FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: DOBIT MEDITERANSKE PLOVIDBE PROCIJENJENA NA 300 TISUĆA DOLARA

Autor: ;KT˜;
ZAGREB, 22. siječnja (Hina) - Korčulansko dioničko društvo "Mediteranska plovidba", prema privremenim podacima, u prvih je 11 mjeseci prošle godine ostvarilo 250 tisuća američkih dolara dobiti, dok se ukupna lanjska dobit procjenjuje na 300 tisuća dolara, kazao je glavni direktor toga brodara Mato Botica.
ZAGREB, 22. siječnja (Hina) - Korčulansko dioničko društvo "Mediteranska plovidba", prema privremenim podacima, u prvih je 11 mjeseci prošle godine ostvarilo 250 tisuća američkih dolara dobiti, dok se ukupna lanjska dobit procjenjuje na 300 tisuća dolara, kazao je glavni direktor toga brodara Mato Botica. #L# U strukturi ukupih prihoda, koji se za 1996. procjenjuju na 24,96 milijuna dolara, čak je 96 posto realizirano u inozemstvu, ponajprije pružanjem usluga prijevoza tereta. Osnovna je djelatnost "Mediteranske plovidbe" prijevoz smrznutih tereta frigo brodovima te prijevoz generalnih tereta "dry cargo" brodovima. Isto tako, pruža i usluge prijevoza vozila te putnika trajektima i manjim putničkim brodovima. Od 1995. godine ta je prijevoznička tvrtka razvila i novu djelatnost. Riječ je o "crew managementu", odnosno zapošljavanju kompletnih posada naših pomoraca na stranim brodovima, a koristi takvog poslovanja su višestruke. Naime, ostvaruju se pozitivni financijski učinci, zadržava se i obučava postojeći, ali i novi pomorski kadar, zapošljavaju se stručni ljudi u razdoblju visoke nezaposlenosti, a pruža se i sigurna zaštita pomoraca od raznih mešetara i "nekvalificiranih" posrednika za zapošljavanje, naglasio je Botica. Sniženje vozarina na tržištu hlađenih tereta proteklih je godina bila temeljna karakteristika poslovanja i najznačajnije je utjecala na poslovne rezultate "Mediteranske plovidbe". No, sredinom prošle godine taj je negativni tržišni trend zaustavljen. Istodobno, na poslovanje su negativno utjecali i intervalutarni odnosi. Naime, na domaćem je tržištu, uslijed značajnog porasta vrijednosti kune, došlo do velikog porasta troškova u domaćem poslovanju, poglavito pri obračunu plaća, poreza i doprinosa, nastavio je Botica. Krajem prošle godine "Mediteranska plovidba" raspolagala je s pet frigo brodova ukupne nosivosti 2,36 prostornih stopa (cbft), tri cargo broda u mještovitu vlasništvu s njemačkim partnerom Unicargo Hamburg, čija nosivost iznosi 29,23 DWT-a, dva trajekta kapaciteta 890 putnika te dva manja putnička broda, kapaciteta od po 304 putnika. Prosječna starost brodova u međunarodnoj plovidbi iznosi 12,6 godina. Prema Botičinim riječima, planovi razvitka "Mediteranske plovidbe" vrlo su ambiciozni. Kako bi se obnovile i unaprijedile najznačajnije djelatnosti sa splitskom je Brodograđevnom industrijom lani potpisan ugovor o gradnji dva moderna visokosofisticirana frigo broda, kapaciteta 600 tisuća cbft. Isporuka se očekuje krajem 1988. te početkom 1989. godine. Isto tako, planira se i nabavka jednog polovnog firgo broda, starog između pet i deset godina. U najskorije se vrijeme namjerava obaviti zamjena i proširenje "dry cargo" tonaže, novijim i modernijim brodovima nosivosti od deset tisuća do 15 tisuća DWT-a, te nabavka modernih brzih bodova za prijevoz putnika kapaciteta od 200 do 300 putnika kao i suvremenih trajekata za povezivnje otoka s kopnom. Dugogodišnji poslovni partneri ove prijevozničke tvrtke su švedska tvrtka Cool Cariers, trenutačno najveći svjetski frigo operator, danski Lauritzen, nizozemski Sea Trade te suvlasnih i komercijalni operator "dry cargo" brodova, njemački Unicargo Hamburg. Inače, krajem 1996. najveći udio u strukturi vlasništva "Mediteranske plovidbe" imali su mali dioničari, odnosno bivši i sadašnji zaposlenici, u čijem je vlasništvu bilo 82 posto dionica. (Hina) kt sab 220954 MET jan 97

(Hina) kt sab

An unhandled error has occurred. Reload 🗙