FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŽELJEZNIČKI KOLODVOR U PEKINGU: SUKOB STRUKE I POLITIKE

Autor: ;MER;
PEKING, 9. siječnja (Hina-Branko Merlin) - Kada je u nazočnosti najviših državnih dužnosnika 21. siječnja prošle godine svečano otvoren novi pekinški kolodvor, mediji su danima izvještavali o tom najvećem i najmodernijem kolodvoru u Aziji. Danas, međutim, o njemu govore kao o zgradi s najviše problema u Aziji.
PEKING, 9. siječnja (Hina-Branko Merlin) - Kada je u nazočnosti najviših državnih dužnosnika 21. siječnja prošle godine svečano otvoren novi pekinški kolodvor, mediji su danima izvještavali o tom najvećem i najmodernijem kolodvoru u Aziji. Danas, međutim, o njemu govore kao o zgradi s najviše problema u Aziji. #L# Da grandiozni projekt na površini od pedeset hektara, čija su obećana najnovija tehnička rješenja, uz posvemašnju kompjutorizaciju, trebala omogućiti dnevni promet do tristo tisuća putnika, nije posve završen, pokazale su lani već prve proljetne kiše. Uz sumnje čak u poremećenu statiku golema zdanja, koje je, s planiranim popratnim ugostiteljskim i trgovačkim sadržajima, trebalo postati četvrto po važnosti komercijalno središte Pekinga, pokazalo se da na kolodvoru jednostavno malo što funkcionira kako valja. Tijekom ljetnog kišnog razdoblja, po statistici koju donosi tjednik "Život", zgrada je u lipnju prokišnjavala na 207 mjesta, a u srpnju pri prvoj kiši na već 215, pa 272, i konačno krajem mjeseca na 278 mjesta. Unutarkolodvorski transport putničke prtljage postao je nesiguran, podovi skliski, u čekaonicama su trebali kišobrani, sustav za hlađenje i pročišćavanje zraka u zgradi nije nikada proradio, u predvorju su s visokog stropa počele padati staklene ploče, a pokazalo se i da pet od ukupno šest perona nije prikladno za uporabu. Najveće pojedinačno ulaganje u povijesti kineskih željeznica, kolodvor koji do danas nije opravdao ništa od hvalospjeva izrečenih na svečanom otvorenju, građen je tri godine i stajao je više od šest milijardi juana (oko 720 milijuna američkih dolara). Za sanaciju uočenih problema, dakako, potrebna su dodatna, i to ne mala, sredstva. Tko je za svu tu bruku azijskih proporcija kriv, kineski mediji ne pitaju izravno. Ali, kažu, graditelji znaju graditi ako im se na vrijeme osiguraju sredstva, i ako im rokove za svečana otvorenja ne određuju političari. Ovako, na kolodvorskom se gradilištu mjesecima odugovlačilo s radovima, a onda je sve trebalo dovršiti u šest mjeseci, ne po logici gradnje, već po logici politički potrebnog svečanog otvorenja. Štoviše, graditelji tvrde da je takva praksa diljem zemlje kriva za neravnomjernu kvalitetu graditeljskih radova. I što sada? Jedan je pekinški dnevnik, dovoljno služben da je svaka ironija isključena, svečano otvorenje novoga kolodvora uvrstio među deset najvažnijih prošlogodišnjih događaja u Kini. S druge strane, deset je novina na svojem popisu najvažnijih lanjskih vijesti o domaćem graditeljstvu visoko rangiralo odluku ministarstva graditeljstva da strogo kazni odgovorne zbog nekvalitetne izvedbe 22 različita graditeljska projekta. I tako, dojam je, da u sjeni pokislog kolodvora zapravo traje sukob profesionalizma i političkog voluntarizma, struke i politike. O njihovu odnosu, ne treba niti reći, ovisi i odgovor na pitanje tko je odgovoran, a tko kriv. (Hina) mer sv 091834 MET jan 97

(Hina) mer sv

An unhandled error has occurred. Reload 🗙