HR-VLADA-SJEDNICA-Bankarstvo IZVJEŠĆE SA SJEDNICE VLADE RH OD 07. RUJNA Vlada RH: Saboru upućena strategija prometnog razvitka Strateški ciljevi predložene strategije prometnog razvitka su kvalitetno povezivanje svih hrvatskih regija
i efikasnije povezivanje Hrvatske s Europom, istaknuto je na današnjoj sjednici Vlade. Vlada je Prijedlog strategije uputila Saboru na drugo čitanje, a u saborsku proceduru upućen je i Konačni prijedlog Zakona o izvršenju kazne zatvora. Prema riječima ministra pomorstva, prometa i veza Ivana Pavlovića, strategija prometnog razvitka predviđa godišnje ulaganje od prosječno pet posto bruto domaćeg proizvoda (BDP) za razvoj prometnog sustava. To bi, uz predviđeni rast BDP-a od šest posto godišnje, iznosilo oko 20 milijardi američkih dolara do 2010. godine, procjenjuje Pavlović. Strategija detaljno razrađuje ulaganja u cestogradnju, predviđajući uz ostalo da se do 2011. izgradi oko 700 kilometara, a do 2019. daljnjih oko 780 kilometara autocesta, polutautocesta i brzih cesta. Među cestovnim prioritetima su i pravci Rijeka-Zagreb-Goričan, Zagreb-Split-Dubrovnik, a poseban značaj Vlada daje jadransko-jonskoj autocesti. U željezničkom prometu težište je na rekonstrukciji i modernizaciji, kod pomorskog prometa naglašeno je povezivanje
Vlada RH: Saboru upućena strategija prometnog razvitka
Strateški ciljevi predložene strategije prometnog razvitka su
kvalitetno povezivanje svih hrvatskih regija i efikasnije
povezivanje Hrvatske s Europom, istaknuto je na današnjoj sjednici
Vlade. Vlada je Prijedlog strategije uputila Saboru na drugo
čitanje, a u saborsku proceduru upućen je i Konačni prijedlog
Zakona o izvršenju kazne zatvora.
Prema riječima ministra pomorstva, prometa i veza Ivana Pavlovića,
strategija prometnog razvitka predviđa godišnje ulaganje od
prosječno pet posto bruto domaćeg proizvoda (BDP) za razvoj
prometnog sustava. To bi, uz predviđeni rast BDP-a od šest posto
godišnje, iznosilo oko 20 milijardi američkih dolara do 2010.
godine, procjenjuje Pavlović.
Strategija detaljno razrađuje ulaganja u cestogradnju,
predviđajući uz ostalo da se do 2011. izgradi oko 700 kilometara, a
do 2019. daljnjih oko 780 kilometara autocesta, polutautocesta i
brzih cesta. Među cestovnim prioritetima su i pravci Rijeka-
Zagreb-Goričan, Zagreb-Split-Dubrovnik, a poseban značaj Vlada
daje jadransko-jonskoj autocesti.
U željezničkom prometu težište je na rekonstrukciji i
modernizaciji, kod pomorskog prometa naglašeno je povezivanje
kopna i otoka, a kod riječnog osuvremenjivanje postojećih plovnih
puteva, te izgradnja kanala Dunav-Sava.
Pavlović je podsjetio i na ozbiljne rezerve Svjetske banke u
pogledu visine hrvatskih ulaganja u prometni sustav i predviđenu
intezivnu izgradnju autocesta. Svjetska banka smatra da Hrvatska
ima dovoljne kapacitete prometne infrastrukture te naglašava
potrebu većeg ulaganja u održanje postojeće infrastrukture. Na taj
se prijepor osvrnuo i premijer Zlatko Mateša ističući da strategija
može dugoročno promijeniti prometne tijekove i u prometu dati
Hrvatskoj značaj koji ona mora imati. Temeljni značaj strategije je
integracija hrvatskog prostora, kazao je Mateša.
U cilju stvaranja uvjeta za daljnju prisutnost i konkurentnost
hrvatskih tvrtki na svjetskom, u ovom slučaju njemačkom tržištu,
Vlada je ukinula Uredbu o plaćanju naknada za korištenje radnih
dozvola iz kontigenta za Njemačku.
Njemačka je ove godine uvela dodatna opterećenja za rad stranih
tvrtki što se, kazao je ministar prostornog uređenja,
graditeljstva i stanovanja Marko Širac, očitovalo i u padu
korištenja radnih dozvola za ovu godinu. Od ukupno oko 5.000
dozvola koristi se njih 4.650, zahtjeve je podnijelo 220 tvrtki od
kojih više od polovice već 20-ak godina rade građevinske i
monterske poslove u Njemačkoj. Hrvatske tvrtke na poslovima u
Njemačkoj godišnje ostvare oko 400 milijuna njemačkih maraka
prihoda, a kako bi se osigurala njihova daljnja konkurentnost na
tom tržištu Vlada je odlučila ukinuti naknade za korištenje radnih
dozvola koje su financijski bitno opterećivale rad hrvatskih
tvrtki. Naime, u protekle četiri godine koliko se uredba
primjenjivala, od oko 7.000 kuna naknada po dozvoli prikupljeno je,
kazao je Širac, 110 milijuna kuna, a ta su sredstva bila namijenjena
izgradnji stanova za stradalnike Domovinskog rata.
Vlada je na ovoj sjednici prihvatila i izvješće o poslovanju
Hrvatske garancijske agencije (HGA) u prvih šest mjeseci ove
godine. U tom je razdoblju HGA zaprimila 262 zahtjeva za dodjelu
garancija, a odobrila 212 garancija u iznosu od 59 milijuna kuna.
Dodijeljene su i 163 bespovratne financijske potpore u iznosu od
1,6 milijuna kuna. Time je pomognuto otvaranje 462 nova radna
mjesta. Značajno je promijenjena i struktura garancija, i umjesto
kao do sada poljoprivredi garancije su sve više usmjerene prema
proizvodnji, istaknuo je direktor HGA Zdravko Muraj.
Mateša posebno ističe da nijedna garancija do sada nije aktivirana.
To, kazao je, dokazuje da su predmeti dobro obrađeni, da se radi o
gospodarstvenicima koji trebaju pomoć, ali je ne zlorabe.
Novi zakon o izvršavanju kazne zatvora posebno razrađuje prava
kažnjenika, a jedna od njegovih novosti je i uvođenje instituta
suca izvršenja.
Zatvorena sjednica
Na zatvorenom dijelu sjednice Vlada je pak razmotrila izvješće o
pregovorima između Vlade i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine za
sklapanje Ugovora o trgovini. O tome je Vlada usvojila zasebnu
izjavu za javnost, izvijestio je Ured za odnose s javnošću Vlade.
Prihvaćen je prijedlog Međunarodnog monetarnog fonda za odobrenje
bespovratnoga doprinosa Republike Hrvatske financiranju
Inicijative za pomoć jako zaduženim zemljama (HIPC Inicijativa) i
Olakšice za restrukturiranje privreda zemalja s niskim dohotkom
(ESAF). Vlada je ovlastila Ministarstvo razvitka, useljeništva i
obnove da ishodi potrebne upravne akte za izgradnju stambenih
zgrada, odnosno Novog naselja Boričevac u Gornjem Lapcu.
Općini Lastovo odobren je iz proračuna iznos potreban za završetak
radova na obnovi dječjeg vrtića, a uz to Vlada je obvezala resorna
ministarstva da u Lastovu otvore dom umirovljenika u bivšoj vojarni
i odobre koncesiju za izgradnju marine radi gospodarskog napretka
toga otoka.
Vlada je donijela odluku o raspuštanju Gradskog vijeća Belog
Manastira i imenovala Simu Stupara povjerenikom Vlade u Gradu Beli
Manastir.