ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Načelnik inspekcije civilnog zrakoplovstva Republike Hrvatske Miljenko Radić izjavio je danas za Hinu da su ga američki časnici izvijestili da su na mjestu zrakoplovne nesreće kod Dubrovnika pronašli "crne
kutije". Tu vijest, po njegovim riječima, mora potvrditi i Komisija ministarstva pomorstva, prometa i veza. Američki su vojni izvori danas ponovili kako zrakoplov nije bio opremljen "crnim kutijama".
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Načelnik inspekcije civilnog zrakoplovstva
Republike Hrvatske Miljenko Radić izjavio je danas za Hinu da su ga
američki časnici izvijestili da su na mjestu zrakoplovne nesreće kod
Dubrovnika pronašli "crne kutije". Tu vijest, po njegovim riječima,
mora potvrditi i Komisija ministarstva pomorstva, prometa i veza.
Američki su vojni izvori danas ponovili kako zrakoplov nije bio
opremljen "crnim kutijama". #L#
"Crne kutije" nalaze se u repnom dijelu zrakoplova, a po odredbama
Međunarodne konvencije o civilnom zrakoplovstvu, zrakoplovi u
putničkom prometu moraju ih imati, dodao je Radić, pojasnivši da je
riječ o dvama uređajima - onome za bilježenje razgovora s posadom
(cockpit voice recorder) i onome za bilježenje svih podataka o letu
(flight data recorder). "Informacija kojom trenutačno raspolažem jest
da je repni dio zrakoplova, koji je imao nesreću kod Dubrovnika,
pronađen kompaktan", izjavio je Radić.
"Informaciju o pronalaženju 'crnih kutija' dobili smo od američkih
časnika, a navode te informacije mora potvrditi i Komisija
Ministarstva pomorstva, prometa i veza", kazao je Radić, dodavši da će
ta informacija, bude li točna, uvelike olakšati rad Komisije.
"Po proceduri, kada dobiju 'crne kutije', Komisija ministarstva
pomorstva, prometa i veza i američka komisija analizirat će i utvrditi
sve podatke koji se nalaze na objema kutijama, a taj postupak može
trajati vrlo dugo, pa i nekoliko mjeseci, ovisno o stanju u kojem su
kutije pronađene", kazao je Radić, napomenuvši kako do završnog
izvješća komisija neće se moći dobiti nikakve informacije o sadržaju
podataka na kutijama, odnosno o tijeku razgovora u pilotskoj kabini i
načinu i odlukama koje su donošene tijekom cijeloga leta.
"Komisijama će biti na raspolaganju i radarska slika leta zrakoplova
kroz zračni prostor Republike Hrvatske te tonski zapis razgovora
kontrole leta i pilota, jer se svi razgovori snimaju, a zapisi
čuvaju", izjavio je Radić.
"Ratne štete koje je dubrovačka zračna luka pretrpjela sasvim su
otklonjene i luka je bila potpuno osposobljena za prihvat zrakoplova i
danju i noću, a svi su navigacijski uređaji bili ispravni", napomenuo
je Radić, podsjećajući da je samo pola sata prije nesreće u zračnu
luku Dubrovnik sletjelo nekoliko zrakoplova, od onih vrlo suvremenih
do malog zrakoplova s dva motora.
Radić je komentirao i informacije o navodnom padu zrakoplova u more
kod Dubrovnika, kazavši da je riječ "o prezentaciji na temelju
lociranja geografskih koordinata". "Hrvatska nije željela
prejudicirati mjesto nesreće, ono je službeno objavljeno u trenutku
kada su djelatnici MUP-a dolaskom na mjesto nesreće potvrdili točnu
lokaciju", kazao je dodajući da je razlogom zabune mogla biti i
potraga i na kopnu i na moru, kazao je Radić.
(Hina) msj mc
041729 MET apr 96
(Hina) msj mc