmisli o onome što zastupaju glavni
kandidati. "Glasuj!" - pojavljuje se dok ptice lebde na plavom nebu.
"Ili gubiš" - i na njihovo mjesto dolazi kavez.
Drugi, "sofisticiraniji" spotovi, kako smatraju njihovi autori,
suprotstavljaju klarinet i palicu, sunce i komad salame (simbol
sovjetskog "prosperiteta") ili par športskih cipela i vojničkih
čizama.
"Željeli smo da naša poruka bude svima razumljiva", objašnjava
umjetnički direktor Jurij Boxer.
Promotori kampanje tvrde da "nije politički angažirana". "Želimo
pobuditi građansku aktivnost mladih", objašnjava televizijski voditelj
Dmitri Dibrov.
Cilj je to važniji jer je na parlamentarnim izborima u prosincu u
glasovanju sudjelovalo samo 51 posto mladeži, nasuprot 72 posto
umirovljenika, često sklonih komunistima.
Prema ispitivanju koje su naručili začetnici slogana "Glasuj ili
gubiš!", 42 posto mladih od 21 do 24 godine podržat će Jeljcina u
drugom krugu, nasuprot 13 posto onih koji će podržati Zjuganova. Treba
ih samo pokrenuti.
S tom se svrhom koristi znatnim sredstvima. Konvoj "Glasuj ili
gubiš!", ukrašen ruskim trobojnim zastavama i natrpan projeljcinovom
literaturom, krenuo je prošlog tjedna na turneju po provinciji.
Uskoro će se tri aviona, kojima će upravljati televizijske zvijezde,
zaustaviti u desetak gradova pod geslom "Za slobodnu Rusiju!".
"Ne plaćamo mnogo naše zvijezde, a posebno računamo na njihovu
građansku svijest", objašnjava jedan od organizatora projekta,
televizijski producent Sergej Lisovski.
Nekoliko koncerata "Glasuj ili gubiš!" organizirat će se u lipnju,
kao prvo u srednje velikim gradovima provincije, budući da
propagandisti sadašnjeg predsjednika smatraju mladež iz regionalnih
središta svojim pristašama.
Lisovski ističe da "strane zvijezde nisu pozvane jer mladi Rusi više
vjeruju svojim nacionalnim idolima".
"Savjetujem ti da ne mičeš samo nogama, već da upotrijebiš glavu.
Glasuj ili gubiš!", ponavlja u tehno-ritmu poznati pjevač Sergej
Minajev na kaseti snimljenoj posebno za taj projekt.
(Hina) bnš bnš
231550 MET may 96
(Hina) bnš bnš