FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLOBODNA DALMACIJA - 'SIMPLON' I RIJEKA - BEZ KONKURENCIJE

Autor: ;DP;
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - "Transeuropski koridor Barcelona-Kijev i hrvatske mogućnosti za priključivanje tom pravcu", podnaslov je članka Vladimira Žerjavića u današnjoj "Slobodnoj Dalmaciji".
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - "Transeuropski koridor Barcelona-Kijev i hrvatske mogućnosti za priključivanje tom pravcu", podnaslov je članka Vladimira Žerjavića u današnjoj "Slobodnoj Dalmaciji". #L# Iz članka pod naslovom "'Simplon' i Rijeka - bez konkurencije". izdvajamo: "Gradnja transeuropskog koridora br. 5 od Barcelone do Kijeva koji ide pravcom Venecija-Trst-Koper-Ljubljana-Maribor-Budimpešta-Lvov-Kijev koja nije, zasad, uključila odvojak od Trsta preko Rijeke i Zagreba do mađarske granice, čemu se usporotivila Slovenija, čini nas nezadovoljnima. Međutim, to je samo jedan od transeuropskih kontinentalnih željezničkih i cestovnih koridora koji bi trebao povezati zapad s istokom Europe. Gradnja odvojka od koridora 5 iz Budimpešte preko Rumunjske i Bugarske prema Grčkoj i Istanbulu može primiti samo novi promet iz Češke, Slovačke, Poljske, Mađarske, Rumunjske, ali ne i onaj koji gravitira na postojeću transverzalu preko Hrvatske i Srbije. Ta izgradnja je još u planovima, zbog sadašnjeg blokiranja prometa kroz Srbiju, ali se ne može računati da će ta blokada biti dugotrajna, jer će se za godinu-dvije razriješiti političko pitanje u Srbiji, pa ta zaobilaznica može biti čak dvojbena, jer je iz područja Rumunjske i Bugarske povoljnije služiti se cestama i prugama te Dunavom koji vodi prema Crnome moru kao jeftinijim morskim vodenim putem. Prometni pravac koji bi se od Budimpešte odvojio prema jugu na Suboticu i Beograd i dalje preko Srbije i Grčke do Egejskog mora, tj. od Budimpešte do morske luke Solun, dug je oko 1200 kilometara, dok do jadranske morske luke Koper iznosi oko 600 km. Stoga je za sav promet do i od Budimpešte mnogo povoljniji duplo bliži put do morske luke Koper. Zato taj pravac može biti povoljan samo do područja Srbije, ali ne i kao transverzalan preko Srbije do Soluna. Međutim, nova autocesta koja se gradi od Rijeke preko Goričana, iznosit će tek oko 500 km, dakle za oko 100 km je kraća nego do Kopra. Tu je, dakle, mala prednost za Rijeku. Ali mnogo veću prednost pruža sama luka Rijeka. Naime, luka Koper nema veće mogućnosti za proširenje, a osim toga dubina mora iznosi tek do deset metara, dok Rijeka, pored većeg kapaciteta ima sada dubinu mora od 18 metara, a može se povećati i na 25 metara dubine, a takve mogućnosti Koper nema. Dakle, pored prirodnih uvjeta koje uvjetuje luka Rijeka, treba povećati poslovnost u transportu i lučkim uslugama i slobodnim zonama, da bi se promet od Rijeke do Budimpešte i obratno okrenuo u korist naše luke, a to će onda ujedno prisiliti i izgradnju spoja Rijeke prema Trstu koji također ima manju dubinu mora nego što je ima Rijeka, a nema mogućnost produbljenja kao ni Koper. Prema tome, izgradnja autoceste Rijeka-Goričan mora dobiti prioritet u izgradnji, da bi se u potpunosti iskoristila prirodna prednost luke Rijeka i njezino uključenje u promet koridora br. 5. Dosad su izgrađene mnoge željezničke i cestovne prometnice od zapada na istok preko teritorija Hrvatske, a najviše od sjeverozapada na jugoistok Europe. Najstarija i najznačajnija željeznička prometnica, tzv. simplon expres od Pariz do Istanbula, prolazi kroz najpovoljniji nizinski koridor Hrvatske i Srbije. Tim pravcem prolaze i autoceste kroz tunel Karavanke na austrijsko-slovenskoj granici, koja se u Zagrebu spaja s tzv. pirinskim cestovnim pravcem i usporedno sa željezničkom trasom prolazi kroz Hrvatsku i Srbiju i oni su do agresije Srbije na Hrvatsku i BiH bili glavne prometnice u tom području od zapada i sjevera Europe prema jugoistoku Europe i prelaskom kod Istanbula na azijski kontinent. To su ujedno i najkraće i prema tome ekonomski najpovoljnije prometnice kojima gradnja koridora br. 5 ne predstavlja nikakvu konkurenciju. Od Zagreba preko Beograda do Niša vodi puna autocesta, pa od Austrije preko Ljubljane do Zagreba treba još izgraditi punu autocestu za koju, zbog tunela Karavanke, Slovenija mora imati interesa. Od Zagreba do Macelja takva cesta već se gradi i kad ona bude gotova, Slovenija će biti prisiljena izgraditi svoj dio od Maribora do Macelja. To sad podržavaju Austrija i Njemačka. Tako će naše sjeverne prometnice biti potpuno integrirane u europske glavne prometne koridore koji će ostvarivati i najveći osobni i teretni promet u Hrvatskoj", ocjenjuje uz ostalo Žerjavić. (Hina) dp bn 060055 MET mar 97

(Hina) dp bn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙