FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BBC-PREGLED TISKA-6-10

Autor: ;RKOR;IJIN;
GB-RU-IZVJEŠĆA-Politika-Zanimljivosti BBC-PREGLED TISKA-6-10 BRITANSKI RADIO - BBC6. X. 1999.Pregled tiska"Samo jedna vijest dominira britanskim naslovnim stranicama - jezovita bilanca najgore željezničke nsereće u proteklih deset godina u Velikoj Britaniji. Sam broj poginulih u sudaru vlakova u zapadnom Londonu, tri kilometra ispred stanice Paddington, predmetom je nagađanja. Dok se 'The Independent' odlučio za službeno potvrđenu brojku od 26 poginulih, 'The Times' očekuje da će biti preko 60 žrtava, uzimajući u obzir 40 osoba čija su tijela još zarobljena u vagonima. Preživjeli govore o jezovitim slikama. 'The Times' prenosi možda najupečatljivije svjedočanstvo - prizor žene pritisnute uz prozor vlaka, zapaljene kose i lica izobličenog od boli. Britanski se listovi ne bave samo ovom tragedijom na svojim naslovnim stranicama, nego je ona i temom svih uvodnika. Naime, nesreća se dogodila na istom dijelu pruge na kojemu se prije dvije godine dogodila još jedna teška željeznička nesreća u kojoj je poginulo sedmero osoba. 'The Times' smatra da problemi kaznenog gonjenja i nadoknade ne smiju blokirati odgovor na vitalno pitanje, a to je kako se ova posljednja tragedija mogla uopće dogoditi. List zahtijeva da se uspostavi takva istraga koja će biti kadra pružiti
BRITANSKI RADIO - BBC 6. X. 1999. Pregled tiska "Samo jedna vijest dominira britanskim naslovnim stranicama - jezovita bilanca najgore željezničke nsereće u proteklih deset godina u Velikoj Britaniji. Sam broj poginulih u sudaru vlakova u zapadnom Londonu, tri kilometra ispred stanice Paddington, predmetom je nagađanja. Dok se 'The Independent' odlučio za službeno potvrđenu brojku od 26 poginulih, 'The Times' očekuje da će biti preko 60 žrtava, uzimajući u obzir 40 osoba čija su tijela još zarobljena u vagonima. Preživjeli govore o jezovitim slikama. 'The Times' prenosi možda najupečatljivije svjedočanstvo - prizor žene pritisnute uz prozor vlaka, zapaljene kose i lica izobličenog od boli. Britanski se listovi ne bave samo ovom tragedijom na svojim naslovnim stranicama, nego je ona i temom svih uvodnika. Naime, nesreća se dogodila na istom dijelu pruge na kojemu se prije dvije godine dogodila još jedna teška željeznička nesreća u kojoj je poginulo sedmero osoba. 'The Times' smatra da problemi kaznenog gonjenja i nadoknade ne smiju blokirati odgovor na vitalno pitanje, a to je kako se ova posljednja tragedija mogla uopće dogoditi. List zahtijeva da se uspostavi takva istraga koja će biti kadra pružiti odgovore već za nekoliko tjedana. 'The Guardian' drži da ta nesreća neminovno vodi pitanju o sigurnosti britanskih željeznica u razdoblju nakon privatizacije. Bez obzira na ishod istrage, list tvrdi kako se čak i najzagriženije pristaše privatizacije sada moraju upitati nije li one pretjerane profite ipak trebalo kanalizirati u sigurniju infrastrukturu. Ne odgovore li nove željezničke kompanije na to pitanje, ne bi se trebale začuditi ako otkriju da je vlada spremna intervenirati kako bi obuzdala ekscese privatizacije. Stanje britanskih željeznica postalo je ozbiljnim političkim problemom koji mora biti što prije riješen, smatra 'The Guardian'. 'The Financial Times' cijelu tragediju pokušava staviti u neku vrst perspektive. Broj poginulih u željezničkim nesrećama polagano opada u posljednjih 50 godina, čak uključeno s ovom posljednjom nesrećom kod Paddingtona, sveukupni broj žrtava u posljednjih pet godina nije veći od broja ljudi koji izgube živote na britanskim cestama za samo pet dana. List veli kako je putovanje željeznicom dvostruko sigurnije od putovanja autobusom ili zrakoplovom i zamalo 200 puta sigurnije od hodanja. 'The Independent' smatra da su takve usporedbe bespredmetne. Nije pitanje jesu li izgledi za pogibijom veći u putničkom vlaku ili za volanom putničkog automobila, nego je problem u tome da se jučerašnja tragedija ne samo mogla nego i morala izbjegnuti. 'The Independent' smatra kako se iz cijele priče ne mogu izvući stranački bodovi. Problem nedovoljnog ulaganja u sigurnost britanskih željeznica započeo je pod prethodnom konzervativnom vladom, no njega ni sadašnja laburistička vlada nije uspjela riješiti. Od ostalih vijesti, izuzmemo li praćenje godišnje konferencije Konzervativne stranke sa svojim već tradicionalnim svađama oko Europe, ekscentričnim istupima istaknutih bivših političara, britanski listovi na svojim vanjskopolitičkim stranicama dosta pozornosti posvećuju stanju u Čečeniji. 'The Guardian' prenosi jučerašnje rusko priopćenje u kojem se tvrdi da je trećina te odmetnute republike okupirana. Ruski su vojnici zauzeli položaje sjeverno od rijeke Terek, koja dijeli Čečeniju 15 kilometara od Groznog na dva dijela - Čečenci to osporavaju. List objašnjava kako je strategija Moskve na tom području uspostaviti promoskovski režim sastavljen od političkih bjegunaca. Stanovništvo brežuljaka sjeverno od rijeke Terek je također tradicionalno naklonjenije Rusima nego li ostatak zemlje. 'The Guardian' navodi Anatolija Kulikova, ministra unutarnjih poslova tijekom rata između 1994. i 1996. godine, koji tvrdi da je kontrola nad tim brežuljcima od presudne strateške važnosti, s obzirom da tko god ih kontrolira ujedno kontrolira sve prometnice iz Groznog i Gudermesa. Također se prati i stanje u Austriji. 'The Independent' prenosi izjavu Joerga Haidera, desničarskog političara čija je Slobodarska stranka osvojila 27 posto glasova na nedjeljnim izborima, kako je spreman preuzeti vladu. Gospodin Haider je dodao kako očekuje da će austrijski Predsjednik zasigurno prvo mandat ponuditi kancelaru Viktoru Klimi, čiji su socijaldemokrati osvojili 33,4 posto glasova. Ne uspije li gospodin Klima sastaviti vladu, Joerg Haider smatra kako je prirodno da njemu bude ponuđen mandat za sastav nove austrijske vlade. On je dodao kako ne isključuje mogućnost koalicije bilo s kime, smatrajući da će biti potrebno najmanje dva mjeseca da se sastavi nova vlada, čitamo u 'The Independentu'". (BBC)

An unhandled error has occurred. Reload 🗙