FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RDW-TISAK-29-7

Autor:
NJEMAČKI RADIO - RDW 29. VII. 1998. Pregled tiska "U njemačkom se tisku ponovno pojavljuju napisi o malodobnom delinkventu, Turčinu rođenom u Njemačkoj i zbog zaštite podataka nazvanom 'Mehmet', a povod je odluka münchenskog Upravnog suda prema kojoj je izgon tog četrnaestogodišnjaka i njegovih roditelja pravovaljan. 'Frankfurter Allgemeine Zeitung' s tim u vezi bilježi: 'Uz pravnu nejasnoću, politički je vrlo dvojbeno kako se ovdje kod jednog i istog problema mjerilo dvostrukim mjerilima. Potpuna krutost zakona ovdje bi trebala pogoditi jednu obitelj stranaca. U ovome bi slučaju ovo mogla biti neka primjerena kazna. Što se pak čini s roditeljima njemačkih malodobnih kriminalaca, ukoliko su oni zakazali u odgoju? Zar bi trebali svi biti prognani na Helgoland (otok na krajnjem sjeveru Njemačke)? Očito sve češća pojava malodobne delinkvencije nije nikakav problem stranaca, već je to fenomen cijeloga društva'. 'Hannoversche Allgemeine' posebno naglašava koliko je pravno upitna odluka o istodobnom kažnjavanju roditelja time što moraju napustiti zemlju zajedno sa svojim sinom. 'Odluka bavarskih vlasti (...) je oštra. Ali ona ne svjedoči toliko o vrlo traženom 'bespoštednom sasijecanju' kršitelja zakona, koliko o bespomoćnosti. Socijalni radnici, odgojitelji, službe za skrb o mladima ne znaju si više pomoći: godinama su se trudili oko Mehmeta i njegovih roditelja, stalno su pokušavali tom dječaku pokazati drukčije perspektive od one na putu nekog kriminalca. Ništa nije urodilo plodom - možda i zbog toga jer roditelji nisu htjeli ili nisu mogli biti istog mišljenja. (...) U ovom odnosu bavarska verzija 'jamstva za kakvoću proizvoda' postavlja važan znak o kojem valja diskutirati. Unatoč tomu, sud je Mehmetovim roditeljima trebao udijeliti milost. Jer sve govori protiv toga da samo strani očevi i majke moraju snositi odgovornost za nemaran odnos prema svojoj djeci. To je diskriminirajuće. Ili bi možda njemačke roditelje neuspjelih potomaka trebalo ubuduće kazniti oduzimanjem biračkoga prava?' 'Rheinpfalz' iz Ludwigshafena konstatira: 'Postojanje kriminala kod stranaca i zlouporaba prava na azil ne smije se prešutjeti; to su realni problemi s kojima se mora suočiti i politika. Ali kada Kršćansko-socijalna unija u prvi plan ističe, zacijelo iritirajući, slučaj 'Mehmet' s njegovim nevjerojatnim kaznenim registrom, ili kada Socijal-demokratska stranka u ciljnik uzme 'putujuće delinkvente - strance' tada pojedinačni slučajevi postaju normalni, a političari u predizbornim kampanjama riskiraju da se paušalna reakcija 'stranci van' proširi'. Ovaj je citat dobra natuknica za još jednu vrlo aktualnu temu u njemačkoj javnosti. Riječ je o upravo predstavljenim predizbornim programima o unutarnjoj sigurnosti kako stranaka Unije, tako i socijal-demokrata. 'Bremer Nachrichten' primjerice iznosi sljedeće mišljenje: 'Zabrinuto valja konstatirati kako obje velike narodne stranke u lov na glasove idu s populistički najjednostavnijim tezama, a da si ne daju bar malo truda da iznesu objašnjenja i različitosti. I kod Unije i kod SPD-a se kaže: 'Konzekventno iz zemlje protjerivati strance-kriminalce'. Točka. Gotovo. (...) Prešućuje se da se pretežita većina nenijemaca koji ovdje žive i rade ponaša korektno, da uredno plaćaju porez te da skrbe i za otvaranje radnih mjesta za sve. Nedostatno uočavanje razlika zamagljuje pogled. Iz 'stranaca-kriminalaca' tako vrlo brzo postaju ´stranci´, koje se može okriviti za sve što ne valja u Njemačkoj'. I konačno, još jedna vrlo aktualna njemačka tema: Iako je prije nekoliko tjedana Volkswagen za milijardu i 200 milijuna maraka kupio britanski Rolls-Royce, i time BMW-u pred nosom odnio taj dragulj luksuznih automobila, dva njemačka automobilska diva ipak su se uspjela nekako nagoditi. Ne iz ljubavi, konstatira 'Frankfurter Allgemeine Zeitung', već zbog toga što je postojala opasnost da ova konfuzija oko Rolls Roycea zapadne u vrlo skupu slijepu ulicu. Istaknimo: Volkswagen će 2.003. godine BMW-u predati prava na zaštitni znak Rolls Roycea i zatim se usredotočiti na Bentley. Za protuuslugu münchenski koncern plaća 40 miljuna funta te, što je vrlo bitno, neće prekidati dostavu motora i komponenata u tu britansku tvornicu. U komentarima mnogi spekuliraju o tome tko je u ovom dealu bolje prošao, odnosno tko je pobijedio, dok za 'Hessische/Nieder-sächsische Allgemeine' to i nije toliko bitno: 'Aranžman između Volkswagena i BMW-a do te mjere je bizaran da se ne da izraziti normalnim mjerilima. Zašto je Volkswagenov šef Pich bio tako lakom za ovom britanskom luksuznom markom, da je tu nezdravu tvornicu s pretpotopnom završnom tehnologijom otkupio za potpuno pretjerane kondicije, to zna samo on. A šef BMW-a Pischetsrieder, koji je pobijeđen u ponudi, u dogledno će vrijeme uz velika ulaganja morati izgraditi novu tvornicu za karoseriju kako bi nekamo mogao i staviti figuru s hladnjaka Emily koja mu je dopala. Divovske su to igračke za šefove upravnih odbora'. S obzirom da uz BMW i Volkswagen u utrku na tržištu s luksuznim automobilima ulazi i stuttgartski Daimler Benz s Maybachom teškim petstotinjak tisuća maraka, 'Mitteldeutsche Zeitung' iz Hallea upozorava na sljedeće: 'Vozači koji čekaju na auto s trolitarskom potrošnjom, kako bi štedjeli džep i okoliš, vjerojatno s čuđenjem trljaju oči kako se vodi utrka oko vozila koja na stotinu kilometara gutaju 25 litara goriva. Čelni menadžeri u ova tri koncerna drukčije gledaju na stvari. Oni znaju da se novac ne zarađuje samo s automatiziranom masovnom proizvodnjom osobnih automobila. Zbog toga sve više skreću i prema onim komitentima koji zahtijevaju auto posebne vrste. Kao utjeha masi ostalih vozača ostaje da je automobil prvenstveno transportno sredstvo: protiv zastoja na autocesti ni Rolls-Royce, ni Bently kao ni Maybach ne mogu učiniti ništa'". (RDW) 300138 MET jul 98

An unhandled error has occurred. Reload 🗙