FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AUDIOVIZUALNA ISTRAŽIVANJA: AMERIKANCI PREVLADAVAJU U EUROPI

Autor: ;BNŠ;
STRASBOURG, 20. veljače (Hina/AFP) - Prevladava američka produkcija u europskim televizijskim programima - zaključak je nakon prelistavanja statističkog godišnjaka 1996. Europskog opservatorija za audiovizualna istraživanja koji je objelodanjen u ponedjeljak.
STRASBOURG, 20. veljače (Hina/AFP) - Prevladava američka produkcija u europskim televizijskim programima - zaključak je nakon prelistavanja statističkog godišnjaka 1996. Europskog opservatorija za audiovizualna istraživanja koji je objelodanjen u ponedjeljak. #L# SAD ispunjava skoro 70 posto fiktivnog programa koji uvozi 88 postaja Europske unije (EU), otkriva opservatorij koji okuplja 33 zemlje iz zapadne, srednje i istočne Europe, a čije je sjedište u Strasbourgu. I dok je parlament petnaestorice upravo pooštrio politiku i smanjio udio emitiranja izvaneuropskih djela, podaci koje je skupio opservatorij pokazuju da je 88 ispitanih postaja 1994. kupilo više od 77 posto uvezenih fiktivnih programa izvan Europe (od čega 68,8 posto u SAD). Statistički podaci uzimaju u obzir vrijeme emitiranja. Europski parlament prošli je tjedan odlučio nametnuti televizijama EU-a da emitiraju većim dijelom europska djela. Tu odluku pobija američka audiovizualna industrija koja je proglašava protekcionističkom. Osim toga, opservatorij bilježi vrlo brzo povećanje broja kablovskih i satelitskih postaja, s puštanjem u rad 98 novih postaja prošle godine u 33 zemlje članice organizacija, posebice u zemljama u srednjoj i istočnoj Europi. U tim je zemljama posjećenost kinodvorana opala u posljednjih pet godina. Sve je manje zanimanja za film bilo 1994. i u Republici Češkoj, Litvi i Estoniji, s padom posjećenosti od 32 do 41 posto. Naprotiv, povećanje interesa za sedmu umjetnost primjećeno je 1994. posebice u Poljskoj (24 posto više) i Sloveniji (20 posto više). Za petnaestoricu iz EU-a, tendencija rasta - još primjetna 1994. (2,2 posto više ulaznica u odnosu na 1993., odnosno najbolji rezultat od 1986.) - čini se da kreće u suprotnom smjeru. Prema još nepotpunim podacima, za prvih šest mjeseci 1995., posjećenost kinodvorana u padu je za oko šest posto. I ovdje opservatorij bilježi prevlast američkih filmova: od 1985. do 1995. njihov udio na tržištu u 15 zemalja EU-a porastao je s 56 na oko 76 posto ulaznica (od 397 milijuna ulaznica na 516 milijuna). Kad je riječ o opremanju stanova, kupnja televizora i video-rekordera slabi od početka desetljeća u EU, ali prodaja prijemnika 16/9 mogla bi oživjeti tržište s porastom predviđenim 1995. od 90 posto u odnosu na prijašnju godinu. Britansko tržište 16/9 trebalo bi čak zabilježiti porast od 400 posto, a za njim slijedi Njemačka (275 posto). Tržište multimedijalne obiteljske informatike bilježi, pak, pravu eksploziju od 1993. godine u EU, s porastom od 447 posto od 1993. do 1994. godine kućanstava koja su opremljena računalom s CD-Romom. Naprotiv, prodaja konzola video-igara pala je za 24 posto u Europi petnaestorice tijekom istog razdoblja, a netto prihodi dviju glavnih svjetskih tvrtki na tom području za 60,10 posto (Nintendo) i 39,22 posto (Sega). (Hina) bnš bnš 201040 MET feb 96

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙