ZAGREB, 6. veljače (Hina) - Ivan Pavao II. Wojtyla odlučio je, 46 godina nakon Pija XII. Pacellia, otići korak dalje od svojega prethodnika u prihvaćanju Charlesa Darwina i evolucijske teorije, piše u časopisu Hrvatskoga
prirodoslovnog društva "Priroda". Nigdje se pritom ne navodi kako su u vremenima nesklonima Darwinu s "evolucionizmom" na kraj izlazili teolozi, i to ne samo kršćanski.
ZAGREB, 6. veljače (Hina) - Ivan Pavao II. Wojtyla odlučio je, 46
godina nakon Pija XII. Pacellia, otići korak dalje od svojega
prethodnika u prihvaćanju Charlesa Darwina i evolucijske teorije, piše
u časopisu Hrvatskoga prirodoslovnog društva "Priroda". Nigdje se
pritom ne navodi kako su u vremenima nesklonima Darwinu s
"evolucionizmom" na kraj izlazili teolozi, i to ne samo kršćanski.#L#
Kao što je poznato, Pio XII. je 1950. u enciklici "Humani generis"
evolucijsku teoriju ocijenio kao "ozbiljnu hipotezu" i tako odustao od
toga da je Darwinova teorija - bezbožništvo.
Ivan Pavao II. je sada, u pismu Papinskoj znanstvenoj akademiji, a u
povodu godišnjeg zasjedanja posvećenog "Podrijetlu i prvobitnom
razvoju života", napisao da se evolucijsku teoriju može čitati na
duhovan ili na materijalistički način. Za Crkvu, naravno, u obzir
dolazi samo prvi.
"Ako ljudsko tijelo ima izvorište u živoj tvari koja mu je
prethodila, dušu i njezinu duhovnost stvorio je izravno Bog", piše
Ivan Pavao II. Takva promjena crkvenih stajališta otklonila je
značajne teološke dvojbe i postavila branu križarskom ratu nekih
protestantskih sekti na jugu SAD-a protiv poučavanja Darwinove teorije
u američkim školama.
Do tog najnovijeg sretnog raspleta i za Crkvu i za Darwina, snalazili
su se teolozi i biolozi na različite načine. Osobito je teško bilo u
teološki kontekst uklopiti otkriće fosilnih ostataka mnogo starijih od
4 tisuće godina, koliko je, navodno, proteklo od prvog biblijskog
čovjeka - Adama. Po Robertu Grawesu i Raphaelu Pataiu, piscima knjige
"Hebrejski mitovi", koju je 1969. na hrvatski preveo dr. Željko Bujas,
židovski rabini su se neprilike riješili tezom o ranijim Božjim
pokusnim stvaranjima svijeta. Najstariji fosili, po njima, potječu iz
predadamskih vremena "eksperimentalnih geneza".
Bili su tek nešto malo uvjerljiviji od engleskih antidarvinističkih
biologa iz 19. stoljeća, primjerice od Philipa Gossea, koji je stvar
riješio jednom jedinom rečenicom: "Bog je stavio fosile u kamenje da
iskuša vjeru kršćana".
(Hina) ld mp
061250 MET feb 97
(Hina) ld mp