HR-fundamentalizam-kriminal-ideologije IT-13.X.STAMPA-ISLAM. FUNDAMENTALIZAM ITALIJALA STAMPA13. X. 1999.Uvenula revolucija"Osama Bin Laden, asketski terorist, saudijski milijarder koji vodi privatni rat protiv američkoga sotone,
uspio je: njegova skupina pobožnih ubojica u ime Boga, 'al Qaida', stavljena je na prvo mjesto liste State Departmenta najsmrtonosnijih terorističkih organizacija. Bin Laden, koji se nalazio na FBI-evoj listi deset najtraženijih kriminalaca, sada je javna opasnost broj jedan. No upravo je to priznanje pokazatelj suprotnog predznaka. Islamizam, počev od trijumfa Homeinijevih pristaša u Iranu 1979,, sve do pobjede Talibana u Afganistanu, činio se novom velikom prijetnjom Zapadu, svijetu Coca cole i Mc Donalda, ali i onom tolerancije i racionalizma. Nova svjetska revolucija već je uvenula, ostala bez krvi, pobjeđena. Zapravo, Bin Laden više nije politički problem, njegova izrazito osobna fanatična bitka protiv suvremenoga svijeta u ime Kreposti ne dobiva nove pristaše. On je policijski problem.Kao što je Olivier Roy primijetio u 'Histoire', zahrđali, žestoki i zarazni islamizam posvuda se povlači. U Alžiru, gdje se dotaknuo
ITALIJA
LA STAMPA
13. X. 1999.
Uvenula revolucija
"Osama Bin Laden, asketski terorist, saudijski milijarder koji
vodi privatni rat protiv američkoga sotone, uspio je: njegova
skupina pobožnih ubojica u ime Boga, 'al Qaida', stavljena je na
prvo mjesto liste State Departmenta najsmrtonosnijih
terorističkih organizacija. Bin Laden, koji se nalazio na FBI-evoj
listi deset najtraženijih kriminalaca, sada je javna opasnost broj
jedan. No upravo je to priznanje pokazatelj suprotnog predznaka.
Islamizam, počev od trijumfa Homeinijevih pristaša u Iranu 1979,,
sve do pobjede Talibana u Afganistanu, činio se novom velikom
prijetnjom Zapadu, svijetu Coca cole i Mc Donalda, ali i onom
tolerancije i racionalizma. Nova svjetska revolucija već je
uvenula, ostala bez krvi, pobjeđena. Zapravo, Bin Laden više nije
politički problem, njegova izrazito osobna fanatična bitka protiv
suvremenoga svijeta u ime Kreposti ne dobiva nove pristaše. On je
policijski problem.
Kao što je Olivier Roy primijetio u 'Histoire', zahrđali, žestoki i
zarazni islamizam posvuda se povlači. U Alžiru, gdje se dotaknuo
vlasti, ali već izgleda pomiren s predajom i oprostom. U Iranu gdje
je upoznao pljusku javnih prosvjeda. (...)
Zašto je islamska revolucija izgubila? Odgovor je tužno
jednostavan; on je bio prazna ljuštura, nije imao politički nacrt.
Ponovno uspostaviti 'ummu', zajednicu vjernika, nije dovoljno;
potrebni su odgovori i za gospodarstvo i u organizaciji države.
Uspostavljanje društvene pravde previše je složen rebus da bi se
mogao riješiti samo listanjem stranica Kurana, san o potpunom
uklanjanju političke podvojenosti gura se s političkim i
gospodarskim dosjetkama. Koje su bile lukavo iskrivljene još u
vrijeme u Proroka, a zamislimo tek danas. Dovoljno je pročitati
priznanja pokajnika iz alžirskih islamističkih skupina: godinama
su samo ubijali, sve okrutnije i upornije, no nitko od njih nije
znao objasniti okvire željene (i okrvavljene) države ispravnih.",
piše Domenico Quirico.