FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ODBOR ZA NAOBRAZBU ZASTUPNIČKOGA DOMA O STANJU U ŠKOLSTVU

Autor: ;BM;
ZAGREB, 14. siječnja (Hina) - Prije sutrašnjega početka 16. sjednice Zastupničkoga doma hrvatskoga Sabora danas su o predloženim točkama dnevnoga reda raspravljala radna tijela toga doma. Opširnu raspravu na sjednici Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu potaknuo je prijedlog rezolucije o stanju u hrvatskom školstvu (predlagatelja Ivana Gabelice), dok su bez rasprave članovi Odbora za pomorstvo, promet i veze poduprli četiri zakonska prijedloga kojima bi se potvrdile međunarodne konvencije.
ZAGREB, 14. siječnja (Hina) - Prije sutrašnjega početka 16. sjednice Zastupničkoga doma hrvatskoga Sabora danas su o predloženim točkama dnevnoga reda raspravljala radna tijela toga doma. Opširnu raspravu na sjednici Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu potaknuo je prijedlog rezolucije o stanju u hrvatskom školstvu (predlagatelja Ivana Gabelice), dok su bez rasprave članovi Odbora za pomorstvo, promet i veze poduprli četiri zakonska prijedloga kojima bi se potvrdile međunarodne konvencije. #L# Stanje je u hrvatskom školstvu alarmantno, ustvrdio je Ivan Gabelica, obrazlažući predloženu rezoluciju na sjednici Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu. Objasnio je da su plaće u školstvu za istu stručnu spremu daleko ispod plaća u gospodarstvu, da 3.500 nastavnika predaje predmete za koje nema odgovarajuću spremu, da se ne plaća prekovremeni rad, razredništvo, što izaziva nezadovoljstvo prosvjetara. Tvrdnju da pojedini udžbenici nisu na zadovoljavajućoj znanstvenoj razini, te da su neobjektivni, Gabelica je potkrijepio nizom primjera iz udžbenika hrvatskoga jezika i književnosti, te povijesti. Udžbenicima književnosti, primjerice, zamjera izostavljanje književnika kao što je Mile Budak, književnika koji su stvarali u emigraciji, dok udžbenicima povijesti zamjera što polaze s jugoslavenskih stajališta, što navode neke pogrešne činjenice, a neke stvari prešućuju. Uz niz konkretnih zamjerki članovi Odbora predloženoj su rezoluciji zamjerili nedostatnost za kompletan osvrt na stanje u školstvu, ali su i napomenuli da je ona doprinos razmatranju pitanja školstva. Posebno se kritično na udžbenike iz hrvatske književnosti osvrnuo akademik Dubravko Jeličić. Osnovnim pitanjem, označujući cilj nastave književnosti, Jelčić se izjasnio za stvaranje kvalitetnog čitatelja, a ne stručnjaka za povijest književnosti. Program književnosti za srednje škole potpuno je zastario i treba ga radikalno promijeniti, ocijenio je Jelčić, zauzimajući se za oštru selekciju, odnosno kvalitetno predstavljanje manjega broja književnika na temelju kojega bi se razumjelo i određeno razdoblje. Osvrćući se na vrijednosne odnose u predloženoj rezoluciji, Antun Vujić je mišljenja da bi kriterije o tome trebala dati struka, dok se akademik Željko Bujas zauzima za određivanje nacije i nacionalnog interesa kako bi se vidjelo i što učiniti u naobrazbi. Hrvoje Hitrec drži da treba poći od "percepcije prirodnoga hrvatstva" te se zauzima za komparativni pristup i u književnosti i u povijesti. Članovi Odbora prihvatili su zaključak da će se o materijalnom stanju prosvjete raspravljati u okviru skore saborske rasprave o pedagoškom standardu. Odbor je također zaključio da se potakne šira rasprava o nastavnim programima nacionalne grupe predmeta te da će se cijelovita analiza i rasprava o programima i udžbenicima, uz izvješće Ministarstva prosvjete i športa, u Odboru provesti do svibnja. Odbor za pomorstvo, promet i veze podupro je tri zakonska prijedloga kojima bi se potvrdile međunarodne konvencije i protokoli vezani uz zaštitu u slučaju onečišćenja od ulja, te prijedlog zakona o potvrđivanju atenske konvencije iz 1974. o prijevozu putnika i njihove prtljage morem, s protokolima iz 1976. i 1990. godine, koje je Vlada uputila na donošenje po hitnom postupku. (Hina) bm vkn 141650 MET jan 97

(Hina) bm vkn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙