ZAGREB, 14. veljače (Hina) - "Australiju nazivaju i Južnim križem. Za mnoge Hrvate je to i bila, ali taj bi naziv možda bolje pristajao mnogim hrvatskim gradovima smještenim uz more. Svi ti gradovi su za sebe posebno čudo ljepote... i
kao da od prapočetka tu stanuje samo ljubav. Ali užas ide usporedo s ljepotom i ljubavlju", piše u današnjem Vjesniku Đurđica Ivanišević i podsjeća, kroz povijest, na sve "vojske, kuge, ideologije, koje su kosile ljude i u ime kojih je carevala smrt" u tim gradovima - hrvatskim južnim križevima - ustvrdivši kako je strašna "kob jednog naroda u kojemu groblja dobivaju najveće značenje".
ZAGREB, 14. veljače (Hina) - "Australiju nazivaju i Južnim križem. Za
mnoge Hrvate je to i bila, ali taj bi naziv možda bolje pristajao
mnogim hrvatskim gradovima smještenim uz more. Svi ti gradovi su za
sebe posebno čudo ljepote... i kao da od prapočetka tu stanuje samo
ljubav. Ali užas ide usporedo s ljepotom i ljubavlju", piše u
današnjem Vjesniku Đurđica Ivanišević i podsjeća, kroz povijest, na
sve "vojske, kuge, ideologije, koje su kosile ljude i u ime kojih je
carevala smrt" u tim gradovima - hrvatskim južnim križevima -
ustvrdivši kako je strašna "kob jednog naroda u kojemu groblja
dobivaju najveće značenje". #L#
Nasuprot tome, tom vremenu rana i "molitve za grobove", novinarka
upozorava na "medijsko groblje koje nažalost kreće iz južnoga grada" i
piše: "Valjda je samo u tom gradu, tj. Splitu, moguć list poput
'Ferala'. Ne iznenađuje žiri koji je u Parizu navodno za ustrajno
građenje Jugoslavije nagradio jedan list iz Hrvatske, jedan iz BiH i
jedan iz Srbije. Uspoređujući pisanje u tom listu s pisanjem "u doba
najstrašnijeg jugokomunizma u Splitu", novinarka izdvaja: "Nasljednici
onih koji su zabranjivali mnogima molitve na grobovima, u svojoj
novini stavljaju natpis na tekst 'Vatikanska zavjera'. Prepisani
obrazac zločina nastavlja svoj beramski ples. I sve u krug poput
logorske žice, i to najčešće ne preko politike, nego preko kulture ili
Crkve, koja im postaje sredstvom politike. (...) Jer, zašto bi ljudi
zaboravili Stipu Šuvara ili Radu Šerbedžiju (nije riječ o glumi, jer
djelo uvijek treba čuvati, nego o jeftinoj politici) i njegovo
suptilno ćaskanje s hrvatskim veleposlanikom kod engleske kraljice. I
sve to u vrijeme pisanja o vatikanskoj zavjeri i sve to u vrijeme
ponovnog filma na svjetskim televizijskim postajama o kardinalu
Stepincu kao zločincu.
Treba stvarati ponovno prsten razbijene zajedničke ideološke niti, pa
i u ime zanimljivosti, zabave, stvoriti zaborav, nametnuti mnogima
šutnju", komentira novinarka istaknuvši kako se to radi brisanjem
istaknutih ljudi (navodi primjer Veljka Barbijerija) u hrvatskoj
kulturi, odnosno "ispuštanjem iz tiska pravih događaja u kulturi.
Stvara se privid ekumenizma na balovima diplomata ili mirotvornih
pokreta što propovijedaju upravo oni koji su stvorili groblja i Zid na
Selskoj cesti.(...)
Kroz to vrijeme, dok se brišu imena, dok se preskaču pjesnici u
antologijama i umeću oni prizemni politički mirotvorci, JAZU (HAZU)
pompozno predstavlja zajednički hrvatski i slovenski projekt prijevoda
Šenoe i Prešerna. Uz ta dva imena šlepaju se trajno isti sateliti na
obje strane. Vjerojatno su već repovi pred knjižarama i za prijevod
Šenoe i za prijevod Prešerna, a zapravo sve se radi da bi se
prešutjela istina, nametnuo zaborav, zamijenila stvarnost irealnim. I
nije riječ o mirotvorstvu, nego o smrtotvorstvu i hrvatske kulture i
hrvatskih medija. I nema razdora između mlađih i starijih ni u
Akademiji niti bilo gdje drugdje kako se lažno nameće.
Postoji samo građenje jugoslavenskog prostora potpomognuto inozemnim
idejama u svim segmentima u kojima glavnu riječ imaju i kultura i
mediji. Prostor u koji se više neki časni ljudi ne žele uklopiti, pa
ni po cijenu totalnog brisanja. Na kraju, vrijeme je da se posjete
grobovi kako to kultura i ljubav i život određuju, ali je istodobno i
vrijeme da se živi puni, stvarni život u kojem Južni križ postaje
simbol, a Hrvatska postaje stvarnost za sve koji žive u njoj,
stvarnost iz koje se teži sretnijoj hrvatskoj, a ne jugoslavenskoj
budućnosti", piše na kraju Đurđica Ivanišević.
(Hina) mc
140050 MET feb 97
(Hina) mc