ZAGREB, 22. siječnja (Hina) - Korčulansko dioničko društvo "Mediteranska plovidba", prema privremenim podacima, u prvih je 11 mjeseci prošle godine ostvarilo 250 tisuća američkih dolara dobiti, dok se ukupna lanjska dobit procjenjuje
na 300 tisuća dolara, kazao je glavni direktor toga brodara Mato Botica.
ZAGREB, 22. siječnja (Hina) - Korčulansko dioničko društvo
"Mediteranska plovidba", prema privremenim podacima, u prvih je 11
mjeseci prošle godine ostvarilo 250 tisuća američkih dolara dobiti,
dok se ukupna lanjska dobit procjenjuje na 300 tisuća dolara, kazao
je glavni direktor toga brodara Mato Botica. #L#
U strukturi ukupih prihoda, koji se za 1996. procjenjuju na 24,96
milijuna dolara, čak je 96 posto realizirano u inozemstvu, ponajprije
pružanjem usluga prijevoza tereta.
Osnovna je djelatnost "Mediteranske plovidbe" prijevoz smrznutih
tereta frigo brodovima te prijevoz generalnih tereta "dry cargo"
brodovima. Isto tako, pruža i usluge prijevoza vozila te putnika
trajektima i manjim putničkim brodovima.
Od 1995. godine ta je prijevoznička tvrtka razvila i novu djelatnost.
Riječ je o "crew managementu", odnosno zapošljavanju kompletnih posada
naših pomoraca na stranim brodovima, a koristi takvog poslovanja su
višestruke. Naime, ostvaruju se pozitivni financijski učinci, zadržava
se i obučava postojeći, ali i novi pomorski kadar, zapošljavaju se
stručni ljudi u razdoblju visoke nezaposlenosti, a pruža se i sigurna
zaštita pomoraca od raznih mešetara i "nekvalificiranih" posrednika za
zapošljavanje, naglasio je Botica.
Sniženje vozarina na tržištu hlađenih tereta proteklih je godina bila
temeljna karakteristika poslovanja i najznačajnije je utjecala
na poslovne rezultate "Mediteranske plovidbe". No, sredinom prošle
godine taj je negativni tržišni trend zaustavljen.
Istodobno, na poslovanje su negativno utjecali i intervalutarni
odnosi. Naime, na domaćem je tržištu, uslijed značajnog porasta
vrijednosti kune, došlo do velikog porasta troškova u domaćem poslovanju,
poglavito pri obračunu plaća, poreza i doprinosa, nastavio je Botica.
Krajem prošle godine "Mediteranska plovidba" raspolagala je s pet frigo
brodova ukupne nosivosti 2,36 prostornih stopa (cbft), tri cargo broda
u mještovitu vlasništvu s njemačkim partnerom Unicargo Hamburg, čija
nosivost iznosi 29,23 DWT-a, dva trajekta kapaciteta 890 putnika te
dva manja putnička broda, kapaciteta od po 304 putnika. Prosječna starost
brodova u međunarodnoj plovidbi iznosi 12,6 godina.
Prema Botičinim riječima, planovi razvitka "Mediteranske plovidbe" vrlo
su ambiciozni. Kako bi se obnovile i unaprijedile najznačajnije djelatnosti
sa splitskom je Brodograđevnom industrijom lani potpisan ugovor o gradnji
dva moderna visokosofisticirana frigo broda, kapaciteta 600 tisuća cbft.
Isporuka se očekuje krajem 1988. te početkom 1989. godine. Isto tako,
planira se i nabavka jednog polovnog firgo broda, starog između pet i
deset godina.
U najskorije se vrijeme namjerava obaviti zamjena i proširenje "dry
cargo" tonaže, novijim i modernijim brodovima nosivosti od deset tisuća
do 15 tisuća DWT-a, te nabavka modernih brzih bodova za prijevoz putnika
kapaciteta od 200 do 300 putnika kao i suvremenih trajekata za
povezivnje otoka s kopnom.
Dugogodišnji poslovni partneri ove prijevozničke tvrtke su švedska tvrtka
Cool Cariers, trenutačno najveći svjetski frigo operator, danski Lauritzen,
nizozemski Sea Trade te suvlasnih i komercijalni operator "dry cargo"
brodova, njemački Unicargo Hamburg.
Inače, krajem 1996. najveći udio u strukturi vlasništva "Mediteranske
plovidbe" imali su mali dioničari, odnosno bivši i sadašnji zaposlenici,
u čijem je vlasništvu bilo 82 posto dionica.
(Hina) kt sab
220954 MET jan 97
(Hina) kt sab