BONN, 4. veljače (Hina/DPA) - Svake se godine od 60 do 80 puta kroz Njemačku prevezu radioaktivne tvari, uglavnom iskorišteno gorivo iz njemačkih nuklearnih centrala, koje idu na preradu u La Hague u Francuskoj i u Sellafield u
Velikoj Britaniji - kao što je bio slučaj s vlakom koji je u utorak iskliznuo iz tračnica u francuskom gradu Apachu.
BONN, 4. veljače (Hina/DPA) - Svake se godine od 60 do 80 puta kroz
Njemačku prevezu radioaktivne tvari, uglavnom iskorišteno gorivo iz
njemačkih nuklearnih centrala, koje idu na preradu u La Hague u
Francuskoj i u Sellafield u Velikoj Britaniji - kao što je bio slučaj
s vlakom koji je u utorak iskliznuo iz tračnica u francuskom gradu
Apachu. #L#
Njemački ured za zaštitu od radioaktivnosti zabilježio je 1995.
ukupno 867 tereta s nuklearnim gorivom na njemačkim cestama, prugama i
rijekama, od kojih je 81 bio radioaktivan.
Međutim, radioaktivno gorivo ili otpad nuklearnih elektrana samo je
vrh ledenog brijega radioaktivnih tvari koje se kreću Njemačkom. Prema
podacima Ministarstva okoliša u Bonnu, svake godine kroz Njemačku
prođe 900.000 pošiljaka s radioaktivnim tvarima.
Golema većina njih - 90 posto - upotrebljava se u medicini,
laboratorijima i u istraživačkim institutima. Diljem svijeta u
posljednjih je 30 godina prevezeno 40 milijuna radioaktivnih
pošiljaka, tvrde u njemačkom Ministarstvu.
U Njemačkoj je od 1973. do 1995. prevezeno oko 5000 tona nuklearnog
goriva, pri čemu nije bilo ni jedne nesreće.
Za slanje većih količina radioaktivnih tvari upotrebljavaju se
posebna spremišta kao što su Castor kontejneri, upotrijebljeni i u
najnovijem prijevozu, kad je vlak iskliznuo iz tračnica.
Ta su spremišta izrađena tako da i pri najgrubljem rukovanju i
nesrećama moraju izdržati sva mehanička i toplotna opterećenja a da
pritom ne bude bitno ugrožena njihova sigurnost.
(Hina) sl rt
041541 MET feb 97
(Hina) sl rt