FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VEČERNJI LIST: LJUDI S TRI PRSTA

Autor: ;DP;
ZAGREB, 3. siječnja (Hina)- "U srpskoj politici došlo je do raslojavanja, to je prvi i najupečatljiviji zaključak poslije prvih 50 dana 'uličnih borbi' oko vlasi u Srbiji. Logika 'diferencijacije' nešto je drukčija no što je bil u vrijeme kada se srpstvo homogeniziralo na programu 'ujedinjenja svih Srba u jednu državu': tada su sa strane ostajali samo rijetki pojedinci koji su vidjeli - i usudili se reći - kamo vodi takva politika; sada se profilira jasnija linija podjele između vlasti i opozicije, iako je i dalje nedovoljno jasno što ih sve razdvaja, osim što u politici na istom stolcu ne mogu sjediti dva tijala. Milošević ili Drašković (ili Đinđić) - jedan je i dalje suvišan!", piše Mirko Galić u uvodu kolumne 'Na rubu Europe'. Podsjetivši kako je na početku rata Milošević iza sebe imao i bivšu Jugoslavensku vojsku, i Srpsku akakdemiju i Srpsku pravoslavnu crvu, Galić u nastavku analizira tko je i dalje ostao iz njega kao potpora. Ocjenjuje kako su mu od tri stupa ostale "možda dvije polovice", jer je vojska proglasila neutralnost i odoljeva kušnjama uplitanja u srpsko-srpski sukob. Za Akademiju piše kako se "pokušava distancirati sama od sebe", iako su akakdemici izmislili parolu 'Svi Srbi u jednoj državi' i nastavlja: "Jedino se Crkva kod Srba drži dosljedno svoje (velikosrpske) linije: umjesto da mijenja politiku, promijenila je stranu. Nije više uz Miloševića, s kojim je s Kosova kretala u boj za 'ujedinjavanje srpskih krajeva', nego uz njegove protivnike, s kojima bi, očigledno, htjela nastaviti izgubljeni boj". Kao potvrdu svoje tvrdnje Galić navodi kako SPC Miloševiću ne spočitava to što je ateist ("bio je to i u vrijeme Gazimestana") nego što je 'napustio zapadne srpske krajeve'! "Krajeve, dakle, a ne Srbe, što je bitna razlika: krajevi se mogu ujediniti samo na račun onoga kome politički i faktično pripadaju, i sredstvima osvajanja, odnosno rata", napominje Galić. Upozorava još da SPC nikada nije osudila rat i zločine, pa stoga njezine namjere "ostaju i dalje opasne, jer ciljem - 'ujedinjavanje srpskih krajeva' - opravdava svako sredstvo koje takvom cilju može voditi". Pojašnjava to i na drukčiji način i piše: "Ima li kakve slučajnosti u tome što se beogradske manifestacije vode u znaku 'tri prsta'? Jedno je to što ljudi izražavaju svoj vjerski identitet i slobodu vjere, drugo kad time politički mašu, a treće kad s tri prsta mogu izražavati osvajačke planove na račun drugih (naroda i zemalja). Teza o 'zapadnim srpskim krajevima' objektivno se na to svodi. Da se Crkva u Beogradu odrekla rata, tri prsta u zraku bila bi podignuta protiv Miloševića; ovako, njih se trebaju plašiti i drugi, sve dok kod crkvenih ljudi u Beogradu ne prevladavaju evanđeoski razlozi nad razlozima (velikosrpske) politike", zaključuje Galić. (Hina) dp gk 082210 MET jan 97

(Hina) dp gk

An unhandled error has occurred. Reload 🗙