ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Hrvatska zrakoplovna tvrtka Croatia Airlines (CTN) i proizvođač motora za zrakoplove CFM International iz Pariza potpisali su danas u Zagrebu Ugovor o nabavi 12 motora tipa CFM 56-5B 6/5 za zrakoplove
Airbusa A 319, u ukupnoj vrijednosti 60 milijuna američkih dolara. Ugovor su potpisali direktor prodaje CFM-a za Europu Jean Pierre Vernon i glavni direktor CTN-a Matija Katičić.
ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Hrvatska zrakoplovna tvrtka Croatia
Airlines (CTN) i proizvođač motora za zrakoplove CFM International iz
Pariza potpisali su danas u Zagrebu Ugovor o nabavi 12 motora tipa
CFM 56-5B 6/5 za zrakoplove Airbusa A 319, u ukupnoj vrijednosti 60
milijuna američkih dolara. Ugovor su potpisali direktor prodaje CFM-a
za Europu Jean Pierre Vernon i glavni direktor CTN-a Matija Katičić.
#L#
Nakon potpisivanja Ugovora održana je konferencija za novinare na
kojoj je rečeno da su potpisivanju prethodili dugotrajni i temeljiti
pregovori te da je na odluku o odabiru, među inima, utjecalo što će se
50 posto vrijednosti Ugovora ostvariti plasmanom hrvatskih proizvoda na
europsko i svjetsko tržište.
Po riječima pomoćnika glavnoga direktora CTN-a Romana Gebauera,
riječ je o motoru koji se može koristiti na svim trima modelima
Airbusa - A319, A320 i A321, što stvara znatne uštede, jer direktno
smanjuje troškove održavanja i korištenja pogonske skupine motora te
troškove školovanja tehničkog osoblja i pilota. Pri odabiru
su, kazao je Gebauer, presudila i jamstva proizvođača za trajnost i
performanse motora te mogućnost tehničke suradnje sa zrakoplovnim
kompanijama koje su u okružju. Istaknuo je da će prvi zrakoplov A319
sa CFM motorom biti isporučen u siječnju 1998.
Ističući da je CFM, koji djeluje 20 godina, joint venture tvrtka
između Francuza i Amerikanaca (50 prema 50 posto), Vernon je kazao
da je u 1996., CFM pokrivao 85,7 posto europskog tržišta zrakoplovnih
motora, odnosno 61 posto svjetskog tržišta. Do sada je tržištu
isporučeno ukupno 13.000 motora, a samo tijekom 1996. naručeni su
motori za 264 zrakoplova, rekao je Vernon, navodeći da CFM osigurava i
cjelokupnu tehničku potporu na svim odredištima na kojima leti CTN.
Pomoćnik glavnoga direktora Krešimir Magdić pojasnio je da je
dogovoreno da se otplata polovine vrijednosti iz ugovora obavi
hrvatskim proizvodima, a za potrebe CFM. Tako je, naglasio je Magdić,
već nađen ozbiljan potencijalni partner - Tvornica plinskih turbina iz
Karlovca, koja bi, ako se postigne dogovor, proizvodila po nacrtima
CFM-a.
Inače, CTN namjerava do 2005. u potpunosti zamijeniti postojeću
flotu, do kada bi u floti trebalo biti pet zrakoplova kratkog doleta,
12-16 zrakoplova srednjega doleta te 2-5 zrakoplova za dugolinijski
promet.
(Hina) db mc
071441 MET feb 97
(Hina) db mc