SLOVENIJA
DELO
13. I. 1998.
Hrvatska prijestolnica: groblje lima
"Hrvatski glavni grad doživljava najteži infarkt u osobnom, a i u
javnom prijevozu. Zagrebački električni tramvaj (ZET) koji na Trg
bana Josipa Jelačića doveze i odveze dva milijuna putnika dnevno,
zbog zapreka na križanjima kreće se prosječnom brzinom od osam do
najviše 15 kilometara na sat, u središtu grada istodobno pak 30
tisuća vozača uzalud traži odgovarajuća parkirališta, jer ih
upravo toliko nedostaje.
U minulih šest godina broj stanovnika hrvatskoga glavnoga grada
narastao je za četvrtinu, gradskim ulicama svakoga dana prođe 300
tisuća osobnih vozila ili gotovo dva puta toliko koliko dopuštaju
mogućnosti.
I zbog toga se na gradskom području registrira prosječno 30 manjih
ili težih nesreća dnevno. Posebno su poglavlje parkirališta koja su
zauzeta već u ranim jutarnjim satima, a svakoga se dana nepravilno
parkira prosječno sto tisuća automobila. Iz prometne se gužve teško
probiti spomenutim javnim prijevozom pa i taksijem koji od
autobusnog kolodvora do tri kilometra udaljenoga Gornjega grada,
gdje je sjedište hrvatskog parlamenta, vozi oko pola sata ili
približno prosječnom brzinom zagrebačkog tramvaja.
Prometni stručnjaci upozoravaju da bi se ispod Zagrebačke gore što
prije morala izgraditi obilaznica i porušiti na crno izgrađene kuće
u predgrađu (Kozari Bok). Tamo je po svoj prilici oko 20 tisuća
crnih zgrada, a i novogradskih zgrada koje su preskočile cestovne i
željezničke koridore. Odredila ih je gradska uprava šezdesetih
godina pod vodstvom najcijenjenijega zagrebačkoga gradonačelnika
u poslijeratnoj povijesti grada Većeslava Holjevca.
Arhitekt prof. dr. Emil Širić tvrdi da je priličan broj suvremenih
objekata izgrađen mimo javnih natječaja; time je pokvaren
kvalitetan razvitak grada za kakav su se zalagali u doba
gradonačelnika Holjevca kad je Zagreb među tadašnjim
jugoslavenskim gradovima bio uzor izgrađenosti.
Prof. dr. Ivan Dadić iz zagrebačkoga prometnog instituta dodaje da
bi se što prije trebala urediti željeznička mreža za uvođenje
gradske željeznice te ispod Zagrebačke gore (Sljemena) izgraditi
sjeverna obilaznica koja bi bila puno bolje iskorištena od već
postojeće južne iz osamdesetih.
Južna obilaznica teče tako nesretno da ispunjava jedva desetinu
prometnih planova postavljenih prije gradnje kad planeri i
izvođači nisu ni sanjali da će Zagreb već prije kraja tisućljeća
postati milijunski grad" - izvješćuje Peter Potočnik.
140013 MET jan 98
SKV: Svijet u 15,30 sati
Pusić zamolio Plenkovića da spriječi da Thompson pjeva na dočeku rukometaša
Arapski šefovi diplomacija odbacili Trumpov prijedlog o premještanju Palestinaca
Prosvjedi u Srbiji: Počele blokade tri mosta u Novom Sadu
SKV: Hrvatska u 15,30 sati
Davis Cup: Hrvatska - Slovačka 3-0
"Puntanjem kmetov" započela manifestacija "Bitka kod Stubice"
Najava događaja - sport - za nedjelju, 2. veljače
Srušeni Black Hawk bio dio postrojbe za evakuaciju američkih dužnosnika
Šah: Vuk-Tadija Barbarić pobijedio Amira Hadžovića