SINGAPUR, 26. studenog (Hina/dpa) - Čak i za najuspješniju
zrakoplovnu kompaniju na svijetu pojavili su se tamni oblaci na
nebu. Nagli gospodarski pad u Aziji, Singapore Airlinesu stvara
poteškoće. Dobit poduzeća pala je još u poslovnoj godini 1996/97.
za 14,3 posto, na 900 milijuna singapurskih dolara. Za tekuću
poslovnu godinu (do 31. ožujka) prognoze nisu ništa bolje.
Angažirana je agencija za savjetovanje poduzeća McKinsey kako bi
ovu kompaniju učinila efektivnijom. Savez s Lufthansom stoga stoji
pod jednim znakom: ušteda troškova i povećanje prihoda.
Sigurno je jedno: Singapore Airlines je jedna od najvećih priča o
uspjehu posljednjih desetljeća. "Od jeftinog prijevoznika do
luksuzne zrakoplovne kompanije", mogao bi se opisati uspon
zrakoplovne tvrtke iz tropskog grada-države.
Sve je počelo prije pedeset godina: dvomotornim Airspeedom
"Consul" i linijskim letom između Singapura i Penanga. Kasnije
legendaran servis u zrakoplovu tada je bio još vrlo skroman: jedna
posuda ledene vode za pet putnika. Tada se ova firma zvala "Malayan
Airways".
Od 1972., Singapur je u međuvremenu postao samostalna država, ova
zrakoplovna kompanija ima svoj današnji oblik. Ona se od početka
koncentrirala na srednje i duge letove. Prošle, 1996. godine,
prevezeno je dvanaest milijuna putnika, četiri puta više nego što
Singapur ima stanovnika.
Jesi li razlog sigurnosni standardi - u 25 godina nije bilo nesreća
s poginulima - ili lijepe domaćice u zrakoplovima koje su pod imenom
"Singapore Girls" ušle u Muzej voštanih figura Madame Tussaud: no
ova se kompanija redovito prema anketama ubraja među najbolje na
svijetu, preko dva desetljeća je bila i najprofitabilnija među svim
velikim zrakoplovnim kompanijama.
Sa 27. 000 ukupno zaposlenih, s 83 zrakoplova i prosječnom starošću
letjelica od svega pet godina, sve ukazuje na daljnji razvoj
Singapore Airlinesa. Narudžba za 77 novih Boeinga 777 pripada među
najveće narudžbe u povijesti civilnog zrakoplovstva.
Unatoč tome se poslovna klima hladi: gospodarski rast u regiji je u
stalnom padu, broj turista se smanjuje. "Svi smo postali stariji i
pametniji, ali i siromašniji", rekao je generalni direktor Cheong
Choong Kong. "Dugoročno gledano smo optimistični, no neposredna
budućnost nije obećavajuća."
(Hina) span dh
260855 MET nov 97
(Hina) span dh